Terug naar overzicht
Bij ons waren dat prentbriefkaarten met op de voorkant enkele foto's en 'Bedankt' erop. Op de achterkant stond dan een neppe postzegelfoto van ons gedrukt en een neppe afstempeling met onze namen + trouwdatum. Op elke kaart had ik iets persoonlijk geschreven, waarom de mensen bedankt waren. Bij sommigen was dat heel kort, bij anderen erg uitgebreid: voor de vrijgezellenavond, aanwezigheid schieting, aanwezigheid stadhuis, aanwezigheid kerk, aanwezigheid avondfeest, de dansvloer mee onveilig gemaakt, voor hun prachtige geschenk,... voor hun vriendschap! Ok, véél werk, maar nu nog zie ik af en toe onze bedankingskaart bij vrienden en familie aan een prikbord hangen of op een kast staan (en dat na bijna 2 jaar!).
dit heb ik wel al eens gezien en vond ik leuk 'bedankt voor het stootje tegen ons huwelijksbootje' Maar deze bedanking is wel meer financieel getint dan emotioneel. Je bedankt eigenlijk letterlijk voor wat er al dan niet in de enveloppe zat. 't is dus te zien welke kant je uitgaat.