Nu Online
Momenteel zijn er 192 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP tijdsplanning avondfeest ??

27-4-2011 11:57:11
Beste mede bruidjes,

Ik heb even jullie hulp nodig. We geraken er even niet meer aan uit hoe we ons avondfeest moeten inplannen qua tijd. Ons avondfeest begint om 18.30u. We hebben ongeveer 240 gasten. Hoe lang duurt het eer die allemaal binnen zijn, je hebben gefeliciteerd en een drankje hebben? Wij dachten +-1u. Dan zouden we rond 19.30u het buffet kunnen openen. Maar hoe lang duurt het dan voor alle gasten 1x het buffet zijn gepasseerd en hebben gegeten? (het buffet zou zo worden opgesteld dat er 2 rijen tegelijk kunnen bediend worden). Wij dachten + 1,5u. Te weinig? Omdat het dan al 21u is, zouden we dan onze openingsdans doen en +- 0,5u dansen en dan de bruidstaart laten komen. Hoeveel tijd moeten we daarvoor rekenen? Opnieuw 240 gasten die een stukje taart moeten halen. Tussendoor zouden er ook nog sketches zijn (+-1u à 1,5u). We zouden het feest rond 1u laten eindigen.

Het lijkt zo moeilijk om alles juist in te plannen. Iemand tips?

Bedankt

Nathalie
10-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 894

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik27-4-2011 13:14:28

Ons avondfeest steekt een beetje anders ineen, waardoor ik je niet over alles een idee kan geven... Wel hebben we ongeveer een gelijk aantal avondgasten, dus dat is al een start voor de vergelijking .

Maar misschien kunnen deze wel helpen:
- onze zaal raadde ons aan om voor de receptie een uur te rekenen: dus die begint om 19u30 en om 20u30 willen ze iedereen aan tafel plaatsen (zodat iedereen tegen 21u00 ten laatste zit).
- dan hebben we een voorgerecht, hoofdgerecht en dessertbord, wel niet in buffetvorm, dus daar kan ik moeilijk vergelijken
- als we rond 20u30 aan tafel gaan, dan kan de zaal ons garanderen dat we tegen 12u00 de openingsdans kunnen beginnen

Een tip: misschien kan je even aan de cateraar vragen wat hun ervaring is met de tijdsinvulling? Zij zouden dat toch een beetje uit ervaring moeten weten?

Succes!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik27-4-2011 14:10:16

hey Nathalie

Ik vind 1.5u precies wel heel weinig om 240 mensen te laten aanschuiven en eten... Ik zou dan eerder de openingsdans een uurtje opschuiven...
En kunnen de mensen dan geen 2e keer gaan aanschuiven? Zeker met een buffet gaan mensen toch een paar keer terug om vanalles te proeven?

Wij hebben een diner met onze suite (20 pers) alleen (aan tafel, 4 gangen) en rekenen 3 uur (en vonden dat zelfs nog aan de krappe kant)

groetjes
Joyce

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik27-4-2011 14:19:28

Ik kan ook niet echt vergelijken, want wij hebben voor ons avondfeest ongeveer 90 personen. Om 18.00 uur gaan wij eten met onze naaste familie, een kleine 30 personen.
Wij hebben een luxe koud buffet en bij ons rekent de zaal daar 2 uur tijd voor.

's avonds voor het dessertenbuffet hebben we dus een 90 personen en daar rekent de zaal een klein uurtje.

Ik vind dat jullie precies weinig tijd hebben voor jullie buffet. Met een buffet is het toch de bedoeling dat de mensen nog meerdere keren kunnen gaan bijscheppen.

Kirsten
13-5-2011
 Meld misbruik27-4-2011 14:44:32

Hey Nathalie,

wij zitten met totaal andere aantallen, maar wie weet kan ik toch wat helpen. Zoals Charlotte is het bij ons zo dat er 1uur gerekend wordt voor receptie en dan halfuur vooraleer iedereen effectief op zijn plaats zit. Ik denk zeker met 240 gasten dat dat halfuur broodnodig is.

Ik denk dat anderhalf uur voor buffet inderdaad niet overdreven lang is, zeker niet met zoveel gasten. Ik zou daar toch eventueel een halfuur zoniet zelfs een uurtje tijd bij rekenen...
Voornamelijk omdat er normaal altijd gepoogd wordt om openingsdans voor middernacht te doen en nu zitten jullie aan 21u openingsdans, dus een uurtje opschuiven is geen ramp.

Ik persoonlijk zou wel niet eerst openingsdans en dan dessertenbuffet doen. Je riskeert te hebben dat je dansvloer compleet leeg is omdat iedereen dessert eet of dat je te veel dessert over hebt omdat mensen liever dansen dan dessert te eten. Meestal denk ik ook dat de openingsdans de opener is van de dansavond en dus als al het etengedoe achter de rug is. Maar natuurlijk als je dat liever anders doet en eerst danst en dan eet, kan je dat natuurlijk altijd doen. Is gewoon even een bedenking die ik formuleer.

