TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Hanne
21-4-2012
|
30-4-2011 17:13:11
Hoi Lies,
Om te beginnen het is jullie dag!! Dus je moet zorgen dat je je een hele dag goed voelt!! Op zo een belangrijke dag mogen er geen dingen zijn waar je je niet goed bij voelt, als dit betekent dat je papa er niet bij zal zijn dan is dat zo hé. Anders ga je mss een hele dag zitten piekeren of je hem wel aan de juiste tafel hebt gezet enzovoort.
Een moeilijke beslissing maar je moet doen waar jij je het beste bij gaat voelen!!
Groetjes Hanne.
|
|
Aurelie
13-5-2011
|
30-4-2011 17:43:00
Hey, Ik begrijp de enorme moeilijkheid. Wij hadden hier een beetje hetzelfde. Met zijn pa was er sinds jaar en dag geen contact, met zijn familie wel, maar de reactie van een bepaalde onkel was meten: "als hij niet uitgenodigd is, dan kom ik niet" (terwijl we op dat moment nog niemand hadden uitgenodigd!) Ik ben er toch op blijven hameren dat er moest gebbabeld worden met zijn vader, en dat we nu allemaal volwassen waren! Ik heb dus ook toen mijn trots ingeslikt en als eerste de stap gezet naar zijn pa van "we zouden eens moeten praten". Tot over 5 maand geleden wisten ze dus niet dat we verloofd waren ... Het heeft hem duidelijk zeer gedaan dat hij niet bij alles werd betrokken (hij staat oa niet op de uitnodigingen...) en hij heeft ook zijn fout ingezien om geen verder contact te zoeken met zijn zoon ... Mààr, aangezien wij de eerste stap hadden gezet, moest de rest nu van hem komen .. en nu 5 maand later, wordt ik gestalkt door mijn schoonvader die overenthousiast is over ons huwelijk en heel blij dat hij met alles te maken heeft. :-) Die onkel is niét uitgenodigd, die moest ma niet zo reageren achter onze rug om! Hij zit wel aan tafel met zijn neef en nicht en de moeder van mijn toekomstige. Ze moeten maar met anderen mensen praten, ze gunnen het ons allemaal (moeder ook hertrouwd enz) en ze zullen zeker geen miserie maken! Het is inderdaad een moeilijke beslissing maar ik vind bepaalde familiegebeurtenissen (huwelijk, sterfte) altijd wel dé moment om bepaalde banden te herlijmen ! Dus wij hebben het geprobeerd en het is goed uitgedraaid want mijn toekomstige is nu zijn papa aan het zien voetballen .. Hij heeft hem uitgenodigd om de match te komen zien ... Iets wat hij nooit gedaan had! Succes en een kleine tip: vééél praten met je toekomstige! Want ik blijf erbij, als er iemand als een ouder niét aanwezig is op het huwelijk van de kinderen ... Daar krijg je ooit spijt van!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
30-4-2011 17:46:24
Dit is een hele moeilijke!
Hem niet vragen, zal jouw papa waarschijnlijk wel pijn doen, want je bent en blijft zijn dochter... Het feit dat je dit in vraag stelt, wil wel zeggen dat je hem niet zomaar voorbij wilt / kunt lopen. Je wil nadien met hem ook eten, dus je wil hem er op één of andere manier wel bij! Ik denk, dat als je het niet doet, je achteraf spijt gaat hebben (kan ik nu al tussen de regels lezen).
Maar zoals je zelf aangeeft: jou door het middenpad zien lopen met jouw stiefpapa zal hem ook veel pijn doen... Misschien is het een optie om 'gewoon' met jouw man binnen te gaan? De kwestie van de tafelschikking kan steeds nog bekeken worden op het moment zelf... Er zullen altijd mensen zijn die afhaken, waardoor er misschien plots toch nog een mogelijkheid blijkt te zijn.
Succes met je beslissing!
|
|
Gitte
14-4-2012
|
30-4-2011 17:47:12
Als jij liever je stiefpapa vraagt om je door het gangpad te vragen, dan moet je dat gewoon doen! Ik vermoed dat je daar een goede reden voor hebt, en dat is de enige reden die telt. Het is JOUW dag, niet die van je papa of wie dan ook, en die moet je vieren zoals jij (en je aanstaande natuurlijk) dat wilt En trek je er maar niets van aan of dat nu "hoort" of niet. Volg je gevoel en zorg ervoor dat je je op DE dag geen zorgen hoeft te maken.
