Nu Online
Momenteel zijn er 264 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje gastenlijst

25-4-2011 22:04:31
Ik zit met een delicaat probleem. Een neefje van mij (17 jaar) heeft al een tijdje een knipperlicht relatie met een meisje. Als ze samen zijn druipt het eraf en is het liefde alom...
Tijdens het overhandigen van de uitnodigingen ongeveer 1,5 maand geleden was het gedaan tussen hen. Nu is het sinds vorige week terug aan en kwam dus de vraag: Mag XXX ook meekomen? Ik heb deze vraag nog niet beantwoord omdat ik met volgende zit:
Hoe pak je zoiets aan? Langs de ene kant hebben we zoiets van : liever niet (wie weet is het tegen dan terug gedaan?!) Maar we weten toch dat daar over gepraat gaat worden en ik wil natuurlijk ook niet de slechte tante uit gaan hangen voor hem.

Vandaag kreeg ik van zijn vader het aantal personen door dat er in zijn gezin meekwamen en daar was dus het meisje bijgeteld!? Dit vind ik dus wel een "beetje"onbeleefd, aangezien ik de vraag nog niet beantwoord had, naar mijn neefje toe. Maar langs de andere kant ging hij er dan mss van uit: geen antwoord, dus het zal wel mogen

Wat nu gedaan en vooral: hoe maak ik hem op een beleefde en duidelijke manier duidelijk dat ik haar er toch liever niet bij heb?

jelly
3-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1351

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik25-4-2011 22:12:12

Wij gaan ervan uit, dat wij enkel feeste met diegenen die we er ook wel echt bijwillen en je mag niet aarzelen, dit te zeggen. Als volwassen mensen moeten ze daarvoor toch open staan.

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik25-4-2011 22:18:47

ik persoonlijk zou ze wel uitnodigen, ok het is mss een knipperlichtrelatie, al maanden, maar op mometn zijn ze samen,
je zegt op dat moment niet, maar zo kan je bij iedereen zien he, niemand weet wat er over een maand gebeurd, mss zijn vrienden van jou dan ook uit elkaar enzo..
dus ik zou ze persoonlijk gewoon meetellen...

groetjes

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik25-4-2011 22:22:58

Misschien heeft je oom haar meegeteld omdat hij dacht dat op het laatste moment iemand schrappen minder moeilijk is dan er iemand moeten bijvoegen ? Daarin heeft hij wel gelijk hoor maar het was niet aan hem maar aan zijn zoon om jouw antwoord af te wachten, natuurlijk.
Wij hadden een identiek geval. Wij hebben er absoluut geen punt van gemaakt en het lief mee uitgenodigd, ook al wist ik dat op het moment dat de uitnodigingen zouden aankomen, de relatie 'verbroken' was. Uiteindelijk waren ze na 2 weken al terug samen en 4 maanden later zijn ze ook samen gekomen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb want niet alleen hebben ze heelwat moeite gedaan om er schitterend uit te zien op onze dag maar hebben ze samen kunnen dansen en plezier maken,... kortom delen in de feestvreugde en daar gaat het toch om, tenslotte. Anders had de ene helft op ons feest gezeten met een lang gezicht en de andere helft, tientallen kilometers verder, ook alleen... Toch jammer, vind je niet ? Ik bedoel, het is toch niet 1 persoon die het verschil zal maken...

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik25-4-2011 22:24:27

ik zou ze ook meetellen, omwille van de 'lieve vrede'.
Is het tegen dan weer gedaan dan geef je dat een week ervoor door aan de feestzaal en wordt die toch niet aangerekend.

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik25-4-2011 22:25:18

Ik mocht mijn vriend vroeger ook steeds meenemen naar feesten in de famillie zelfs als we nog niet zolang samen waren...
Uiteindelijk zeg je ook niet tegen een ander koppel (dat misschien nog niet samenwoont ofzo...) Nee je partner mag niet mee...

