Nu Online
Momenteel zijn er 269 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bad and good news ...

2-5-2011 10:40:42
Hey Iedereen!! Ik ga beginnen met het goede nieuws! de uitnodigingen zijn uitgedeeld en verstuurd, we hebben er heel positieve reacties van gehad. Dat deed deugd! Zoveel werk en moeite erin gestoken ( we hebben de uitnodigingen zelf gemaakt) en dan zo goede reacties krijgen, daar doen we het voor! Dit weekend heb ik ook voor een guestalbum gezorgd, heel simpel maar mooi.
Kan iemand me helpen waar ik een mooie enveloppendoos kan vinden? Ik ben naar de AVA geweest, maar daar was niet veel keuze ( nl uit 2 verschillende dozen ).
Nu het 'slechte' nieuws. Mijn verloofde zijn broer heeft nu zijn vriendin ook ten huwelijk gevraagd, 7 weken voor onze trouw!!! Dit is helemaaaal niet leuk! Omdat zij de eerste waren die niet konden geloven dat er nog getrouwd werd en dat het allemaal belachelijk is... Ik weet niet wat hun bedoelingen hiervan zijn. Maar het ergste komt nog! Toen ze het gingen bekend maken bij zijn ouders had mijn 'schoonzus' aan mijn 'schoonmoeder to be ' gevraagd of ze het zou moeten zeggen tegen mij, waarbij mijn schoonmoeder voorstelde om me een sms te sturen of langs te gaan. Nu had mijn 'schoonzus' gezegd dat ze het niet wilde zeggen en dat ik het wel te weten zou komen van iemand anders :o ! Dit deed echt pijn! Ik heb er ondertussen wel vrede mee genomen, maar ik vind niet dat je dit doet.
Toen wij verloofd waren, zijn we als eerste naar hun gegaan om het hun te zeggen zodat ze het zeker niet van iemand anders zouden horen... Ik heb ondertussen nog niet gezien of gesproken ( ze zijn al een week verloofd).
Misschien klinkt het allemaal stom, maar ik ben blij dat ik het hier heb kunnen zeggen :).
7 weeks to go!!!

Selena
18-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 851

joke
2-9-2011
 Meld misbruik2-5-2011 10:59:40

Ik snap jou helemaal, is niet schoon van hun. Hier ook zo een gevalletje. Vrijdag kreeg mijn partner een sms van zijn zus dat ze ten huwelijk gevraagd is. Na telefoontje met zijn moeder (mijn schoonmoeder) bleek dat zij ook enkel sms gekregen had en de papa helemaal niets.... Bovendien zijn ze nog maar amper 1 jaar samen en nog héél jong en zeiden ze ook altijd niet te trouwen!!! 1 ding weet ik zeker, als ze het riskeren om nog vlug vlug voor ons te trouwen dan praat ik er niet meer mee, dan zal ik niet aanwezig zijn op hun trouw en moeten ze ook niet naar die van mij komen (relatie met schoonzus is sowieso al niet super :)). Misschien wat streng voor haar, maar pfff... van andere kan ik mss net iets meer verdragen dan van haar.
Bovendien was ook mijn schoonmoeder er niet gelukkig mee. Daar zal nog een hartig woordje gepraat worden volgens mij! :)

Betreft het positieve nieuws: super van de uitnodigingen, nu maar wachten op de bevestigingen.

Nathalie
2-6-2012
 Meld misbruik2-5-2011 11:08:50

Hey Selena,

Jammer van je schoonzus, zo iets is idd niet leuk! Maar mss een beetje goed nieuws wat betreft je enveloppendoos: ik vond onlangs een website van een bedrijfje die deze met de hand maken. Ik vind ze super mooi, maar weet wel niet wat jullie stijl is. Bovendien is het ook wel in Nederland, maar ik denk dat ze de doos ook kunnen opsturen. In ieder geval best de moeite waard om is te gaan kijken op www.uniekenveloppendoos.nl.

Groetjes.

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:15:41

Hoi Selena,

Wat kunnen mensen zo'n rare reacties hebben eh... het is inderdaad helemaal niet leuk, waarom doen mensen zo achterbaks... ik hoop dat dit snel opgelost is en dat ze het toch bij jullie komen vertellen!

Over enveloppendoos: kijk eens in jouw mailbox ;-)

Groetjes,
Filipa

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:37:50

@ Joke : ik begrijp je helemaal! Maar zijn ze het wel waard? Ik heb ook mogen leren deze week wat je aan je familie soms kan hebben! Ik weet zeker da ze niet voor ons gaan trouwen ( 7 weken is nogal heel vroeg), maar als da zou zijn ga ik 'proberen' positief te reageren want juist de slechte reactie zou hun doen goed voelen. En dan zou ik de slechte zijn. Nu mijn schoonmoeder was er wel blij om, dus heb ik mijn mening niet tegen haar gezegd. Ik wil haar niet ongelukkig maken...

