Terug naar overzicht
Oei, das wel raar! Geen probleem in onze gemeente. Allé das echt wel straf dat ze dat niet willen laten weten. Kzou eigenlijk proberen gewoon vol te houden, schrijf desnoods een mailtje naar de burgemeester? Dat is mss wel drastisch maja, het is wel belangrijk voor jullie he :-) Ik weet niet of je eventueel in een andere gemeente (van je ouders ofzo) kan/mag trouwen? De hulpvaardigheid en begrip van je gemeente laat alleszins wel te wensen over.... Hopelijk lost het zichzelf snel op!
Hm, dat is echt wel vreemd...Ik zou idd ook eens bellen of mailen naar iemand die hoger staat ofzo! Dat kan toch niet? Dat zullen ze toch zelf ook wel moeten beseffen, niet?
Inderdaad, lastig! Maar op vlak van lokale politiek kan je echt veel bereiken door burgemeester of schepenen aan te spreken, hoor! Ken je niemand anders die in jullie gemeente getrouwd is? Daar misschien eens raad aan vragen?
Ik heb op deze forum al meerdere malen gelezen dat de gemeente het niet vroeger aanvaard dan 6 maanden, wij hebben dat iets meer dan een jaar vastgelegd. Eerst nr het gemeentehuis dag en ook uur vastgelegd en toen nr de zaal. Wou hadden ook graag op een zaterdag getrouwd en wij dachten wij beginnen vroeg genoeg en toen wij bij de zaal aankwamen was die dag al besproken door een koppel, dus de optie op de dag ervoor en terug nr het gemeentehuis en veranderen. Dit alles was voor hun geen probleem. Probeer anders eens met een lange arm langs iemand die iemand van de gemeentehuis kent??? Sterkte
Mja, wij zitten ook met zo'n keikoppige gemeente. 6 maanden op voorhand en voor de rest ... gokken maar. Wij hebben hoe dan ook al beslist om op een andere dag voor de wet te trouwen maar in jouw geval is dat nu wel ècht stom hé als je alleen voor de wet trouwt. De dames hierboven die van "een lange arm" spreken, hebben gelijk denk ik. Succes alvast!
Amai, zo raar! Weten ze dat dan nog niet of wat is het probleem eigenlijk? Dat is echt willen moeilijk doen hé.Bij ons waren ze daar wel heel gemakkelijk in. Lange arm is makkelijker gezegd dan gedaan hé soms...
Mja, ik snap het als je een half jaar op voorhand je uur officieel kan vastleggen enzo, maar het is toch wel vreemd dat je niet weet of ze wel op die dag een trouw KUNNEN doen?Echt een vreemde situatie...
Amai Zo raar!Welke gemeente is dat wel niet.We gingen eerst in sint-truiden trouwen.Maar aangezien we pas een huisje gekocht hebben en ingetrokken zijn, hebben we het naar onze nieuwe gemeente verplaatst.Was geen enkel probleem. En mochten zelfs vrij het uur kiezen. Moesten niet aansluiten op iemand anders. Zalig gewoon!
Bij ons is het ook pas zes maand op voorhand vast te leggen. Ze weigeren mij nu (huwelijk voorzien op 4 mei 2012) ook nog om een datum vrij te houden. Gelukkig woon ik in een rustige gemeente waar er niet zo heel veel huwelijken plaats vinden :-)Maar in jouw geval toch nog eens aandringen zou ik denken...
héhé dat probleem hadden wij ook! maar dit is nu opgelost... Wij konden op zat. NM niet trouwen voor de wet en wij trouwen ook niet voor de kerk.... dan zeiden ze ook.. eerder trouwen voor de wet en dan later feest... maar dat wilden wij ook niet!! Moesten we trouwen voor de wet en kerk... JA maar toch niet als je enkel voor de wet trouwt. Wij trouwen nu 20 april 2012. Veel succes!
Bedankt voor jullie reacties! Ben daarstraks met de burgemeester gaan praten of er toch geen mogelijkheid was om ons wat meer zekerheid te geven over een datum. Hij heeft dan iemand gebeld (van de planning ofzo) die moest uitrekenen of we 20 april 2012 kunnen trouwen. Na een kwartiertje kwam het antwoord... het is niet mogelijk, we moeten 27 april nemen. Khoop dat de zaal die we gekozen hebben dan nog vrij is, anders kunnen we bezig blijven om een datum te vinden die voor de gemeente past... Ze gaan wel tijdens het schepencollege van 10 mei nog eens bekijken of de regeling niet wordt aangepast volgend jaar. Dus misschien wordt het toch nog 20 april... Nog 2 weekjes afwachten en dan kunnen we hopelijk met zekerheid zeggen op welke dag we kunnen trouwen