Bij mij mogen de partners meekomen, ookal zijn ze misschien nog maar een maand samen ofzo. Je weet nooit dat het zal blijven duren hé...

mona
26-8-2011
 Meld misbruik25-4-2011 23:26:20

Zeg gewoon tegen je neefje dat je erover nagedacht hebt en dat je hoopt dat het deze keer langer blijft duren en niet de dag na je bruiloft gedaan is. (Je doet het voor hem) Dan heb je hem tenminste geantwoord en de vrede in de familie blijft bestaan. Want jouw nonkel neemt ze ook zo al is het een knipper...

A.
23-7-2011
 Meld misbruik25-4-2011 23:34:56

Het is maar 1 mondje meer hé, dus ik zou ze gewoon uitnodigen.
En wat de dag betreft.. er worden foto's gemaakt maar hier kun je toch proberen zoveel mogelijk foto's te maken zonder het meiske. En op het feest heb je zoveel mensen die je ff goeiedag moet zeggen dat je ze amper zal zien.

Heb ook zo'n paar neven die een knipperlicht relatie hebben.. maar voor 1 dag trek ik me dit niet aan. Er zijn veel belangrijkere dingen waar je je energie moet insteken

tima
8-9-2012
 Meld misbruik25-4-2011 23:56:40

altijd een situatie nu ik heb het zelfde voor niet voor een trouw maar mijn zoontje s verjaardag mijn schoonbroer ging samenwonen met vriendin wij allemaal meeholpen en in gericht op madam haar smaak heeft ze er nooit in gewoond en na een week dat ze normaal er in gingen was de relatie over nu zijn zij sinds een week terug samen dus ja komt zij ook naar het feestje ook bij ons in de family werd er zelfs niet gevraagd wat we er van vonden maar voor de lieve vrede nu een stuk taart is natuurlijk niet zo duur als een huwelijksdiner maar voor mij is het toch moeilijk want het heeft mijn schoonouders een hoop kopzorgen gekost in de tijd en ik ben zeker dat ze er nu ook niet gelukkig mee zijn maar je kiest nu eenmaal de partners van je familie uit
nu als je er echt mee zit zou ik er toch eens over praten want anders verpest dit gevoel je huwelijksfeest maar zoals eerder gezegd men weet nooit op voorhand hoelang een relatie duurt good luck

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik26-4-2011 8:32:42

Persoonlijk zou ik ze ook laten meekomen... Anders word jij vast en zeker die 'boze tante' die je net niet wil zijn! Je kan hem misschien wel even met een knipoog vragen of hij wel zeker is dat ze dan nog niet terug uiteen zullen zijn .

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-4-2011 12:19:14

Ok, dan ben ik dus de boze tante! :-)
Wij hadden net hetzelfde: ik heb een nichtje (18 toen) die ook op elk feestje met een ander liefje verschijnt. Op de envelop stond ze zonder partner en toen mijn tante de aantallen doorgaf zei ze ook met 5: tante, nonkel, neef, nicht + partner. Toen heb ik rechtuit gezegd dat er maar 4 mensen waren uitgenodigd volgens de ennvelop, dus dat ze dat best nog eens bekeek. En dus kwamen er maar 4... Mijn tante en de rest van de familie waren erg begripvol... Het moet toch een béétje serieus blijven, hé! Dat is dan wel een serieus bedragje dat je zomaar 'weggeeft' (+/- 100 euro), dat vind ik niet niks...

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik26-4-2011 13:02:15

Wat die foto's betreft: weet dat het sowiezo toch een momentopname is. Op onze foto's staan redelijk veel mensen die nu, vijf jaar later, niet meer in ons leven zijn. Overleden, gescheiden, vriendschappen die gebroken zijn... Niet te veel van wakker liggen dus!

Lieve

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik26-4-2011 16:42:33

Mja, ik zou ze ook mee uitnodigen. Die uitspraak van Charlotte vind ik wel een goeie :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info