Nu Online
Momenteel zijn er 192 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vraag mbt inslaper en of slaapmedicatie

26-4-2011 23:27:22
Hallo Bruidsjes en Bruidegommen,

Ik heb misschien een vreemde vraag, maar ga hem toch stellen!!
Zijn er hier mensen die slecht slapen naarmate de grote dag dichterbij komt?! Ik in ieder geval wel..Pfff, geeuw geeuw ;-)
Onze fotograaf gaf als tip met de huisarts te overleggen of het mogelijk is een inslaper of een lichte slaappil te nemen de dag voor het huwelijk..Dit zodat je goed uitgeslapen bent, mooi en wakker op de foto staat, minder snel hoofdpijn krijgt en je dag goed doorkomt!!

Ik vraag me af of de huisarts de vraag voor een inslaper en / of lichte slaap pil niet vreemd is?!

Graag reactie..

Liefs Mara

Mara
17-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1258

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik26-4-2011 23:39:52

Nee hoor, heb dit ook gevraagd (op aanraden van de fotograaf) .. Ze begrijpen best wel dat je stress zal hebben de nacht voor zo'n belangrijke dag :)

natje
12-5-2012
 Meld misbruik27-4-2011 7:39:51

ik ben een enorm stresskieken en ik kan mij heel goed voorstellen naarmate de grote dag eraan komt dat je in bed volle bak aan denken bent aan wat je niet mag vergeten enz , ik weet dat toen we bij de fotograaf waren voor zijn werk te bezichtigen dat hij ook zei om de nacht ervoor druppeltje moest nemen om rustig te zijn. een slaappil zou ik niet nemen ik ben daar niet zo voor, bang voor de dag nazien er met een vooze kop er bij te lopen. maar zo hom. druppeltjes ga ik toch nemen zal nodig zijn mij kennende

groetjes

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik27-4-2011 8:12:22

Nee hoor, ik gebruik een inslaper bv ook voor lange nachtvluchten enzovoort - 8 uur en zorgt er voor dat je toch een beetje uitgeslapen op je bestemming komt.
Ik neem er altijd wel maar een halfje van omdat ik anders toch voel dat ik wat suffig ben erna.

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik27-4-2011 8:17:54

Hoi Mara,

Geen zorgen, ik denk wel dat het heel normaal is.... ik slaap ook slecht naarmate de grote dag dichter en dichterbij komt...
Ik heb bij de apotheker (zonder voorschrift) Valdispert gekocht. Ik deed dit al toen ik nog studeerde en examens had, maar nu met de trouw leek het mij toch beter om het weer te doen, omdat ik anders tot diep in de nacht lig te piekeren over "details" zoals bellenblazers of balonnen, of een ringkussen... hihi ^^ ...
Ga daar misschien eens vragen? Valdispert wordt gemaakt van Valeriaan, is volledig natuurlijk en je bent niet "gedrogeerd" de dag erna. Er is ook een versie voor overdag, maar je bent dan gewoon lekker zen, verkeert niet in een roes ofzo hoor :-)

Groetjes,
Filipa

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik27-4-2011 9:20:37

Dit is misschien het enige voordeel dat ik haal uit mijn ziekte (CVS), ik kan altijd en overal in slaap vallen!
Ik ben natuurlijk ook bang dat ik op de trouw moe ben, maar ze zeggen dat je uit die dag adrenaline haalt en dat je de dagen erna stikop bent, maar de dag zelf blijf je dorogaan tot het einde!
Ik heb uit voorzorg 3 dagen voor onze trouw vrij genomen!