Veel succes!
|
|
Filipa
23-7-2011
|
30-4-2011 18:05:22
Hoi hoi, Wij hadden hetzelfde probleem... ik heb uiteindelijk beslist om mijn vader niet uit te nodigen, maar ik heb er ook al 4 jaar GEEN contact meer mee... Je moet doen waar je je goed bij voelt, het is jouw dag. Als je denkt dat er kans is dat hij jullie dag gaat verpesten door zijn aanwezigheid, niet uitnodigen, zou ik zo zeggen :-) Groetjes, Filipa
|
|
Lies
18-8-2012
|
30-4-2011 18:12:38
Hij zou het niet zozeer verpesten... of toch wel? Maar ik word nu al gewoon nerveus... Ik heb geen zin in contact te onderhouden omdat het 'moet'... hij kan niet met me praten, dat heeft ie nooit gekund. En ik heb ergens het gevoel dat ik perfect zonder kan, mocht het niet dat ik dan naar onze genodigdenlijst kijk en toch wel moet toegeven dat 3/4e van het volk familie van mijn vriend zal zijn. En zijn familie hecht echt belang aan familie en ik wil niet overkomen alsof ik de mijne niet eens wil voorstellen. De vraag die ik dus stel komt eerder van m'n toekomstige schoonmama dan van mezelf dus. En het voorstel van die stiefpapa komt van m'n vriend.
Pff... pech dat je je familie niet kan kiezen, toch?
|
|
jeff
27-8-2011
|
30-4-2011 20:35:57
Zo zie je maar dat bijna elke familie wel problemen heeft...komen of niet;;;;uitnodigen of niet.... Na mijn outing, als gay, hebben ze me thuis op straat gezet. Een homo was zogezegd een schande voor de familie..... De rest van de familie, zei, dat ze het moeilijk vonden om met mij contact te houden vanwege mijn ma, omdat ze met haar ook geen ruzie wilden..... Ik heb altijd alles voor de rust en de vrede gelaten. n altijd gedacht mijn beurt komt nog! Ik nodig mijn nichtje en haar man uit, zij is mijn getuige, en haar zoon met verloofde en dat is ALLES van mijn familie!! Gelukkig heb ik een fantastische schoonfamilie en vooral veel vrienden en vriendinnen en toffe collega's die ons graag zien en ons geluk vanharte gunnen. Het zal voor mijn ouders, zus en de rest van de familie, die voor mijn ma hebben gekozen, een veel moeilijkere dag zijn dan voor mij! Ze zullen zelfs niet zien hoe gelukkig ik ben!!!!! Ben héél kontent dat ze er niet zullen zijn, en bovendien, ik wil enkel feesten met mensen die me nauw aan het hart liggen!
|
|
Heidi
7-7-2012
|
30-4-2011 20:48:28
Sterk van je, Jeff !
|
|
cindy
17-9-2011
|
30-4-2011 20:52:06
ik denk dat jeff gelijk heeft.
Mensen die je normaal nooit ziet of hoort..... als hij dan moet denken ohh het is toch mijn dochter....
Alle andere dagen van je leven ben je toch ook zijn dochter??
|
|
renske
12-8-2011
|
30-4-2011 21:51:18
ook hier gelijkaardig probleem de biologische vader van men vriend heeft al 6jaar niets meer late horen van hem ik ken die man niet en hij weet ook niet dat hij een "kleindochter" heeft . tijdens de bevallling van onze dochter was ik zelf aan het denke om hem een kaartje te sturen van de geboorte maar niet gedaan nu ook met de trouw wil ik tog een uitnodiging geven maar ik besef wel ik ken die man niet en als hij de moeite nooit heeft gedaan om eens iets van zich te laten horen ofzo hoeft ook al die dingen niet wat ik langs een kant toch enorm jammer vind maarja
|
|
Roxanne
25-6-2011
|
1-5-2011 9:44:33
Hey
Ik zit ook in dezelfde situatie...
ik heb mijn papa al 10 jaar niet meer gehoord...
en paar weken geleden kreeg ik een mail om terug contact op te nemen met hem...
