Nu Online
Momenteel zijn er 250 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

duifjes

20-4-2006 10:41:21

Hoi,

Nemen jullie allemaal 2 witte duiven bij het buiten treden van de kerk? Of is dit niet meer echt de mode? Eerlijk gezegd heb ik dit over het hoofd gezien...

Kimberly
20/05/06

Kimberly
12-8-2006
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 346

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 10:54:57

Duiven, nee totaal niet... Ik heb dit nog niet zo vaak gezien hoor... Vind dat triest voor die beestjes en levert toch maar viezigheid op.
De rijst zal al volstaan (ben er trouwens niet zo van om duiven vast te nemen). Als je echt iets wil loslaten kan je voor een ballon gaan maar ik zie er n iet echt het nut van in...

Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 11:04:19

Ben daar ook niet zo voor te vinden eigenlijk want ja, zie dat ze net een behoefte moeten doen. Zie het al helemaal voor mij. Ik dacht dat het gewoon een traditie was die ik zou vergeten te respecteren.
bij deze dus zeker geen duiven, rijst alleen! Al ist dak liever geen rijst zou hebben want als dat dan in je haar zit, heb liever rozenblaadjes of zo, neem je gewoon weg en is over...

Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 11:09:08

Jep, ik ben ook geen rijst fan maar vrees dat je dat niet kan vermijden. Probleem is wel dat vogeltjes er ziek van worden - rijst eten ze op en zwelt op in hun maagje.
Bellen blazen is ook leuk maar dat kan lelijke plekken maken op je kleren.
Graan als alternatief voor rijst maar blijft ook overal in plakken natuurlijk...
Rozeblaadjes is mss inderdaad goed idee..

Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 11:18:19

Ja, rozenblaadjes, zou ik het liefst hebben maar ik werd al gezegd dat dit duurder is. Ik kan ook moeilijk aan familie en vrienden vragen om rozenblaadjes te werpen ipv rijst.
In principe is de symboliek van het rijst werpen dan ook weg.
Zal nemen zoals het komt...
Oei, wist dat niet dat vogeltjes daar ziek van worden. Anders vraag ik iemand om alles vlug op te vegen. Wil dat dan ook niet want ik ben nogal een dierenliefhebber...

Debra
11-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 11:21:30

Hoi,

Ook wij nemen geen duiven! Ben daar een beetje bang van om hen vast te nemen! Enkele berichten terug stond er een gelijkaardig bericht! Er had iemand op geantwoord dat die arme beesten hun weg ni meer terug vinden nadat ze losgelaten zijn! Vind dat toch maar triest hoor!
Daarvoor alleen zou ik al geen duiven nemen! Ocharme, hun aan hun lot over laten! Ja, sorry hoor maar hier luidt de grote dierenvriend in mij!

Debra
11/08/06

Kimberly
12-8-2006
 Meld misbruik20-4-2006 11:33:29

Ja, is inderdaad triest, zal het ook niet doen.

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik20-4-2006 19:14:48

Hey,

ik denk dat hier niet veel mensen zijn die dit gaan doen... Het is een mooi symbool, maar wij doen het dus ook niet.

Groetjes,
Lieve

Viviane

Meld misbruik22-4-2006 13:01:25

Duifjes zijn mooi , maar ballonnen met een kaartje eraan naam-adres-datum huwelijk en laten opvliegen nog mooier !
Ceremonie Dynastie-weddinplanner
www.ceremonie-dynastie.com
veel succes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...