An
5-5-2012
 Meld misbruik27-4-2011 9:25:33

Hallo,
ik ben apotheker en ik zou net als Filipa proberen met medicatie op plantaardige basis (zonder voorschrift)
Hier ben je zeker van dat je dag nadien er niets meer van voelt (geen sufheid)!
Er zijn ook medicijnen op plantaardige basis die ook geregistreerd zijn als geneesmiddel, zoals bv Dormiplant.
Ik zou zowiezo de pilletjes of druppels een paar weken op voorhand halen en testen, net als je een echte slaappil zou nemen, dan zou ik dit ook op voorhand proberen.
Je moet alleen oppassen met die echte slaappillen dat je na een gebruik van 3 weken al "verslaafd" kan zijn en nog maar moeilijk zal kunnen slapen zonder..
succes ermee!

Mara
17-6-2011
 Meld misbruik27-4-2011 9:25:39

Allemaal heel erg bedankt!!
Ik ga eens informeren bij de apotheek en/of huisarts..

Liefs Mara

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik27-4-2011 9:39:44

Ik neem ook druppeltjes hoor om kalmer te zijn en dieper te slapen ... En ze zullen zéker nodig zijn voor de trouw!

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik27-4-2011 10:01:34

Hoi, ik neem dit ook af en toe (niet omwille van de trouw, maar ben gewoon een slechte slaper)
Ik neem een inslaper, Lorametazapam 1 gram (de lichtste). Werkt NIET verslavend en als je dat een kwartiertje voor je gaat slapen inneemt, val je als een blok in slaap...Allé, ik toch :-)

mona
26-8-2011
 Meld misbruik27-4-2011 21:59:10

Zoals An vermeld op haar reactie "Dormiplant" omdat ik supervéél stress heb op het werk en zelden kan slapen... heeft mijn huisdokter uiteindelijk dormiplant voorgeschreven, geen nawerkingen de volgende dag, je weet zelfs niet dat je iets genomen hebt alléén heb je WEL kunnen slapen... wat toch héél belangrijk is

Lotte

Meld misbruik28-4-2011 7:41:56

Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik28-4-2011 21:48:44

Ik zou ook bij de apotheek eens informeren naar plantaardige producten.
Die helpen echt wel, ook onder stress, maar je moet het wel eens uittesten vooraf. Dan ben je zoieso gerust dat je weet waaraan je begint als je de avond voor je huwelijk iets inneemt. Anders lig je misschien wakker van het feit dat je niet weet of je op tijd wakker zal zijn.
En nog een tip: plan de dag ervoor niet al te veel, maar zet vooral in je planning: ontspanning!
Misschien bewust een afspraak maken voor een relax massage of zo, in de vooravond. Dan met een mooi filmpje het bed induiken om jezelf wat af te leiden...
Vanwege het verpleesterke die ook af en toe wat stress heeft.
cindy

An
5-5-2012
 Meld misbruik29-4-2011 17:14:31

Hallo,
een klein beetje medische verduidelijking misschien :-) :
de lichtste slaappil met voorschrift is zolpidem, dit is kortwerkend (ongeveer 3u) en is dus om in te slapen
de volgende in rij is lormetazepam (zoals hier boven al vermeld) maar deze is half lang werkend, waardoor sommige mensen 's morgens last kunnen hebben om op te staan omdat het pilletje nog niet is uitgewerkt (zeker als je vroeg moet opstaan, wat wel kan voorvallen op een trouwdag ;-) ), dit is dus GEEN "inslaper"

beide geneesmiddelen behoren tot de groep "benzodiazepines" en als je deze gedurende een paar weken neemt en je stopt er dan mee, dan zal je nog moeilijk kunnen slapen zonder pilletje (wat dus hetzelfde is als "verslavend"), als je er mee gestopt ben, kan het zelfs zijn dat je nog minder goed slaapt als de tijd toen je nog geen pilletje nam (maar dit is wel van voorbijgaande aard!).
als je maar een dag of een paar dagen dit neemt, dan kan het niet zoveel kwaad, zolang die paar dagen geen weken worden en die weken geen maanden..

maar toch zou ik opteren voor iets plantaardig, zodat je zeker geen last hebt van nevenwerkingen de dag nadien! :-)

succes ermee!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...