Terug naar overzicht
Hallo, ik denk dat dit mogelijk is, maar je moet toelating krijgen van de parochie. Groetjes, Sofie
Ik vrees dat het niet mogelijk is aangezien zij een beetje "spotten" met de kerk Bepaalde rituelen vergroten zij en ik denk niet dat dit mag in de kerk!
Ik denk ook dat dit niet toegelaten is en een alternatief moet zoeken: een zaaltje / de tuin aan de feestzaal bv.
Bedankt iedereen voor de info. Het zal dan in een zaaltje moeten vrees ik :-) Alvast bedankt!
Beste Vanessa, wij, de vliegende pastoors, bieden een alternatieve ceremonie. Deze ceremonie kan enkel in een "gewijde" kerk doorgaan als er toestemming is van de parochie/pastoor van de plaats waar jullie willen trouwen. Overlegvan onze kant is steeds mogelijk aangezien wij nooit spotten met welke godsdienst dan ook. Onze ceremonie blijft steeds respectvol naar alle mensen en hun overtuiging, en is steeds in overleg met jullie, op jullie maat. Enkele feestlocaties hebben een kapel ter beschikking. vb. Celebroederskapel te Maastricht, den Dries in Montenaken, Pietersheim Lanaken. Mooie alternatieven zijn trouwen in de tuin, op het strand, in de lucht..... . Je kan ons steeds persoonlijk contacteren via info@vliegende-pastoors.be Ik hoop dat ik je weer een stukje op weg geholpen heb naar een onvergetelijke dag, Mvg. Lieven.
Ikzelf heb ook gekozen voor de vliegende pastoors (nu maar hopen dat er geen vrienden of familie meelezen, want niemand is op de hoogte). Onze feestzaal (godshuis / sint-laureins) heeft een kapel ter beschikking. Op 25 februari hebben wij een eerste afspraak met de vliegende pastoors. We kijken er al naar uit en hopen dat het een toffe ceremonie wordt op 31 maart 2012:-)...
Ondertussen is onze dag voorbij en kan ik alleen maar zeggen dat ik superblij ben dat we voor de vliegende pastoors hebben gekozen! We kregen heel veel positieve reacties en kregen een ceremonie die nog lang zal nazinderen . Echt een aanrader!