Nu Online
Momenteel zijn er 644 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

De verkeerde trouwring :s

1-5-2011 21:52:18
Hey allemaal,
gisteren, 2 maanden na het uitkiezen en bestellen van de ringen (we mochten pas begin mei teruggaan) mochten we vol spanning onze ringen gaan passen/halen.
Eerst mn partner zijn ring, heel mooi met mooie gravure, perfect in orde.
Dan mijn ring; 2 problemen deden zich voor
1. de ring was veel te klein, mevrouw had verkeerde maat opgeschreven met als gevolg dat ik hem zelfs niet over mn knokel krijg
2. echt een ramp; het was de verkeerde ring.
Van deze ring zijn 2 soorten en ze had de verkeerde nummer opgeschreven, de nummer zonder de steen in....
Ik heb die ring zonder steen zelfs nooit gepast destijds, dus snap al ni da die aar zo vergist en het dus overduidelijk niet controleerde.
Binnen 2 weken zal ze mij eens bellen of de steen binnen is zodat ze hem kunnen vervolledigen. Lees we trouwen over 4 weken.
Belt ze niet binnen 2 weken, mag ik binnen 3 weken (1 week voor trouw) er eens naartoe gaan. Dan moet hij normaal binnen zijn. Maar, voor zelfde geld moeten er dan weer maataanpassingen gebeuren of is de ring gewoonweg toch niet in orde.
En trouwen zonder de ring die ik gekozen heb... srr ze.
En dan nog geen enkele verontschuldiging, de documenten legde ze zelfs zo zodat ik het niet kon zien, gelukkig heeft mn partner nog net kunnen zien dat de fout puur door haar kwam. Ok fouten maken, gebeurt iedereen, maar kom er eerlijk vooruit en verontschuldig je!

Liever dat dan op deze manier hoor. Ik wilde kijken op het blad dat eerst mooi voor mij lag en de moment dat zij de fout zag hop wegdraaien, map in , map toe! Binnen de second.

Please, hopen jullie mee dat ik ten laatste de week voor mn huwelijk de ring in juiste, correcte staat en maat mee naar huis kan nemen :s

Een bruidje dat ongerust is te moete trouwen zonder de juiste ring :s

Sara
28-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 974

Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik1-5-2011 21:56:49

Hallo Sara,
Niet leuk hé. Wij trouwen 7 mei en mijn toekomstige zijn ring was 3 maten te klein (ook zonder verontschuldiging - precies of het was onze fout).
Zaterdag (een weekje op voorhand) mochten we de ring gaan halen. Gelukkig prima in orde deze keer.
Ik zou me geen zorgen maken. Bel zeker geregeld, zodat ze weten dat jullie erachter zitten.
Het komt beslist in orde.
Groetjes,

Sara
28-5-2011
 Meld misbruik1-5-2011 21:59:10

mja ik ben al lang blij dat het een ring met dezelfde basis is zodat ze 'maar' aanpassingen moeten doen' en niet dat het een totaal verschillende ring is, anders moestek 6 weken wachten.
Mee duimen e Ingrid

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik1-5-2011 23:10:14

Over welke juwelier of welke zaak gaat het hier ? Want je zo behandelen is gewoon not done, vind ik. Het is zoals je zegt ; iedereen kan -ongewild- een fout maken, dat neemt niet weg dat, àls je je vergist hebt, je niet moet doen alsof het je schuld niet is. Een excuus was hier idd wel op z'n plaats geweest ; dat heet elementaire beleefdheid. Ook als bij je volgende bezoek de ring helemaal is zoals hij moet zijn, zou ik aan die vrouw op een rustige manier zeggen dat je haar hypocrisie niet hebt kunnen appreciëren en ik zou er zelfs aan toevoegen dat ik haar daarmee een dienst bewijs omdat slechte reclame nu eenmaal drie keer sneller loopt dan goede ! En een excuus was wel het minste dat je als klant mocht verwachten. Laat ze maar eens effe ferm met rode kaken staan, dat zal haar geen kwaad doen.
Maar ik ben er zeker van dat het volgende keer dik in orde zal zijn ; niemand kan zich in deze tijd namelijk slechte reclame permitteren...

Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik2-5-2011 1:40:20

Vreselijk gewoon en zo onbeschoft!

Wij kregen een week na onze bestelling in Januari een telefoontje: De juwelier vroeg of hij even mocht langskomen bij ons thuis want dat hij vermoedde dat de verkoopster de verkeerde maten had opgeschreven. Hij had ons ook zien binnenkomen en vermoedde dat er iets niet klopte. En inderdaad! De Verkoopster had blijkbaar mijn maat bij mijn verloofde gezet (50) en zijn maat bij mij (58)... Dat had gewoon een ramp geweest!

Dus fouten worden overal wel eens gemaakt, maar inderdaad, zonder enige deftige verontschuldiging komt het veel slechter over dan als ze gewoon zouden zeggen "Sorry ik heb een fout gemaakt maar het komt allemaal in orde!" Dan zoude toch al wat meer gerustgesteld zijn dan als ze zo boertig doen...

groetjes

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik2-5-2011 11:22:10

Enige manier: stevig op uw strepen staan! Echt, met mijn verlovingsring, nochtans ook niet bij nen 'broljuwelier' gekocht, integendeel, was de maat fout (hoewel mijn verloofde mijn maat wist) omdat hem was aangeraden toch maar een maat groter te nemen voor de zekerheid. Gravure was geen probleem om dat ineens al te doen, ook al moest hij mss verkleind worden. En ja hoor, hij moest verkleind worden, mijn verloofde had de maat dus wél juist.
Enfin, naar de juwelier, een heel gezaag dat dat niet gebruikelijk is dat er een gravure in gezet wordt als de ring nog niet zeker de juiste maat is. ja hallo, ZIJ hebben dat gedaan én aangeraden, wij niet!
Dus, verkleind, maar foute gravure (na 2 weken, wat lang is als je die supermooie ring net hebt!). Dus ik volledig niet tevreden, want mijn verloofde had die gravure met zorg uitgekozen, dat het best paste bij de stijl vd ring en trouwens, ik wou gewoon de ring zoals hij die voor mij gekozen had. Dus nieuwe gravure (waardoor de ring weer een fractie dunner wordt...) En wéér twee weken kwijt.

Terug naar de juwelier, gravure was niet helemaal hetzelfde maar ok, was te doen MAAR je zag de lasnaad zéér duidelijk en de ring was niet meer 100 % rond.
Ik was bij al die keren beleefd, begripvol en vriendelijk geweest, toch wel laten merken dat ik er niet mee opgezet was.
Maar toen was het genoeg geweest en kan me niet schelen dat dat een chique juwelier was, ik heb ze daar echt stevig mijn gedacht gezegd, aan de telefoon en daarna in de winkel zelf. Das niet van mijn gewoonte, durf dat normaal niet goed, maar mijn geduld was op. En het heeft geholpen: eigenaar van de winkel erbij, volledig nieuwe band aan de ring, dikker dan voorheen en alle steentjes perfect overgezet en de gravure met de hand geschreven én de maat juist. Maar wel weer twee weken kwijt :(

Dus, na veel vijven en zessen en vooral eens echt goed kwaad gemaakt, was het eindelijk in orde.
Bij jou is het natuurlijk dringender, maar moraal van mijn verhaal: sta op uw strepen, bel élke dag als je kan, hang echt maar eens de lastige klant uit, dit kan echt niet zo kort voor je trouw! Maak je goed kwaad, eis excuses (heb ik ook gedaan, want er was een mevrouw die de schuld afschoof op mij, daar werd ik helemaal zot van). Geloof mij, daarna zongen ze wel een toontje lager.

Ik duim zéker mee dat alles snel in orde komt!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...