TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
davina
6-5-2011
|
3-5-2011 21:47:53
hey,
op zich is het menu wel goed, maar normaal word een sorbet niet gegeven na de soep, als je een sorbet wilt moet je een voorgerecht geven
groetjes
|
|
Evelien
1-9-2012
|
3-5-2011 22:12:43
Heyhey,
Ik deel de mening van Davina, 2 "waterige" zaken na elkaar past niet echt :-)
Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor! ;-)
Groetjes!
|
|
ann
2-7-2011
|
3-5-2011 22:27:52
idem....ofwel sorbet weglaten...ofwel een voorgerecht toevoegen en nadien sorbet...want sorbet direct na soep gaat echt raar zijn,dat dient om het eten wat te laten zakken en wordt meestal gegeven bij lange menus(koud voorgerecht,soep ,warm voorgerecht,sorbet,hoofdschotel,...bij menu met enkel soep is het echt niet nodig denk ik
en ik zou voor het varkenshaasje gaan!!!xx
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
3-5-2011 22:42:09
Hoi! Ik denk ook dat het varkenshaasje het meeste liefhebbers gaat hebben, hoewel ik zelf rundsmedaillon ook wel heel lekker vind. Als je graag sorbet geeft, misschien beter een voorgerechtje in plaats van soep. Als je graag voor 5 gangen gaat, maar sorbet moet niet, dan zou ik soep + voorgerecht nemen. Bij ons is't alleen aperitief, voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, omdat wij er niet van houden om te lang te tafelen. Welke sorbet zouden jullie kiezen (even uit nieuwsgierigheid)?
|
|
Sylvie
8-7-2011
|
3-5-2011 22:42:29
Oh ja, en dessertbuffet is natuurlijk TOP!
|
|
samira
12-5-2012
|
3-5-2011 22:49:54
Hoi iedereen! Alvast bedankt voor de reacties! Ik zou ook eerder gaan voor een voorgerecht dan soep maar de familie van mijn vriend is meer soepgericht en mijn familie is meer voorgerecht gericht. Ik zal laten weten wie de discussie zal winnen :-). Goh, de sorbet. We hebben superveel keuze! Tussen aardbei, citroen, sinaasappel, framboos, cassis, meloen, groende appel, passiefruit, kiwi en ananas. De feestzaal stelt een combinatie voor. Dessertbuffet is echt mijn stokpaardje, toen ik zag wat er allemaal bij was, was ik verkocht :-). Er is natuurlijk de bruidstaart maar ook allerhande sorbets en roomijs, gebak, vers fruit, chocolade mousses wit en bruin, bavarois, geflambeerde pannenkoeken en sauzen, Irish koffie, ijsgekoelde koffie, ijsgekoelde passiesabayon en crème brulée. Dit blijft de ganse nacht staan en aangevuld :-). Doet mij allemaal al watertanden ;-). Groetjes!
|
|
jeff
27-8-2011
|
3-5-2011 23:13:38
Wij doen, soep, voorgerecht, hoofdgerecht en dessertenbuffet met koffie en dan een forfait drank erbij! En eindelijk kunnen ze niet klagen, er zijn al veel avondfeesten waar je enkel gevraagd wordt vanaf het dessertenbuffet......
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
4-5-2011 10:08:02
Hey! Ik zou ook geen sorbet na soep serveren, dat wordt meestal niet gedaan. Ik was ook aan het denken om gewoon een voorgerecht + nadien sorbet ipv altijd de 'cliché' soep te serveren. Ik vind persoonlijk rundsmedaillon wel 'chiquer / eleganter' dan een 'simpel' varkenshaasje...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|