TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Lieselot
24-9-2011
|
27-4-2011 11:32:32
Mijn ouders waren van plan om zoiets bij hen thuis te doen, ook met ongeveer die hoeveelheid volk, maar we zagen dat dan uiteindelijk toch niet zitten omdat je nadien met de opkuis zit... Daarom hebben we een klein zaaltje in de buurt gehuurd, waar we een traiteur laten komen... Lijkt ons handiger, wij hebben persoonlijk geen goesting om de volgende dag nog te liggen opruimen... Maar da's persoonlijk natuurlijk.
Als je gaat voor broodjes kan je't jezelf natuurlijk gemakkelijk maken en in een broodjeszaak gewoon belegde broodjes bestellen. Moet je geen booschappen doen de dag voordien (denk dat je dan al werk genoeg zal hebben... ).
|
|
Rebecca
26-5-2012
|
27-4-2011 11:37:13
Hey Leen. Ik vind het inderdaad een beter idee om dit thuis te doen omdat je dan wat meer ontspannen zit, de kleintjes wat kunnen rusten of spelen en iedereen zich nog wat kan opfrissen. Ik vind wel, net zoals Lieselot, dat je misschien beter broodjes besteld (heel wat werk minder de dag vooraf en de middag zelf). Voorzie ook niet teveel (da's ook altijd mijn probleem) want er wordt nog de ganse dag gegeten en gedronken. Als je graag wat variatie wil, zorg misschien ook voor wat lichtere slaatjes (pastasalade, tomaat-mozzarella) en fruitsla of zo. Succes !
|
|
Filipa
23-7-2011
|
27-4-2011 11:37:35
Hoi Leen, Misschien ook een paar quiches de dag ervoor maken? Is lekker zoals koud als warm, en blijft lang goed, dus je kan het gerust de dag ervoor maken! :-)
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
27-4-2011 11:41:13
Hoi!
Wij doen ook een "lunch" met de suite.
Wij zijn met 12 + 2 kinderen (+fotograaf) en omdat wij 's avonds een 4-gangen menu hebben, hebben we gekozen om broodjes te doen.
We gaan ze wel niet zelf maken... ik ga de broodjes dus bestellen in een broodjeszaak.
Mijn verloofde's broer doet dat ook in zijn vrije tijd, maar ik zou niet willen dat hij iets anders te doen heeft dan aan onze trouw te denken :)!
Dit is waar ik het ga bestellen:
http://www.denbrek.be/
bij verassingsbrood kan je verschillende broodjes kiezen, daar staat het assortiment bij, misschien kan je inspiratie opdoen :)!
Voor de dranken zou ik mij niet teveel zorgen maken... het is familie, dus die gaan niet moeilijk doen als ze niet kunnen kiezen tussen 3 soorten wijnen :)!
Succes!
|
|
Leen
28-5-2011
|
27-4-2011 11:42:56
Nee, het is niet de bedoeling om een smos ofzo te gaan bestellen, ik wil echt dat de mensen zelf kunnen kiezen wat ze eten, hoeveel ze eten en dat, als er over blijft, dit gemakkelijk in de frigo bewaard kan worden!
Liselot, we gaan het echt thuis doen en de opkuis doen we gewoon de volgende dag, zo brengen we onze eerste dag als man en vrouw samen in het huishouden door en dat lijkt ons allebei best romantisch =)
Filipa, quiche, dat is een goed idee, blijft inderdaad lang goed!
Rebecca, tomaat mozarella, heerlijk, maar dit moet je de dag zelf klaarmaken en dit valt er dus al buiten, we willen niemand met ons werk opzadelen, dus wouden het echt allemaal zelf doen!
|
|
evy
2-7-2011
|
27-4-2011 11:44:26
wij gaan thuis bij de papa brunchen voor het gemeentehuis met de suite. omdat we zelf niet te veel werk willen hebben er aan, hebben we besloten om hulp te vragen. de schoonouders van mijn zus komen de brooodjes enzo maken en zorgen dat alles opgeruimd is. misschien dat je dat aan vrienden ofzo kunt vragen, het is toch altijd handig dat je er niet mee in uwe kop moet zitten
|
|
Leen
28-5-2011
|
27-4-2011 11:44:35
Liselotte, dankjewel voor de website, daar ga ik mijn lampje eens opsteken seh!
