Nu Online
Momenteel zijn er 421 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

beter een goeie buur dan een verre vriend?

26-4-2011 17:59:52
Hello!
Probleem! Alé, eerder een vraag... Blijkbaar was het vroeger de gewoonte om de buren uit te nodigen. Op zich niks mis mee, maar zoals altijd met die uitnodigingen: waar trek je de grens? Wij hebben goed contact met onze buren (en willen dat graag zo houden), we wonen in een vrij rustige, quasi doodlopende straat, met niet superveel buren. Nu kwam het idee om die mensen niet uit te nodigen op de receptie, maar achteraf gewoon in't straat een soort buren-receptie te doen... Mijn twee bedenkingen: 1: ik weet niet of dat er nog van gaat komen, denk dat ik na 24 september mijn buik zal volhebben van plannen, organiseren, kussen geven en handjes schudden. 2: dat komt volgens mij over alsof we vragen om een kado, terwijl dat niet de bedoeling is...

Maar ik zou't ook zo stom vinden dat ze zien dat mijn lief hier vertrekt in zijn schoon kostuum, witte lintjes aan de auto, en dat die mensen van niks weten...

Kortom: wat denken jullie, en wat doen jullie met de buren?

groetjes,
Lieselot

Lieselot
24-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1906

Sofie
28-5-2011
 Meld misbruik26-4-2011 18:04:38

Wij vragen onze buren op ons dessertbuffet en dansfeest

Marijke
9-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 18:09:46

Wij vragen onze buren niet...Wij hebben er niet echt contact mee, en het zou maar raar overkomen als er dan ineens zo'n uitnodiging in de bus gaat...

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik26-4-2011 18:19:21

Wij vragen onze buren ook niet aangezien we in het centrum van Aalst wonen op een appartement en zeer weinig contact hebben met onze buren.

Mijn schoonouders daarentegen wonen in een huis buiten het centrum en zij hebben wel een goed contact met hun buren en zij gaan hen wel vragen voor de receptie.

Als je een goed contact hebt met je buren, zou ik ze zeker uitnodigen of iets organiseren, anders zou ik het zo laten.

Groetjes!

sharon
6-8-2011
 Meld misbruik26-4-2011 18:21:14

Wij vragen de buren op de receptie! Hebben er ook een goed contact mee en vinden dan ook wel dat ze er bij mogen zijn! We wonen ook in een rustige wijk maar om nu iedereen te vragen... Wij hebben buren rondom ons huis zeg maar. Naast ons, rechtover ons en achter ons!

Veel succes met het doorhakken van deze knoop ;-)

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik26-4-2011 18:30:37

Wij vragen de buren waarmee we echt goed contact heb (oa onderbuur en eigenaars van het appartement) op de receptie! :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-4-2011 18:50:51

Wij wonen ook in een doodlopende straat, helemaal aan het einde. Wij hebben enkel onze buren vlak naast ons gevraagd (en hun volwassen kinderen met partner), omdat wij heel goed overeenkomen. Zij waren oorspronkelijk uitgenodigd op het avondfeest (wij zijn ook naar het avondfeest van hun dochter geweest), maar zij hadden toen ook net een trouwfeest op net dezelfde dag, van mensen waar ze closer mee zijn. Wij hadden op zondag een aparte receptie en hebben hen daar dan op gevraagd. Wij hadden hen wel eerst de uitnodiging van het avondfeest gegeven, maar toen ze vertelden dat zij niet konden, vroegen ze zelf of er overdag geen receptie was. En toen pas gaven we hen de andere kaart.

De andere buren wonen +/- 30 meter van ons en is een oud menske dat weinig buiten komt, dus we hebben daar geen contact mee. Nog verder (+/- 50 meter) wonen dan nog andere buren, maar daar zwaaien we enkel eens naar in het voorbij rijden, dus dat leek ons wel al te gek. We zijn daar wel persoonlijk een briefje gaan afgeven voor de schieting, de dag voor ons huwelijk en hebben hen dan ook gezegd dat ze dan gerust 'ene' mochten komen drinken, maar dat hebben ze niet gedaan. Alle andere mensen in de straat kregen een briefje in de bus ivm lawaaihinder van de schieting, maar deze waren niet uitgenodigd (weinig tot geen contact mee).

