Nu Online
Momenteel zijn er 254 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mémé met rolstoelvervoer naar feestzaal krijgen?

27-4-2011 14:54:45
Dag bruidjes

Mijn mémé is verlamd en kan dus niet zonder rolstoel. Als we haar van het rusthuis ergens naartoe willen brengen, moet dat gebeuren met een speciaal busje waarin een rolstoellift zit. De rolstoel moet vastgezet kunnen worden in dat busje/die wagen, want ze is te kwetsbaar om haar met enkele mensen op te tillen en ze zo in een gewone wagen te zetten.

Wie kent een bedrijf met zulk speciaal vervoer? Mémé moet van Zele naar Heusden (Destelbergen) en terug geraken.
Hoeveel kost dat?
Gaan zulke bedrijven voorzichtig om met die oudere mensen?
Wat kunnen jullie me aanraden?

De enige andere mogelijkheid is mémé een bezoekje brengen na de mis, maar dan zou het kunnen dat we een beetje te laat komen op onze eigen receptie. Is dat echt not done? Zelfs als het is omdat je mémé je eens zou zien in je trouwkleed?

Groetjes
Ellen

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 985

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik27-4-2011 15:10:00

Hey,

wij verwachten oma ook in een rolstoel, maar zij kan gelukkig wel nog met de auto en opa mee, (mits wat til en draagwerk) maar ik vermoed dat niemand je dat zal kwalijk nemen als je enkele minuutjes later bent omdat je haar een bezoekje wou brengen.

Indien je het zelf not-done vind zou je altijd kunnen overwegen de volgende dag eens langs te gaan in je trouwjurk, hoewel het dan niet meer hetzelfde is natuurlijk.

Verder weet ik dat http://www.hendriks.be/?CategoryID=174
een bedrijf is die regelmatig het vervoer doen van mindervaliden en dergelijke en dat ze hier wel echt goed opgeleide mensen voor hebben die hun tijd nemen. Misschien moet je bij hen eens informeren. Ik vermoed dat de prijs gelijk was aan dat van een taxi ongeveer... Maar ben het niet helemaal zeker.

Alvast veel succes ermee!

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik27-4-2011 15:21:00

Hey,

Kunnen de mensen van het rusthuis jou niet helpen? Als je hen vraagt om gewoon even met haar naar de kerk/gemeentehuis te komen, zou dit toch moeten kunnen, niet?

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik27-4-2011 15:26:21

hoi,

mijn schoonzusje zit ook in een rolstoel, maar zij heeft haar eigen aangepaste wagen. Heb je al met het rusthuis gecheckt? Misschien hebben ze zelf een wagen ter beschikking en indien niet, weten ze vast waar je terecht kan. Het zal toch niet de eerste keer zijn dat er iemand met rolstoel vervoer nodig heeft.
Die wagens van Hendriks ken ik ook, ik zie ze bijna dagelijks voor mijn deur passeren (iets verder in onze straat is een gereputeerde instelling voor mindervaliden). Ik geloof echt wel dat hun mensen goed opgeleid zijn en zorgzaam met de passagiers omgaan.

Als je liever zelf langsgaat is dat jouw beslissing, het is jouw dag. Als anderen dat not-done vinden, is het hun probleem, niet het jouwe. Maar ik vermoed dat je zelf het mooiste zou vinden dat je meme er gewoon bij is? Als ze dat fysiek aankan, zou ik daar ook voor opteren. Vraag even een offerte, dat is toch vrijblijvend.
Let er wel op dat je feestzaal zelf toegankelijk is voor een rolstoel!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-4-2011 15:36:13

In onze straat is er ook iemand die wekelijks beroep doet op Hendriks! Dus dat is zeker betrouwbaar! Let wel, ik weet niet of die op eender welke tijdstippen rijden... Bv. 's avonds (moest ze - deels - naar het avondfeest kunnen komen) zal dat maar beperkt zijn...

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik27-4-2011 15:36:17

Je kan eens bij de mutualiteit horen, maar in Zele is er ook een bedrijf, Robert De Meyer, Hansevelde 114. Tel: 053 / 68 53 01

Of bij de gemeente, minder mobielen centrale. En in het rustoord zullen ze ook wel telefoonnummers hebben...

Ik werk in de sociale sector en heb nog nooit gebruikers horen klagen over dat vervoer...

groetjes!

frida
6-2-2010
 Meld misbruik27-4-2011 15:46:08

Hey, Henderiks heeft van die speciale busjes en naar verluid echt niet duur.

steph
21-8-2010
 Meld misbruik27-4-2011 15:49:19

Wij hadden hetzelfde voor. We hebben beroep gedaan op de dienst aangepast vervoer van het OCMW om haar te laten brengen naar de receptie. Die dienst rekende 48 cent per kilometer aan, plus een forfait van 3 euro. Daarnaast hebben we ook beroep gedaan op een vrijwilliger van het rusthuis, die samen met haar is meegereden in het busje en ook tijdens de receptie haar constant heeft bijgestaan.

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik27-4-2011 15:59:05

Onlangs trouwde een vriend van mij. Hij werkt in het rusthuis en toen zijn er ook een heel aantal bejaarden met begeleiders met een speciaal busje naar de kerk gekomen. Ik denk ook dat je dit wel kan vragen in het rusthuis. Dan toch gewoon om naar de mis te gaan. Naar het feest is natuurlijk weer iets anders, dat kan je van de begeleiders niet echt verwachten.

ann
2-7-2011
 Meld misbruik27-4-2011 16:36:36

inderdaad,hendriks...is eens bij ons in de familie met de papa van de bruidegom een ganse dag meegereden...van begin thuis tot aan de feestzaal.
Prijzen ken ik niet,maar weet wel dat zij ook met vrijwilligers werken als chauffeurs

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...