Nu Online
Momenteel zijn er 544 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even met de handen in het haar

27-4-2011 21:12:57
Hey lieve bruidjes en bruidegommen

Met nog 372 dagen op de teller tot het huwelijk heb ik nog veel tijd om te piekeren over uitnodigingen.
In mijn hoofd had ik al een gastenlijst opgemaakt. We willen het bewust klein houden.

Nu komt er een vriendin, met wie ik weinig contact heb en waarvan ik eigenlijk niet van plan was om haar uit te nodigen, vragen wanneer het huwelijk voorzien is en nodigt ze zichzelf ook al direct uit.
Hoe kan ik in godsnaam duidelijk maken dat dit niet naar mijn zin is zonder ze al te hard te kwetsen.

Probleem is vooral dat als ik ze uitnodig ze overal kritiek op zal hebben. Laat ik haar niet komen dan is ze zeker kwaad daarvoor. Hoe kun je goed doen voor zo iemand?

Alle wijze raad is meer dan welkom...

Groeten
Evelien

Evelien
4-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 706

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik27-4-2011 21:17:56

Als je zegt dat jullie het bewust klein willen houden, dan hebben de meeste mensen daar wel begrip voor. Natuurlijk ken ik jouw vriendin niet, en aangezien ze zichzelf al uitnodigt en zo zal zij het er misschien wel moeilijker mee hebben. Maar als je nu al zeker weet wie je wel en niet wil vragen, dan moet je er vooral op letten dat je het nu al zegt. Want als ze nu de hele tijd denkt dat ze mag komen en dan pas veel later hoort dat ze niet mag komen, dan is dat nog minder leuk voor haar denk ik.
Als je nog niet zeker weet wie je allemaal wil vragen, dan kan je dat ook gewoon zeggen. Dat jullie nog niet zeker weten wie jullie zullen vragen en dat jullie het eigenlijk ook wel leuk vinden om het klein te houden.

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik27-4-2011 21:44:19

Bij mij zijn er ook mensen die zichzelf uitnodigen, en zeggen dat ze er naar uitkijken. Ik reageer er gewoon niet op, ze zullen dan wel ondervinden dat we het intiem willen houden é... Ik vind het gewoon zo onbeleefd hoe mensen die ik in jaaaaaren niet meer heb gezien of gehoord dan opeens wel willen komen...
groetjes

Mara
17-6-2011
 Meld misbruik27-4-2011 21:58:31

Belangrijk is denk ik te benoemen dat jullie het bewust klein willen houden.
Als het een goede vriendin is dan zouden jullie ook meer contact hebben en zou je haar willen uitnodigen. Is ze boos dan is het haar probleem ( makkelijk uitgesproken ) maar het is jullie feestje!! Ik moet zeggen blij te zijn de uitnodigingen de deur uit te hebben, want goed doe je het nooit!! Er zullen altijd mensen commentraar hebben maar probeer te denken "het is ONZE dag!"
Veel succes ermee..

Liefs Mara

Evelien
4-5-2012
 Meld misbruik28-4-2011 8:38:25

Bedankt voor jullie meningen.
Gisteravond ook nog even over gehad met mijn verloofde. Ga zeker benadrukken dat we het klein willen houden. Alleen niet zeker dat ze die hint zal verstaan. Maar we zien dan wel.
Gelukkig nog even tijd om die uitnodigingen te regelen.

Evelien

Lieselot
24-9-2011
 Meld misbruik28-4-2011 9:35:33

Bij ons ook heel wat mensen die zichzelf uitnodigen. Grrr!

Ik heb gehoord van een getrouwd koppel die een uitgebreide feest gegeven hebben, dat zij, mochten ze het kunnen overdoen, vééél selectiever zouden zijn en echt afgaan op: wie willen wij er echt graag bij... Dus met dat in gedachten ben je misschien geholpen... En er zullen altijd mensen zijn die teleurgesteld zijn omdat ze niet uitgenodigd zijn, hoor!

Babs
13-8-2011
 Meld misbruik28-4-2011 13:11:16

Troost je, iedereen heeft dat wel voor denk ik. Wij hebben zelf mensen die al beginnen wat ze zullen aandoen op ons feest (terwijl onze uitnodigingen ook nog niet verstuurd zijn en ze dus totaal niet weten of ze wel gevraagd zijn).

Evelien
4-5-2012
 Meld misbruik28-4-2011 13:52:49

Gisteren aan het twijfelen geslagen, maar er vandaag al weer goed over aan het nadenken.

Hoe langer ik er over nadenk hoe zekerder ik ben van mijn idee. Enkel onze dichtste familie, onze getuigen (zijn onze allerbeste vrienden) en mensen die we er super graag bij willen. Al de rest kan de boom in :-)

Gaat super worden, zo'n klein feestje met maximum 30 personen. :-)

Evelien

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-4-2011 17:36:13

Je hebt àltijd mensen die zichzelf uitnodigen... Grrr! Gewoon niet te veel op reageren en ze zullen dan wel merken dat ze geen uitnodiging krijgen zeker? :p

Imke
31-3-2012
 Meld misbruik28-4-2011 18:26:50

ze kunnen altijd komen kijken naar de voltrekking van je huwelijk hé ;-)

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik29-4-2011 0:58:55

hier van 't zelfde : iedereen nodigt zichzelf uit...
wij hebben voor onszelf de lijn getrokken : zouden we het spijtig vinden als ze niet konden komen ? Zeiden we ja dan kwam ze op de gastenlijst, zeiden we nee dan schrapten we ze. Er zijn toch zo'n 25 koppels 'gesneuveld' op die manier.
En nu zeg ik dus tegen die geschrapten dat we het heel klein houden, ze zullen dan wel zien dat er geen uitnodiging aankomt :o)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info