Nu Online
Momenteel zijn er 593 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

radeloos

3-5-2011 19:39:48
hey,

Ik moet eventjes mijn hart luchten, want het word me echt teveel.
Met nog 59 dagen op de teller zou dit een plezante periode voor ons moeten zijn,
maar we vinden het alles behalve plezant. Erger nog hoe het nu allemaal gaat, hebben we er zelfs geen zin meer in.
Het probleem is mijn familie. Vorig jaar maart is mijn vriend mijn hand aan mijn vader gaan vragen, en hij was dolblij.
Maar nu niet meer, hij vind mijn vriend niets voor mij, hij kan niets, heeft niet eens een diploma en is de laatste 5 maanden al 2 keer ontslagen geweest.
Toen ik dit hoorde kwam dit heel hard aan bij mij, nog maar te zwijgen over mijn vriend.
Hij heeft inderdaad moeilijkheden om werk te vinden maar dat wilt niet zeggen dat hij niets kan. Hij heeft heel zijn leven gevaren
en woont nu sinds kort aan wal, en vindt hier niet direct zijn weg.

Sinds kort is mijn papa terug samen met zijn ex, ze zijn een 3-tal maanden uit elkaar geweest, dus heb ik mijn suite helemaal moeten aanpassen, 7 personen minder. En wij hebben een oldtimer bus voor 25 personen gehuurd. Ik heb dit opgelost door mijn tante te vragen, Aangezien haar dochter ons bruidsmeisje is.
Nu zijn ze terug samen en eist zij dat ik alles terug aanpas zodat haar kinderen terug mee in de suite komen, en wilt ze dat ik haar kleinkinderen meevraag als bruidskindjes. Ik heb dit geweigerd, ik kan zo blijven aanpassen, en het is niet mooi voor iemand in de suite te vragen en achteraf er terug uit te laten omdat madam het eist toch???
Dus nu is het helemaal ruzie, mijn papa spreekt bijna nimmer tegen mij, en als we praten is het alleen maar over de suite, en dat zijn vriendin gelijk heeft. Zij beweert dat heel onze dag op niets ga trekken omdat mijn organisatie alles behalve is, terwijl mijn schoonouders zeggen dat ze het niet beter kunnen doen.

Ik ben echt ten einde raad, ik heb er zelfs nachtmerrie's over. Dit heeft zo een impact op mij dat de huisarts me thuis heeft gezet. Het enige waar ik nog zin in heb is wenen. Gelukkig heb ik mijn ventje die mij super goed opvangt.
Ik weet het echt niet meer, er zijn natuurlijk altijd mensen die slecht praten, maar ik had niet verwacht dat mijn papa erbij zou horen. Mijn mama is 9 jaar geleden overleden, dus bij haar kan ik niet terecht voor goede raad.

Het moest mij echt van men hart.
Bedankt voor het luisteren!
Debbie

Debbie
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1420

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik3-5-2011 19:51:46

wat een moeilijke situatie... ocharme... veel sterkte hoor...
groetjes

Vanessa
14-9-2013
 Meld misbruik3-5-2011 19:52:55

Hoi Debbie

Het is inderdaad triestig dat juist de papa ervoor zorgt dat je deze dagen in mineur moet doormaken. Ik hoop dat het snel van de baan is en dat alles kan worden uitgepraat.
Heb ook iemand gekend die haar vader een beetje de sfeerbreker was en dat is uiteindelijk wel goedgekomen. Is apart gaan praten met haar vader en gezegd waar het op stond.

Alvast een dikke knuffel en ik zal meeduimen

lies
2-7-2011
 Meld misbruik3-5-2011 19:56:09

Hoi Debbie,

goh meid wat erg voor je... Ik kan je enkel maar aanraden om een oplossing te zoeken waar jullie je goed bij voelen! Het belangrijkste is dat jij en je ventje beslissen om je verdere leven te delen en als zij zich hier niet in kunnen vinden is dat bijzonder jammer. Misschien nog eens een goed gesprek op poten zetten met je papa en diens partner en heel eerlijk zijn over alles wat je jammer vind! Bij ons zat het er in januari ook dik op met de schoonouders en een klare babbel heeft veel geholpen, dus mss even over nadenken.
Ik wens je alle succes en hopelijk voel je je snel stukken beter! De liefde is nog zo mooi

xxx!

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik3-5-2011 19:56:15

Hey,

Ik heb ook veel familiale problemen achter de rug (schoonfamilie deed moeilijk).

Ik kan je alleen maar aanraden om nog maar eens met je vader te proberen praten. Je wil hem er waarschijnlijk graag bij? Maar hij moet toch ook begrijpen dat jullie bus vol zit?

Voor mij is de regel: als je mee betaalt, heb je mee te beslissen (zeker zoiets ingrijpends). Ik vind dus niet dat je vader zomaar kan eisen om alle planning om te gooien.

Ik kan jammer genoeg niet meer doen dan je heel veel sterkte wensen!