Wat ik geleerd heb is dat ik me maar moet concentreren op mijn huwelijk :) zij zijn het niet waard! Kop op eh !!!
@ Nathalie; dank u voor de tip ik ga er nu naar kijken!
@ Filipa: ik heb je mail gezien echt bedankt!! En ja sommige mensen hebben geen waarden en normen meer! Ikke ikke en de rest kan ...
Maar zo zijn wij niet ;)

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:39:12

ik zal hier de rare zijn waarschijnlijk maar ivm dat ten huwelijk vragen 7 weken voor jouw trouw zie ik het probleem niet echt.
Misschien zijn ze door jouw voorbereidingen ge-enthousiasmeerd geraakt en willen ze daarom ook trouwen ?
Het is niet zo dat ze het de dag voor jouw huwelijk besloten hebben waardoor op jullie huwelijk aandacht daar naartoe zou gaan, er zitten nog 7 weken tussen hun aanzoek en jouw trouw dus tegen dan is dat al 'oud nieuws'.
En ze gaan toch niet nu nog rap trouwen voor jouw trouwdatum ? (want dan zie ik het probleem wél natuurlijk)

verder wat het melden ervan betreft : mea culpa maar ik vrees dat ik daarin ook beetje laks ben (geweest).
mijn ouders wisten het als eerste, samen met die van mijn vriend en mijn broer wist het dezelfde avond als mijn ouders, paar uur later
maar wat de juiste datum betreft : volgens mij heb ik die nog altijd niet 'officieel' aan mijn broer gezegd eigenlijk, we hebben lang getwijfeld tussen 10 en 17 september en ik wou wel dat mijn ouders het dan eerst wisten, maar sindsdien heb ik er met mijn broer eigenlijk niet meer over gepraat, ik ben ervan uitgegaan dat hij dat wel van mijn ouders gehoord had ondertussen.

Dus misschien moet je er niets achter zoeken, alhoewel je zin 'ze zei dat ze het niet wilde zeggen' natuurlijk wél erg is, dat zou ik ook ab-so-luut niét appreciëren en het is in mijn geval ook niet zo dat ik het niet aan mijn broer wil zeggen, ik heb er gewoon niet meer aan gedacht en om nu speciaal 2x120km te rijden naar hem om dat te zeggen...

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:39:48

Ps; ze zijn 6 jaar samen, konden ze dan gewoon niet 7 weken wachten???

Ik heb ergens het gevoel dat het puur na-apen is, ik gun hun het geluk natuurlijk wel, maar ik kan er echt niet bij dat ze hun NU juist moeten verloven!
Achja ...

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:39:49

Wat is slecht aan het feit dat je toekomstige schoonbroer ook gaat trouwen? Je zou blij moeten zijn!
Toen wij ons verloofden, zijn er in nog gevolgd in onze vriendengroep, elke trouw is anders en iedereen heeft andere genodigden... niemand gaat jouw dag minder belangrijk vinden als ze nieuws krijgen dat er volgend jaar nog een trouw is!

Ok, die toekomstige schoonzus van u heeft een enorm rare reactie gehad om u dat niet te vertellen! Misschien is ze zo (dat weet ik niet), maar misschien waar ze ook bang voor u reactie! Bang dat jij 'boos' zou zijn omdat ze een stukje van je aandacht afneemt?

Ik denk dat je je dat allemaal niet moet aantrekken... ze kunnen in 7 weken tijd geen trouw in elkaar steken, dus ze gaan u zeker niet voorsteken als dat is wat je bang voor bent.

Dit kan berichtje kan misschien grof overkomen, maar das helemaal niet de bedoeling, ik hoop dat je niet geafronteerd bent!

Oh en super hé als de uitnodigingen eindelijk uit de deur zijn :)

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 11:53:28

@ Brenda en @ Liselotte : Het is inderdaad niet echt een probleem dat ze dit voor onze trouw hebben besloten om te gaan trouwen. Ik ben er zeker van dat mijn schoonbroer opkijkt naar zijn grote broer ( mijn verloofde) het is vooral de manier waarop alles verlopen is ...
Zoals jullie merken is mijn schoonzus een beetje raar :) Ze praat bv niet (tegen niemand) als we met de hele familie aan tafel zitten e.d. Als ze mij in stad ziet, loopt ze me straal voorbij ... ( doet ze dit express of is ze gwn zo? Who can tell :) )
Ik denk dat ze het me niet wil zeggen omdat ze idd 'bang' is dat ik het niet leuk of iets zou vinden...
Maar op dat moment was het allemaal wel veel... Verloofd en horen zeggen dat ze het niet wil zeggen, ik moest even slikken.
Maar ik probeer er niet teveel van aan te trekken, het is nu al oud nieuws!
En de uitnodigingen zijn zzooooo mooi :) Dat maakt alles goed!!
@ Liselotte -> je bericht is helemaal niet grof :)