Eigen ideetjes zijn ook nog altijd welkom!
|
|
Kelly
4-6-2011
|
27-4-2011 12:23:31
Wij doen een broodjeslunch in onze feestzaal na de mis. Daarna gaan wij foto's nemen en de suite mag dan kiezen: daar blijven totdat het avondfeest begint, of even over huis gaan om zich te gaan opfrissen/huisdieren te gaan eten geven,....
|
|
Leen
28-5-2011
|
27-4-2011 12:50:45
Kelly, wij zouden dit ook veel liever zo doen, maar aangezien mijn familie op 30-40 kilometer van ons woont kunnen wij ze niet zomaar aan hun lot overlaten. Daarom hebben we de foto's met de familie in de namiddag gepland, om 16.30 uur hebben we dan onze viering! Iedereen mag bij ons ook gebruik maken van onze badkamer zodat ze hun kunnen opfrissen!
Evy, het is niet de bedoeling dat wij de broodjes smeren, iedereen smeert naar eigen gevoel, naar eigen wens het broodje!
Een beetje werk de dag ervoor doet ons onze zinnen wat verzetten!
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
27-4-2011 13:14:56
Ik vind dit wel een leuk idee. Misschien kan je nog iets van frisdrank aanbieden ook, cola of limonade. In onze familie zouden er nog veel daarvoor kiezen om al niet van 's middags te veel alcohol te moeten drinken. Maar jij zal wel best weten of dat in jullie familie ook veel gedronken wordt of niet. Van het beleg zou ik wat minder soorten salades voorzien. Eén soort vissalade en één soort vleessalade en dan nog préparé vind ik eigenlijk al genoeg. Dan misschien van vlees wel wat meer zoals kalfsbrood, salami, kippewit, zo van die dingen. Kaas vind ik zeker genoeg zoals je al voorstelt. Van brood, die kleine broodjes zijn wel leuk vind ik. Dan kan je ook een beetje van alles proeven van beleg hé. Misschien komen die van prijs wel wat duurder uit, dat weet ik niet. Als je daar zin in hebt, kan je misschien ook wat groentjes voorzien, maar dat hoeft ook helemaal niet. Ik dacht daarbij aan geraspte worteltjes, salade, radijsjes. Dat kan je allemaal de dag voordien gemakkelijk wassen en snijden en dan in de koelkast bewaren. Tomaatjes zijn natuurlijk een stuk moeilijker. Ik zou me zeker geen zorgen maken, zoals ik nu al hoor zullen de mensen meer dan genoeg kunnen smullen!
|
|
Charlotte
1-6-2011
|
27-4-2011 13:25:42
Hey Leen,
Wij zijn ook met een 16-tal personen 's middags.
Qua drankkeuze denk ik zeker dat je goed zit. Ben zelf geen cola-drinker, maar ik merk in mijn omgeving wel dat er veel van die cola-light-drinkers zijn, zelfs bij eten. Persoonlijk vind ik het er niet bij passen, maar ja .
Wij doen ook broodjes. Eerst dachten we ook om gewoon broodjes te halen en beleg, zodat iedereen kan smeren. Maar we hebben dan toch voor receptiebroodjes gekozen (een assortiment van sandwiches, zachte witte en bruine broodjes, Waldkorn-broodjes met een variatie aan beleg en groentjes). Gezien het in het huis van mijn ouders doorgaat (bij ons te klein), wou ik niet dat mijn mama de dag erna met een ganse opkuis zou zitten, omdat ze dan moet beginnen werken 's avonds (verpleegster) en wij zijn er niet om te helpen. Een andere reden was dat ik bang was voor morsen tijdens het smeren en zo bij de bruidskindjes, de anderen en ook onszelf . Voor de prijs van 85€ hebben we eigenlijk niet lang getwijfeld...
Maar als jullie dit de dag erna samen kunnen doen, kan dit eens zo leuk zijn. Je hebt daar nu ook niet zo veel werk van hé.
De lunch thuis kan eens zo gezellig zijn, vind ik. Iedereen is dan nog even op z'n gemak. Mijn grootmoeder kan dan zelfs nog even rusten.