Groetjes,
Kendra

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik3-5-2011 19:58:06

Dat is inderdaad echt niet leuk. En ik weet ook dat we hier allemaal kunnen zeggen dat je er toch moet van proberen te genieten, maar ik begrijp heel goed dat dat voor jullie haast niet mogelijk is in zulke omstandigheden.
Ik vind het heel jammer voor jou dat je vader zo doet tegen je. De vriendin van je vader kan ik nog een heel klein beetje begrijpen (eigenlijk niet, maar zij hoeft niet voor jou op te komen hé), maar van een vader mag je wel wat anders verwachten. Het moet pijnlijk zijn om te zien dat hij haar kant kiest, terwijl hij ziet dat jij er van afziet.
Bij ons zijn er ook wat 'problemen' met de broer van mijn verloofde die denkt dat hij moet beslissen wie wij wel of niet vragen op ons huwelijk. Maar die problemen zijn beperkt tot wat zagen en af en toe proberen ons te chanteren,maar we laten ons niet kennen.
Raar toch dat sommige mensen niet begrijpen dat dat nu één dag is in jullie leven waarop jullie graag de beslissingen nemen en dat jullie wensen en belangen op de eerste plaats komen te staan.
Ik hoop echt dat ze nog zullen bijdraaien en inzien dat jullie in eerste instantie de allerbeste bedoelingen hadden, maar om praktische redenen het niet zien zitten om nu weer alles te veranderen.
Laat de moed niet zakken!

monica
26-8-2011
 Meld misbruik3-5-2011 20:37:44

Hai Debbie,

God dat geloof ik dat het je allemaal teveel aan het worden is, ik snap ook niet dat jouw vader zoiets tegen jou zegt terwijl hij eerst dolblij was. Waarschijnlijk invloed van zijn vriendin.
En ze moeten ook maar begrijpen dat je niet elke keer alles om een andere boeg moet gooien wanneer het hun uitkomt.
Amai zorg maar dat je gene maagzweer gaat krijgen. Ik zou zeggen bespreek samen met jouw verloofde alles eens op jullie gemak en zie wat daarvan uit de bus komt en daarna met jouw vader.
Ik zend je alvast een dikke sterkte knuffel
xxx
Monica

(Houd in jullie achterhoofd als ze nu al moeilijk doen en negatief wat gaat het dan op jullie feest dan zelf zijn? ik zou zeggen praten praten en praten...)

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik3-5-2011 20:50:49

Ja, inderdaad, best een netelige kwestie !
Kan je niet iemand aanspreken (een goede collega bijvoorbeeld, een ceremoniemeester eventueel, of je getuige, voor zover die geen familie is) die met jullie en je vader + zijn vriendin aan tafel gaat zitten om dit hele geval uitgepraat te krijgen. Die persoon zou dan als neutrale 'moderator' kunnen optreden ; het kan nooit kwaad want ten opzichte van "vreemden" houden mensen zich altijd in. Bovendien heeft een buitenstaander een neutralere kijk op de dingen dan de betrokken partijen. En hopelijk komt er dan een oplossing die voor jullie allemaal aanvaardbaar is ! Misschien het proberen waard voordat het van kwaad naar erger gaat ? Ik wens je alvast een spoedig herstel. De moed nu niet laten zakken, hoor!
Kijk naar de zon, dan valt de schaduw achter je...

Patricia
2-6-2012
 Meld misbruik3-5-2011 21:57:58

Hey Debbie,

Mja, kan je ook geen goede raad geven hoor. Wie zou dat trouwens kunnen. Zoals iedereen zegt, praten praten en praten. Neem mss eens je vader eens apart en zeg hem hoe je je voelt, zoals je hierboven geschreven hebt.
Veel meer kan ik je niet vertellen maar hou je sterk, meid! En wees blij dat je ventje aan je zijde is, want dat is uiteindelijk wel het belangrijkste.

Sterkte!!

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik3-5-2011 22:20:39

Oh, dat is helemaal niet leuk om te horen.
Met nog 59 dagen op de teller moet je kunnen genieten van de laatste voorbereidingen en uitkijken naar jullie dag!

Misschien moet je inderdaad eens met je papa alleen praten zonder zijn vriendin of zo erbij en hem vertellen hoe jij je hierbij voelt.
Ik kan mij niet voorstellen dat een vader of moeder zijn kind ongelukkig wil maken.
Misschien beseft hij niet hoeveel pijn het je doet.

Veel succes en ik hoop dat alles goed komt, want 2 juli moet de mooiste dag uit jullie (en ons) leven worden.

Kim
11-6-2011
 Meld misbruik4-5-2011 10:16:04

Hey Debbie,

Is inderdaad geen leuke situatie. Mijn vriend zegt altijd, het enige wat telt zijn jij en ik op die dag. Kweet dat het moeilijk is, maar probeer dat ook vooral voor ogen te houden.

groetjes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...