Maar ik negeer dit...
Ik vind het niet eerlijk tegen over mijn mama om mijn papa uit te nodigen
mijn mama is er altijd voor mij en mijn papa was er niet...
Bij ons zal de familie langs mijn mama haar kant ook klein zijn en langs mijn vriend zijn kant groot.
Maar ik vind: ik wil alleen mensen op mijn trouwfeest die dit verdienen omdat ze er telkens zijn voor ons... een trouwfeest is geen reden om dingen uit het verleden op te lossen...
en idd familie kies je niet zelf hé! dus ik feest met de mensen die ik graag heb.
Wss denk je het blijft je papa en ik blijf altijd zijn dochter....
Maar voor mij is een vader meer dan alleen dat 'zaadje' lossen... het is er ZIJN voor je kinderen in goede en slechte dagen: dat is een echte papa!
het is geen gemakkelijke keuze! veel succes nog!
|
|
monica
26-8-2011
|
1-5-2011 10:02:30
Lies, jouw reactie zegt al genoeg als je geen zin erin hebt MOET je dat NIET doen.
Ik heb het ook zoals Jeff. Ik nodig alléén mijn ouders, mijn zus en dochter (zelfs haar vriend moet niet komen, zegt anders ook geen woord) mijn nonkel en tante en nichtje uit. De rest van de Familie mag niet komen (Heb ik ook al jaren geen contact mee, willen ze niet). Mijn vriend heeft ook méér genodigden maar dat maakt toch niet uit. Zolang de mensen die jij wil daar zijn moet je van de rest niet wakker liggen.
Renske, ze zeggen altijd dat je een voorbeeld aan ouderen moet nemen; maar voila niet dus. Ik heb zoiets van geen contact geen uitnodiging.
Een vb: toen mijn eerste zoon geboren was heb ik iedereen van de Familie een kaartje gestuurd en ook van mama haar kant omdat mijn ouders toch iets hadden van "doe dat toch, laat je goed hart nog eens zien" (ze moesten mij niet omdat ik met mijn nonkel contact heb die gescheiden is van mijn tante) en raad eens hoeveel van die mensen gekomen zijn. NUL, zero, nada. Dus dat was de laatste x hoor, nu verwachten ze weer een uitnodiging, maar dat kunnen ze toch op hunne .... schrijven hoor.
|
|
Leontine
3-6-2011
|
2-5-2011 9:04:01
Even een verhaaltje van de andere kant: Mijn aanstaande heeft een dochter die in december 18 zal worden. Haar moeder is overleden toen ze bijna 3 was. Tussen haar moeder en mij heeft hij ongeveer 10 jaar een relatie gehad met een ander, die door zijn dochter als moeder wordt gezien. Zij zijn iets meer dan 5 jaar geleden uit elkaar gegaan en zijn dochter heeft toen gekozen om bij zijn ex te blijven wonen (hij ging toen aan boord van zijn schip wonen, dus was ook een logische keuze). Iets later leerden wij elkaar kennen. Het eerste jaar ging alles goed en zagen we haar zeer regelmatig (mee op vakantie en dergelijke). Plots wilde ze niets meer met mij van doen te hebben (wil niet zeggen waarom, maar we vermoeden invloed van zijn ex vanwege jaloerse redenen). Wat mij betreft ook goed, dan moeten jullie maar regelmatig dingen met z'n tweeën gaan doen, want wil niet tussen vader en dochter staan. Dat is jammer genoeg maar een paar keer gebeurd, want ze wil hem dus ook nauwelijks meer zien. Na een paar jaar toch gevraagd te blijven hebben, is hij nu gestopt met vragen. Ze heeft wel een uitnodiging ontvangen voor ons huwelijk, maar ze kiest ervoor om niet te komen (stond zo letterlijk in een kaartje die ze stuurde). Dit wil absoluut niet zeggen dat hij geen contact met haar wilt, maar hij kan de pijn van afgewezen worden niet meer aan. Als zij echter later gaat trouwen en hem niet zal uitnodigen, omdat hij geen contact meer heeft gezocht, weet ik zeker dat hij er kapot aan zal gaan.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|