Terug naar overzicht
Al een geluk dat ik niet voor de kerk trouw... :) tzou mijn dingen ook niet zijn hoor! veel sterkte morgen! :)
Bij ons is dat ook, maar dat zijn drie avonden. Veel succes! Wij kijken er ook niet zo naar uit...
Hey Wij moesten dit ook volgen bij ons was het van 9.30 tot 14.30 met eten bij dus viel best mee ...Wij vonden het wel echt jammer dat er niet meer gepraat werd over hoe je bijvoorbeeld kan doen wanneer je het moeilijker hebt en hoe je geloof hierbij kan helpen. Het ging enkel en vooral over religie. Uiteindelijk viel het allemaal wel mee hoor. Ik zou toch gaan al is het om achteraf te denken brrr wat was dat .... Groetjes laat maar weten hoe het was als jullie gaan..;
Wij moeten het ook volgen maar wel 6 wekenlang voor 1 half uurtje per dag 1keer per week. Gooh ik vraag mij af wat wij allemaal te weten krijgen !!!!!
Wij moeten niks volgen. Wij zijn een uurtje bij de pastoor op gesprek geweest en dat was het. Veel succes ermee!
Yep aan ons werd dit ook voorgesteld. Maar ook in 3 avonden. Wij hebben dit altijd afgewimpeld. Werken, voetbal... Dus... we zijn niet geweest Groetjes
Wij hebben dat ook 'moeten' doen. Het was 2 dinsdagavonden van half 8 tot 10 en een zaterdagmiddag van 2 tot 6. Dus als jij maar 1 volledige dag moet doen, ben je nog bij de gelukkigen ;-) Echt leuk is het niet, maar het wordt wel geapprecieerd. Het is even op de tanden bijten, maar er zijn ergere dingen om te doen :-) Bij ons noteerden ze wel alle namen van de mensen die geweest zijn en ook van degenen die niet geweest zijn maar zich wel ingeschreven hadden. Ik weet niet waarom, maar ik denk als je een 'gunst' moet vragen aan de pastoor achteraf (bv voor misboekje of zo) dat hij toch even kijkt of je wel geweest bent of niet. Het hoort erbij als je voor de kerk trouwt.
Jaja,Wij hebben dat vrijdag avond van 19u30 tot 22u met een hapje en een drankje. Ik ben eens benieuwd. Het is gelukkig maar één keer.Groetjes
Wij hadden dat ook 2 avonden (op vrijdag). En dat viel best mee, hoor!!! De eerste avond was eerder kennismaking en een soort gespreksavond over allerlei zaken: over religie (waarom trouw je nu voor de kerk), maar ook over wat met kinderen in je relatie (ook wat als blijkt dat er geen kinderen kunnen komen of het moeilijk gaat), waarom heb je nu juist jouw partner gekozen om mee te trouwen,... En eigenlijk vond ik dat héél verhelderend en leuk om dat naar elkaar uit te spreken (want wanneer doe je dat anders??). Dingen die zo vanzelfsprekend lijken, worden wel eens gezegd en verwoord. De tweede avond was kort en ging over de eigenlijke viering: wat zijn de verplichte onderdelen, wat is bijkomstig, waar hoort een liedje,... Ja, ik heb er best wel wat aan gehad, ook al zijn ook wij er eerst met tegenzin aan begonnen.
echt wel gek, onze pastoor heeft daar totaal niets over gezegd. Echt niets... Maar kan me wel inbeelden dat het zo wat afschrikt dat het te religieus enzo zou worden.
Bij ons was dat ook een mogelijkheid! Maar wij hadden hier totaal geen zin in om ons verhaal aan andere onbekende koppels te vertellen. Of hoe we over verschillende zaken denken. Hebben dan ook beslist om dit niet te doen.. vond het begleidingskoppel blijkbaar niet zo fijn maar so what?!? Ook al trouw je voor de kerk.. ook dan ben je een vrij persooin om te beslissen wat je al dan niet doet! Veel succes... hopelijk valt het een beetje mee...