Terug naar overzicht
Wij hebben geen ceremonie meester, ik ga ervan uit dat je dit echt ook kan zonder. Ten eerste kost het veel geld en je kan er 1 iemand (van je vrienden) er over aanstellen.Wij hebben bv een vriend genomen die in de kerk iedereen naar zijn plaatsen wil leiden. Hij zorgt ook voor een kostuum :) Er zal altijd iets fout gaan met of zonder ceremonie meester. Ik ben van mening dat je dit geld beter aan iets leuker kan uitgeven dan aan dat.Niet twijfelen ;) Succes!
Wij hadden er ook geen... Gewoon op voorhand goed briefen over hoe de dagindeling ineen zit! In het stadhuis heb je trouwens gratis (!) de bode die jullie naar de trouwzaal brengt en die teken doet wanneer je recht moet staan, moet gaan zitten, iets moet zeggen,... In de kerk is het misboekje een handige leidraad voor wie moet lezen. Ook leidt de priester dit goed. De muziek in de kerk en het bedienen van de beamer (prenten 1e lezing werden op groot scherm geprojecteerd) werd bij ons door de koster gedaan. Je moet enkel zorgen dat er iemand is die de misboekjes wil uitdelen (bij mij deed een collega met haar kindjes dit) en dat er iemand de bloemen die je aan de kerk krijgt van jullie aanneemt en naar het vervoer brengt (was bij ons een extra taakje voor de getuigen).