Wat betreft einduur is 1u voor sommige mensen niet beetje vroeg? Ik veronderstel dat tantes en nonkels en dergelijke op dat uur naar huis gaan, maar collega's of vrienden of neven en nichten (die vaak iets jonger zijn) blijven soms toch iets langer plakken denk ik. Als je ook voor 1u tegen 240 gasten salut moet zeggen vrees ik dat er niet veel danstijd of geniettijd voor jullie gaat zijn na het starten met het dessert.

groetjes,
Kirsten

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-4-2011 14:48:46

Vraag dat inderdaad aan de traiteur / feestzaal! Zij weten dat perfect!
Wij hebben ons 'avondschema' dan ook samen met de mensen van de feestzaal opgesteld, omdat zij perfect weten hoeveel voorbereidingstijd ze nodig hebben en zij hebben ook wel wat ervaring met zo'n toestanden...

Maar heb toch bedenkingen bij jouw 'schema'... Op 1,5u moeten 240 mensen bediend zijn én alles hebben opgegeten?! Je gaat toch niet aan de openingsdans beginnen terwijl anderen nog zitten te eten (de eretafel wordt altijd eerst bediend, dus jullie zullen eerst klaar zijn)? Hou er ook rekening mee, 240 mensen: tegen dat de laatsten hun eten hebben, zijn de eerste al lang klaar en schuiven ze nog een tweede maal aan. Bij een buffet mogen mensen toch meer dan 1x aanschuiven, denk ik dan? Of is dat niet de bedoeling?

Is er een reden waarom het einduur 1u is? Dat lijkt mij toch héél vroeg... Bij ons stopte de dj rond 4u30 en een half uurtje later werd de bar ook afgesloten (konden we ter plekke beslissen, naar gelang het aantal nog aanwezige gasten)...

Nathalie
10-6-2011
 Meld misbruik27-4-2011 14:59:08

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ga inderdaad eens samen zitten met cateraar en feestzaal. 1.5u voor buffet is inderdaad wat weinig misschien. Daar moet zeker een half uur bij. Misschien zouden er al enkele sketches kunnen opgevoerd worden als er een tweede keer wordt bijgehaald. (Bedenking hé).

@ Veronique: we zetten 1u voorop maar we houden er rekening mee dat het een uurtje later kan worden. We moeten na het feest de zaal ook nog helemaal opruimen. Alle decoratie weg, de stoelen bovenop de tafels en de afwas volledig gedaan. We willen het feest dus ook niet te laat maken want anders moet onze familie en vrienden tot in de vroege uurtjes opruimen en we willen hen ook laten genieten hé.

Verdere tips zijn nog altijd welkom hé.

Groetjes Nathalie

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik27-4-2011 15:11:00

Voor 240 gasten kan je beter anderhalf uur rekenen, vooral omdat nooit iedereen op hetzelfde tijdstip aankomt ! En geloof me, 1 uur vliegt gewoon voorbij.
Je hebt dus eigenlijk 6 uur om je feest te geven en daarbinnen wil je : aperitieven, aanschuiven voor buffet + eten, openingsdans, bruidstaart aansnijden en aanschuiven hiervoor + eten, en nog sketches inlassen van 1 à 1u30. Ik kan maar 1 ding zeggen : wat een planning ! En dat allemaal op 6 uur tijd ? Ik zou toch wat ruimer rekenen, vooral voor zo'n groot aantal gasten. Zijn jullie verplicht om er mee te stoppen om 01:00 h ?
Ander punt : als jullie de openingsdans doen en daarna de gasten op de dansvloer loslaten, maar na 1/2 u al ophouden voor de bruidstaart (er moet worden aangeschoven en gegeten), zal het niet makkelijk zijn je volk terug op de dansvloer te krijgen omdat de ambiance verbroken is. De DJ kan ook de ambiance niet opbouwen op die manier.
Kan je niet aperitief, buffet, bruidstaart, sketches en dan de openingsdans plannen, want die is toch bedoeld om het dansfeest mee te openen ?
Het is jullie dag natuurlijk maar het lijkt mij een beetje een wedren tegen de tijd en dat is toch wat jammer op zo'n dag...

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik27-4-2011 15:41:44

ik vind het eigenlijk ook een superstrak (en krap) schema. Gewoon al 240 gasten ontvangen op 1 uur... dat is dus welgeteld 15 seconden per gast en dan heb je nog geen tijd voor een drankje of hapje gerekend.

Ook voor het eten neem je precies wel erg weinig tijd, maar in verhouding dan weer erg lang voor sketches. Waarom wil je perse om 1u ophouden? Moet het opruimen dezelfde nacht nog gebeuren? Waarom moet je dat eigenlijk zelf doen? En hier zie ik geen logica in: "We willen het feest dus ook niet te laat maken want anders moet onze familie en vrienden tot in de vroege uurtjes opruimen en we willen hen ook laten genieten hé." Komt er nog iets na het feest waar ze van gaan genieten?

Kan je het opruimen en afwassen niet uitbesteden, zodat je ook effectief van je feest kan genieten, zonder tijdsdruk?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...