Terug naar overzicht
Hoi Sarah,Dat vroegen wij ons ook al af. Wij gaan de bruidstaart bestellen in de feestzaal, we weten dat de koks daar fantastisch hun werk doen en we kennen de kwaliteit van hun producten dus leek het ons veilig. Er werd ons voorgesteld om een vulling van vers fruit, cake en slagroom te kiezen met een omhulsel van marsepein, maar wij denken zo dat er sommige mensen écht geen fruit lusten (we zouden dan voor aardbeien gaan) of geen slagroom, en dus gaan we elke "verdieping" van een andere smaak nemen, maar wel met hetzelfde omhulsel als je snapt wat ik bedoel :-)Wij dachten aan:- 1 taart van chocolade met ev. slagroom- 1 taart van verse aardbeien met slagroom- 1 taart van "gewone" cake met crème pâtissière Groetjes, Filipa
Ik ga niet voor slagroom, omdat ik dat niet vertrouw buiten de koelkast met (hopelijk) mooi weer. Onze vullingen zullen botercreme's zijn met verschillende smaken. Eentje vermengd met witte chocolade, eentje met lemon curd en eentje met verse aardbeien.
- als het de bedoeling is dat je de taart de hele avond laat staan zodat de dansers nog kunnen snoepen is slagroom niet ideaal in de warmte. Weet ook dat met rolfondant versieren niet op 1-2-3 gedaan is, dwz dat je taart met slagroomvulling laat maken dat die al een tijdje uit de frigo staat terwijl ze afgewerkt wordt. Creme patissière en botercreme zijn dan weer geen probleem. - als ze geserveerd wordt meteen na het aansnijden en ze blijft nadien niet staan zou ik er dan weer wél eentje met slagroom en vers fruit tussensteken, de meeste mensen lusten dat graag - ik zou sowieso voor diverse smaken gaan, kost normaal niet meer dan allemaal zelfde en er is er altijd wel een die geen chocolade, fruit, slagroom, botercrème, amandelen of wat ze nog meer bedenken lust. - qua bekleding : hou er rekening mee dat je met rolfondant een mooier kleurpalet kan krijgen dan met marsepein, aangezien rolfondant vertrekt van een witte basis en marsepein van een beige-achtige basis. - doe jezelf een lol : als je voor een volledig beklede taart gaat vraag dan FOTO referenties van wat die bakker reeds gemaakt heeft. Tegenwoordig is zowat iedereen met beklede taarten bezig maar dat is niet bij iedereen een even groot succes... en voor een verjaardagsfeestje is dat niet zo erg maar je wedding cake moet gewoon àf zijn.
wij hebben 1 laag chocoladecake met chocomousse vulling, 1 laag gewone cake met advocaatvulling en 1 laag gewone cake met aardbijbavarois. alle drie super lekker!
Hey, Ons hebben ze ook aangeraden om geen slagroom te nemen voor de warmte... al is dat wel mijn favoriet.Wij nemen bastogne créme (soort speculascréme) met aardbeien en een taart laag met champagne en fambooscréme. Wij nemen wel voor mijn verjaardag in november een voorproef taartje (zo weten we of de smaak lekker is, en is het toch voor een bepaalde gelegenheid). Veel groetjes Ellen
Dankjewel allemaal voor de tips!Ik krijg spontaan zin in een stukje... :)