Nu Online
Momenteel zijn er 457 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Namen vermelden op uitnodiging!

2-5-2011 10:10:23
Yeah!!!

We hebben onze uitnodigingen en al zeg ik het zelf... ze zijn prachtig! :-)
Nu willen we ze gaan schrijven, maar hoe vermelden jullie de namen??

vb.

De familie Janssen - Claes en kinderen
Dhr. Janssen Filip en Claes Monique
Dhr Janssen Filip en partner
...

Ik heb echt geen idee!
Hopelijk kunnen jullie helpen!!!

Dank je wel alvast!!!

groetjes van een happy toekomstig bruidje!

Sofie
13-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1855

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik2-5-2011 10:21:08

Hoi Sofie,

Leuk dat de uitnodigingen binnen zijn en dat ze geslaagd zijn!
Wij hebben bij mensen met kinderen gewoon "Familie dit en dat" geschreven. Nu moet ik zeggen dat één koppel toch gebeld heeft om te vragen of de kinderen ook uitgenodigd waren, dus misschien maken ze geen deel uit van de familie? ;-)
Als ik jou was, zou ik schrijven: "Familie dit en dat & Kinderen"

Groetjes,
Filipa

peggy
18-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 10:28:32

de etiquette zegt :
getrouwde koppels schrijf je als: Dhr en Mevr 'familienaam man'-'familienaam vrouw'
ongetrouwde koppels : Dhr 'familienaam man' en Mevr 'familienaam vrouw'
koppels met kinderen : Familie 'familienaam man'
singles gewoon Dhr 'familienaam' of Mevr 'familienaam'.

grtz

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik2-5-2011 10:42:20

Wij houden het allemaal een beetje luchtig en schrijven dus gewoon de namen op van de koppels bvb Maarten Cautreels en Marie ...
Voor mensen met kinderen schrijven wij Familie Peeters en kinderen

Grtjs

monica
26-8-2011
 Meld misbruik2-5-2011 10:57:55

Toch altijd leuk om je uitnodigingen afgewerkt te zien hé, leuk.
Wij schrijven ook gewoon de voornamen van de koppels. Bij sommige Dhr en Mevr... omdat we weten dat ze er op staan. Wij hebben geen andere kinderen op onze avondfeest omdat wij nu al aan +-155 personen zitten.

Groetjes

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:39:27

wij hebben bij getrouwde koppels Dhr en Mevr Jan Janssen
als er kinderen uitgenodigd zijn gewoon de namen van de kinderen daaronder.
bij niet getrouwde koppels Dhr Jan Janssen & Mevr Greet Peeters

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:55:08

Het kan eigenlijk allemaal zoals je het zelf wilt:

Wij hebben voor getrouwde koppels: Dhr. & Mvr. Achternaam man
Voor niet-getrouwde koppels: Dhr. achternaam & Mjfr. Achternaam
We hebben maar twee kinderen gevraagd, dus hebben we casual gedaan: Dhr. & Mvr. achternaam & naam van het kind
Voor "kinderen" ouder dan 18 die nog thuiswonen hebben we geschreven:
Dhr. & Mvr. achternaam & zoon.

Veel succes!

Sofie
13-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 12:57:50

Dank je wel voor de vele reacties!!!
Het kan inderdaad op veel manieren, maar vind het toch niet zo simpel allemaal om duidelijk te vermelden wie wel en wie niets is uitgenodigd.
Wij nodigen bijvoorbeeld de hele familie uit, maar de kinderen van nichten en neven niet. Er moet natuurlijk ergens een grens zijn.

Hoe vermelden jullie dan als de kinderen van nonkels en tantes ondertussen ook een vriend of vriendin hebben??

groetjes

Inge
6-8-2011
 Meld misbruik2-5-2011 18:06:46

Als de kinderen van nonkels en tantes nog bij hun ouders wonen en ouder zijn dan 16, hebben we ze een aparte uitnodiging gestuurd op naam van hem/haar + vriend/vriendin. Dat is voor hen ook veel leuker.

Groetjes!

Nele
20-8-2011
 Meld misbruik2-5-2011 23:15:49

Wij doen het zo:

Getrouwde koppels:
De Heer en Mevrouw (eerste letter voornaam man of volledige voornam man) achternaam man.
Voorbeeld: De Heer en Mevrouw Jan Janssens en dan eventueel nog voornaam van kinderen (met oudste eerst).

Niet getrouwde koppels:
De Heer (eerste letter voornaam man of volledige voornam man) achternaam man en Mejuffrouw (eerste letter voornaam vrouw of volledige voornam vrouw) achternaam vrouw
Voorbeeld: De Heer Jan Janssens en Mejuffrouw Sophie Claes

Vrouwen waarvan man overleden is:
Mevrouw (eerste letter voornaam man of volledige voornam man) achternaam man - achternaam vrouw
Voorbeeld: Mevrouw Jan Janssens - Claes

Man waarvan vrouw overleden is:
De Heer (eerste letter voornaam man of volledige voornam man) en achternaam man
Voorbeeld: De Heer Jan Janssens

Ik heb zelf ooit eens een uitnodiging gekregen met 'en partner' en vond dat zeer onpersoonlijk.

Als de kinderen nog bij ouders wonen en 18 jaar of ouder zijn zenden wij een apparte uitnoding. Indien ze een vriend/vriendin hebben zie 'niet getrouwde koppels'.

Groetjes en succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info