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik2-5-2011 12:47:00

Hier hetzelfde verhaal, alleen zit ik in de huid van jouw schoonzus. We waren al maanden aan het dromen van wanneer we gingen trouwen, maar aangezien mn verloofde me nog niet gevraagd had, hebben we in alle talen tegen iedereen gezwegen. We zijn nu 1.5 jaar samen en als we trouwen zijn we 3 jaar samen. Mn zus is ten huwelijke gevraagd, 3 weken voor mij. Ik had het er moeilijk mee, maar heb niets laten merken aan mijn zus aangezien er bij ons nog niets officieels was.
Na het aanzoek heb ik het onmiddellijk verteld tegen mijn ouders en zus (half maart). Maar op dit moment praat ze nog steeds niet met mij. We trouwen 4 maanden na haar, heb een sterk karakter en zal enkel doen wat me ligt (en zeker niet de bedoeling hebben haar na te apen). Ik begrijp haar probleem niet. Maar het doet wel enorm pijn om te zien dat ze je geluk niet gunt. Misschien zijn er wel andere redenen, maar hier ben ik dus niet van op de hoogte. Mijn familie weet zelfs niet dat we gaan trouwen omdat ik haar de aandacht nog wil gunnen. En dan is het maar te hopen dat ze mn getuige wil zijn...

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik2-5-2011 13:19:49

@ Deddy: ik denk dat uw situatie wel anders is dan bij mij :). Jij verlangt al even om te trouwen met de man van je leven. Hier is het zo dat ze ons hebben uitgelachen dat we gingen trouwen... En zij wil het niet zeggen tegen mij dat ze gaat trouwen...

Ik hoop dat uw situatie snel opgelost geraakt. Niet tegen elkaar spreken lost helemaal niets op :) het zal wel beter worden!
Iedereen verdient dit geluk natuurlijk ( gij uw zus en mijn schoonzus) Soms is het wel moeilijk om het allemaal te begrijpen :), maar praat eens goed met haar, zet je trots opzij en knuffel er maar eens goed op los !!
Veel succes !!
Ps ik denk dat het veel belangrijker is dat de relatie met je zus veel beter is dan met je schoon familie!

rafa
6-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 15:36:02

@ selena.. voor een enveloppendoos, ik heb er zelf eentje in elkaar geknutseld, (een pamperdoos,daar een papiertje rond en fotos van mij en mijn vriend... ) uiteindelijk durven ze nogal veel vragen ervoor en je gebruikt het maar ene keer...
en natuurlijk is het jammer als je het op zo een manier moet te horen krijgen, als ik in uw plaats stond, zou ik ze de volgende keer als je ze ziet, er gewoon over aanspreken...

@ deddy: is natuurlijk ook heel jammer voor jullie he, maar uiteindelijk trouwt zij eerst dus zal ze wel niet boos blijve, mss eens afspreken met haar en uitpraten, uiteindelijk kunne jullie nu toch veel ideeen met elkaar uitwisselen.. ik zou dat absoluut neit erg vinden moest mijn zus er nu mee afkomen, ik zou het zelf leuk om al mijn ideen aan haar over te brengen

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-5-2011 18:54:52

Niet aantrekken! Laat maar overwaaien!
Mijn man zijn broer was al 5 maanden getrouwd (stiekem in Albanië, met een meisje dat hij nog maar 2x 14 dagen had gezien) toen wij het pas vernomen... Allee, vernomen... Plots droeg hij een trouwring... Hij zei dat dat een 'vriendschapsring' was, maar wij wisten wel beter en toen zijn 'vrouw' 5 maanden later naar België kwam, had ze dus dezelfde trouwring!
Een maand later: zwanger: ook nooit van hen gehoord, maar via-via...
Ze gingen dan verhuizen naar een appartement: op vrijdag zei hij tegen zijn ma: ah ja, zondag verhuizen we, hé! Geen mens die wist dat ze een appartement hadden gehuurd...
Enzoverder, enzovoort...

Er zijn nu eenmaal mensen die zo zijn, blijkbaar... Ach, als hun dat gelukkig maakt... Ik ben gelukkig als ik mijn geluk kan delen met anderen! ;-)

evelien
11-5-2011
 Meld misbruik2-5-2011 21:28:57

Voor te beginnen: Is echt niet leuk, zit echt met je in.
Voor de enveloppendoos: Ik heb gewoon een grote stevige doos genomen, opening ingemaakt en volgekleefd met onze foto's geweldig mooi resultaat en redelijk snel klaar.

monica
26-8-2011
 Meld misbruik2-5-2011 22:57:37

Ik vind het persoonlijk eigenlijk laf dat ze het niet tegen jullie zijn komen zeggen.
Waarschijnlijk wou je broer zijn vriendin ook een trouw gunnen en ja waren ze of zei wel wat jaloers. Maar gelukkig trouwen ze niet voor jullie want dat zou pas te erg zijn. Dus ik zou zeggen als je ze de volgende x ziet gewoon doen alsof je van niets weet (wel volhouden?) en dat gaat hun véél harder raken. Want dan vragen ze hun af wanneer je iets gaat zeggen... en dat gaat bij hun ook knagen. En vermits zei niets zegt moet jij dat ook niet doen.
Maar als ik sommige verhalen lees dan vraag ik mij af waarom? Maar ja dat weten die personen die niets zeggen alléén hé.
Aan iedereen toi toi

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-5-2011 18:12:22

Idd, zoals Monica zegt: ook zelf er niks over vragen en doen alsof je van niks weet! ;-) Anders voelen ze zich nog interessant ook!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...