Nu Online
Momenteel zijn er 221 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

plaatsen in kerk

26-4-2011 15:49:28
Hey,

even een vraagje voor in de kerk. Ouders, broers en zussen van bruid zitten links en van bruidegom rechts. Is er eigenlijk een volgorde van wie waar zit op dat eerste rijtje? Wie dichtst tegen bruidspaar zit? Ouders of getuige of ...? Of mag je dat gewoon kiezen?

groetjes,
Kirsten

Kirsten
13-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 427

Nele
4-6-2011
 Meld misbruik26-4-2011 16:56:52

Dat is een goede vraag.
Ik vermoed dat ouders dichtst bij je zitten, daarna broer/zus en getuigen.
Ik weet echter niet of vader eerst zit, of moeder, ...

misschien kan iemand anders helpen...

frida
6-2-2010
 Meld misbruik26-4-2011 17:34:35

De ouders zitten het dichtst bij de bruid zit eerst de moeder en bij de bruidegom zit eerst zijn vader. dan de getuigen dan de zussen en de broers

Maar ik denk dat verschild van stad naar stad.

Oja bruid zit links buidegom zit rechts...

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik26-4-2011 17:35:23

Wij gaan het wat door elkaar rommelen omdat de vriendin van de getuige bijvoorbeeld ook daar ergens moet kunnen zitten zodat ze toch samen daar kunnen staan...
Dus ik denk dat het niet zo veel uit maakt, tenzij je echt tradities in ere wil houden en dan kan je dat misschien best aan de priester zelf vragen.

Groetjes.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-4-2011 18:52:07

Ouders idd dichtst en dan de getuige / broers / zussen ernaast.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...