Vanessa
25-6-2011
 Meld misbruik26-4-2011 19:02:01

Wij vragen onze buren (uit appartementsblok) en de huisbaas van ons appartement op de receptie. Ook de buren van mijn ouders vragen wij op de receptie.

Charlotte
2-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 19:06:43

Wij vragen twee paar buren op onze receptie.
Is wel leuk dat ze erbij kunnen zijn, hangt natuurlijk af van welke band je met elkaar hebt...

Grtjs,
C

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik26-4-2011 20:27:47

Wij vragen de buren maar dat zijn mijn grootouders en dan de buren die we kennen. De buren die we nog nooit echt gesproken hebben, hebben wij ook niet uitgenodigd.

mona
26-8-2011
 Meld misbruik26-4-2011 21:11:09

Wij vragen onze naaste buur en ook onze overbuur want daar hebben een goei contact mee en ook onze verkaveling (in totaal 7 huizen waaronder wijzelf en een nonkel) omdat wij ook zéér goede contacten met hun hebben, zijn regelmatig samen. Onze schuine overbuur is mijn schhoonzus. Dus eigenlijk al bij al kunnen wij niet echt anders...

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik26-4-2011 21:15:07

hey

Bij ons komen de buren (5 koppels) naar de receptie. Wij hebben wel een goed contact met hen en hebben regelmatig een buurtfeest in de straat waardoor we ze toch wel goed kennen.

groetjes
Joyce

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 21:39:53

Buren zijn mensen met wie je nog veel contact zal (moeten) hebben. Ik vind het toch belangrijk hen uit te nodigen. Daarom buren naast, rechtover en vlak achter ons uitgenodigd voor dessertenbuffet en dansfeest vanaf 22u.30.
Ze leken het toch fijn te vinden :-)

veronique
30-6-2012
 Meld misbruik26-4-2011 22:22:08

Wij vragen alle buren, een 20-tal huizen in een nieuwe straat waar we allemaal even lang wonen, en waar we regelmatig mee samen buiten staan met de kindjes allemaal op de receptie. Er zullen er toch mss maar de helft komen, maar als je moet kiezen van wie wel en wie niet?
Is ongeveer een beetje hetzelfde als met collega's, je vraagt ze ofwel, allemaal, ofwel geen, dan moeten ze achteraf niet afkomen dat ze niet gevraagd zijn.

Onze naaste buren zullen er de hele dag bij zijn, want we komen daar super goed mee overeen en hij zal mijn ventje zijn getuige zijn.

evy
2-7-2011
 Meld misbruik26-4-2011 23:25:54

wij hebben de naaste buren gevraagd en de buren van mijn ouders en schoonouders. zij zijn allemaal uitgenodigd op de receptie. ik zou het ook maar raar vinden als ze zouden zien dat jeremie vertrok met de bruidswagen en zij niet zouden uitgenodigd zijn...

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik27-4-2011 9:34:24

Allright, merci voor jullie advies, ladies!! Denk dat we dan misschien enkel de buren gaan uitnodigen die rechtover en naast ons wonen...

Weeral iets minder om over te piekeren...

kelly
3-9-2011
 Meld misbruik27-4-2011 10:09:18

Wij wonen ook op een doodlopende straat het laatste huis. Onze overburen zijn nieuwe mensen en kennen we amper dus vragen we die niet. We vragen wel de rechter buren en de buren er nog eens naast om dat we met hen het meeste contact hebben.Zij worden gevraagd naar dessertbuffet en dansfeest;

suzy
6-8-2011
 Meld misbruik27-4-2011 15:09:51

wij vragen enkel de buren aan de linkerkant. met die van de rechterkant hebben we ruzie :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info