Nu Online
Momenteel zijn er 637 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schieting

1-5-2011 23:21:22
Hallo,

wij zitten met een vraagje over de schieting. Wordt dit nog bij iedereen van jullie gedaan of zijn er sommigen onder jullie die dit niet doen. Wij hebben het nagevraagd in de gemeente en blijkbaar zou dit niet meer toegelaten zijn. Is dit normaal?

Groetjes!

Sharon
20-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1404

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik2-5-2011 8:33:52

Hey ! Ik ga wel een schieting doen bij mijn ouders thuis de avond voor ons huwelijk. Bij ons in de gemeente gebeurd dat nog regelmatig. Maar kan idd zijn dat dat bij jullie niet meer toegelaten is...

davina
6-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 10:07:27

hey,
wij hebben dit weekend een schieting gedaan, je mag wel niet meer met kruit schieten dus hebben we een gaskanon genomen, is niet hetzelfde maar tis de sfeer die telt é

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 10:28:55

Bij ons is het de gewoonte dat iemand dit doet voor jou maar voor ons zal er niemand zijn dus zal het niet meer doorgaan. Zelf organiseren doen we niet denk ik.

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik2-5-2011 13:12:38

Bij ons is de schieting een traditie.
Wij mogen ook nog met poeder schieten. Gewoon aanvragen op de gemeente en je aan de uren houden en dan hebben ze er geen problemen mee.

Jammer dat het bij jullie niet meer zou mogen.

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 13:32:49

Wij doen onze schieting 2 dagen voor den trouw, de dag ervoor zag ik echt niet zitten...
Hebben ook een gaskanon, met kruit is veel te gevaarlijk!

Heb geïnformeerd bij onze gemeente: je moet daar niets voor aanvragen/invullen, gewoon aan de regels houden qua uur, na 22u geen lawaai meer.

Normaal wordt een schieting (allé zo was het vroeger) georganiseerd door de buren, maar die "traditie" is volgens mij door velen vergeten en daarbij, ik wil het echt niet de dag ervoor, dus daarom gaan we ze voor zijn en krijgen ze een weekje voor den trouw een briefje in de bus waarop we het schieten aankondigen en uitnodigen.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-5-2011 19:09:13

Wij hebben dat ook gedaan: héél tof!!!

Sharon
20-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 20:44:16

We hebben het vandaag nagevraagd bij de politie en in onze gemeente mag het jammergenoeg niet meer. We zullen het dan waarschijnlijk ook niet laten doorgaan.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...