Terug naar overzicht
Hey ! Ik ga wel een schieting doen bij mijn ouders thuis de avond voor ons huwelijk. Bij ons in de gemeente gebeurd dat nog regelmatig. Maar kan idd zijn dat dat bij jullie niet meer toegelaten is...
hey, wij hebben dit weekend een schieting gedaan, je mag wel niet meer met kruit schieten dus hebben we een gaskanon genomen, is niet hetzelfde maar tis de sfeer die telt é
Bij ons is het de gewoonte dat iemand dit doet voor jou maar voor ons zal er niemand zijn dus zal het niet meer doorgaan. Zelf organiseren doen we niet denk ik.
Bij ons is de schieting een traditie. Wij mogen ook nog met poeder schieten. Gewoon aanvragen op de gemeente en je aan de uren houden en dan hebben ze er geen problemen mee. Jammer dat het bij jullie niet meer zou mogen.
Wij doen onze schieting 2 dagen voor den trouw, de dag ervoor zag ik echt niet zitten...Hebben ook een gaskanon, met kruit is veel te gevaarlijk! Heb geïnformeerd bij onze gemeente: je moet daar niets voor aanvragen/invullen, gewoon aan de regels houden qua uur, na 22u geen lawaai meer.Normaal wordt een schieting (allé zo was het vroeger) georganiseerd door de buren, maar die "traditie" is volgens mij door velen vergeten en daarbij, ik wil het echt niet de dag ervoor, dus daarom gaan we ze voor zijn en krijgen ze een weekje voor den trouw een briefje in de bus waarop we het schieten aankondigen en uitnodigen.
Wij hebben dat ook gedaan: héél tof!!!
We hebben het vandaag nagevraagd bij de politie en in onze gemeente mag het jammergenoeg niet meer. We zullen het dan waarschijnlijk ook niet laten doorgaan.