Nu Online
Momenteel zijn er 230 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Is een speech verplicht?

28-4-2011 18:06:29
Hello ladies,

Aangezien wij niet voor de kerk trouwen, alles zelf betalen en al bijna 10j samenwonen vraag ik me af of het echt nodig is om een speech te geven? Meestal is dat dan een soort van bedanking naar de ouders toe maar in ons geval vind ik het nogal .... raar/niet van toepassing. Of ben ik mis?

Melanie
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 842

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik28-4-2011 18:17:16

Hallo

Wij wonen ook reeds 7 jaar samen, en trouwen ook niet voor de kerk (gelukkig, oeps)
Wij houden ook een korte speech, en niet ouders gericht! Maar meer naar iedereen toe!

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik28-4-2011 18:26:33

Je kan in je speech gewoon alle gasten bedanken dat ze aanwezig zijn en iedereen een leuke avond wensen en zo. Dat moet niet lang duren hoor. En je hoeft dat natuurlijk niet te doen als je dat niet wil. De gasten vinden dat natuurlijk wel leuk hé als ze eens door jullie toegesproken worden.
Ik denk dat het niet uitmaakt hoe lang je bij elkaar bent en of ze je trouw betalen of niet om je ouders te bedanken. Dat hangt er vooral van af of je een goede band met hen hebt of niet denk ik.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik29-4-2011 8:21:48

Hey, wij zijn wel voor de kerk getrouwd en we woonde al 5 jaar samen maar wij hebben ook geen speech gegeven. Dat is persoonlijk of je dit wil doen of niet!!

Groetjes

Virginie
3-9-2011
 Meld misbruik30-4-2011 8:29:49

Ik denk om toch een korte speech te geven en Melanie wij zijn ook al bijna 10 jaar samen en wonen bijna 5 jaar samen, maar gewoon om de mensen te bedanken voor de komst want alle mensen die komen, komen omdat ze je graag hebben/zien
Alé bij ons is dit in een iets beperktere kring (geen massa-feest van 200-300 man) en enkel mensen die wij er graag bij willen...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-4-2011 13:34:07

Dat is toch traditie, al is het maar alleen om iedereen welkom te heten op het feest en smakelijk eten te wensen...

eveline
5-8-2011
 Meld misbruik1-5-2011 9:39:03

Wij geven ook een korte speech. We heten iedereen welkom en plaatsen dan een speciaal dankwoordje naar ouders en enkele mensen.

Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 13:00:21

hey wij zijn 6 jaar samen, trouwen beide voor de 2de keer. geen kerk EN ook geen speech ik heb een soort van programma boekje gemaakt die ieder gast krijgt bij het toekomen. daar staat alles in vermeld ook de "bedankingen" . geen speech nodig !

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...