Jaja, het komdt dichtbij!
|
|
Ineke
18-6-2011
|
27-4-2011 14:37:05
Hoewel wij met een kleine suite zijn (+/-13 pers), hebben we toch gekozen om het in onze feestzaal te doen. Zij rekenden echter maar 10 euro per persoon voor een broodjeslunch incl. drank (koud als warm).
Aangezien je het helemaal ziet zitten om dit zelf te organiseren bij jullie thuis, zou ik zeker niet twijfelen en doen! Je keuze van beleg en drank ik denk ik met je lijstje al meer als uitgebreid genoeg. Iedereen zal zeker iets vinden dat naar zijn zin is.
Veel succes nog!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
27-4-2011 14:57:58
Wij hadden een picknick (verzorgd door de mensen van ons vervoer, lekker handig!) en dat hield in:
aperitief: glaasje cava of fruitsap, enkele toastjes
picknick zelf: twee sandwiches, een pistolet, een koffiekoek
beleg: kaas/hesp/preparé (het meest neutrale, wat iedereen graag lust)
fruit (een aanrader!)
dranken: fruitsap, koffie, thee
|
|
Fredie
26-6-2010
|
27-4-2011 15:50:26
Hey Leen, zelf zou ik slaatjes met mayonnaise of andere sausjes vermijden (vetvlekken !) en dingen voorzien zoals : ham, kaas, américain, een kwart groene meloen met Parmaham, asperges in gekookte ham, koude, gebraden kippebillen en hardgekookte eitjes. Daarmee heb je al gegeten, hoor ! Ronde broodjes en zachte sandwiches. Paar koffiekoeken. Druiven, meloen, appels, bananen als dessert. Mààr : ik zou géén wijn serveren (vooral rode wijn : maakt dronken en geeft dorst). Die kan op het avondfeest gedronken worden. Bij warm weer, zal je veel meer amateurs voor frisdrank, bier of water vinden dan voor wijn. Een glaasje of 2 Cava zal mss geen kwaad kunnen maar maar verder zou ik niet te veel alcohol voorzien (maakt slaperig). Wel koffie en thee. Hou er rekening mee dat jullie, wat overblijft, zullen moeten opeten daags nadien en als ik zie hoeveel slaatjes jullie voorzien (kip-curry, krab, tonijn,...), behalve de diverse ham- en kaassoorten, en pastei, lijkt mij dat wel erg veel. Hopen maar dat iedereen véél honger heeft, he !
|
|
Anika
9-4-2011
|
27-4-2011 17:51:41
Wij hebben dat bij ons thuis ook gedaan. Wij waren met 23 mensen (das nog een beetje meer;)) Wat zijn wij gaan halen: 2 broden: een volkoren en een natuurbrood 2 pistolets en een sandwich per persoon. een rozijnenbrood een suiker-rozijnenbrood 2 soorten kaasbeleg salami lentesla tonijnslapikant hesp confituur een 2 vegetarische belegjes En ik moet zeggen: wij hadden veeeeeeel over! Wij hebben echt meegegeven met de mensen, omdat we het zelf niet zouden op krijgen: ik zou dus ook niet overdrijven kwa broodbeleg soorten en slaatjes. wat drank betreft hielden wij het soberder: het is ook nog maar middag: koffie of thee, water, fruitsap, appelsap of schuimwijn. Frisdrank zal er 's avonds nog wel genoeg gedronken worden! Veel succes!
|
|
Leen
28-5-2011
|
27-4-2011 20:56:41
Wij hebben vreetzakken in de familie =)
Ik zal niet rap bang zijn dat ik teveel ga hebben!
|
|
Emily
26-5-2012
|
27-4-2011 21:09:00
Hei Leen, mss past het niet direct in het broodjesconcept maar wat heel lekker, zomers en licht is, is een tabouleh (koude couscous waar je dan groentjes, tomaatjes, roquette,.... door kunt doen). Verfrissend, origineel en vooral: perfect een dag op voorhand te maken! Had voor mijn zus haar vrijgezellen de dag ervoor een heel uitgebreide picknick gemaakt, waaronder die tabouleh, een pastaslaatje met pesto (maar idd, vlekgevaarlijk mss!), cupcakes, tomatenslaatje, .... ik weet het zelfs niet meer allemaal, wel dat ik heel veel overhad maar ja, ik ben toch ook van het principe: liever veel te veel dan iets te weinig :-) Je komt er wel uit!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|