Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

getuige kwijt

4-5-2011 12:58:25
Hey

Door omstandigheden is mijn vriend zijn getuige kwijt tis te zeggen door een kleine ruzie wil die nu niet meer zijn getuige zijn en nu moet hij dus een andere oplossing zoeken. Probleem is iedereen vd familie en zo wisten al dat hij een getuige had dus nu iemand anders vragen is dan ook raar niet? Dan zijn ze 2de keuze.. Ik heb mijn zus als getuige. Wat denken jullie? Voor de wet is het niet verplicht maar voor de kerk wel zeker? Ik weet het niet hoe het juist zit vr de kerk...

Groetjes

nicky
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 612

lies
2-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 13:08:38

Hoi Nicky,

als het voor de wet niet verplicht is, dan zal dit voor de kerk zeker niet zo zijn denk ik. Maar waarom leg je de situatie bij de familie niet uit? Dan kan je toch wel zonder enig probleem een andere getuige vragen!

Veel succes!

xxx

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik4-5-2011 13:24:35

Hey,

Binnen de kerk is er wel de verwachting dat er getuigen aanwezig zijn... Deze moeten niet zoals in de wet min. 18 jaar zijn: mogen al vanaf 16 in de kerk dacht ik...

Begrijp jou bezorgt heid dat ze zich tweede keus gaan voelen maar denk wel als je jou situatie uitlegt in de fam. dat ze het zeker zullen verstaan!!

Veel succes en groetjes
Ellen

Inge
17-9-2011
 Meld misbruik4-5-2011 13:25:34

ik zou ook zeker geen probleem maken voor iemand anders als getuige te vragen,zo heb ik ook mijn schoonzus overlaatst ook al getuige gevraagd nadat ze wist dat ik eerst een vriendin gevraagd heb.
Maar die vriendin is zwanger en zal mss tegen dan in moederhuis liggen,nouja normaal ist nog 2weken maar je weet maar nooit
Dus dan heb ik ook nog eens mijn schoonzusje gevraagd en die vond dit zeker niet erg om als 2de gevraagd te worden.
je mag zonder getuigen voor de wet tot zelfs met 4personen,voor de kerk denk ik ook niet echt dat er iemand nodig is maar dat weet ik niet zeker

groetjes

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 14:20:52

Is die ruzie al lang aan de gang? Anders misschien toch nog even wachten. Misschien raakt alles nog wel uitgeklaard. Zoiets is soms vlug gezegd, maar niet zo gemeend als het toen klonk.
Mijn verloofde zijn tweede getuige (zijn broer dan nog wel) wilde ook plots zijn getuige niet meer zijn. Ondertussen is hij al komen vragen of hij toch getuige mocht zijn. Eerlijkgezegd, bij mij zou 't geen waar zijn, maar mijn verloofde maakt er blijkbaar geen probleem van, dus ik laat ze maar doen.

Als het wel al lang is, ik zou mij daar ook geen zorgen over maken dat het maar zijn tweede keuze lijkt. Ik denk dat je zelf ook wel een beetje aan kunt voelen wie zich beledigd zou voelen en wie niet. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden moest iemand mij nog als vervangende getuige vragen voor een huwelijk.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik4-5-2011 15:02:15

Hey Nicky!

Jullie hebben nog 4 maand, denk je niet dat de ruzie zal uitgeklaard zijn?
Ik had mijn zus gevraagd als getuigen en een paar maanden terug begon ze plots raar te doen, ze was boos op me zonder reden, ik heb het laten passeren en sinds ik haar hulp heb gevraagd voor het misboekje, de uitnodigingen en de vrijgezellen, is alle terug koek en ei!

Als het een echte vriend is (en dat is wat een getuige zou moeten zijn), dan praten ze dat op een of andere manier wel uit.

Is dat niet zo, dan is die vriend het niet waard. En dan zou ik het uitleggen aan familie, die vinden het vast niet erg om tweede keus te zijn :)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-5-2011 17:47:04

Gewoon iemand anders vragen!

Toen een vriendin van me trouwde, ging haar zus een tekstje voorlezen in de kerk. Een week voor het huwelijk zegt ze plots dat ze daar toch niet zo'n zin in had... Mijn vriendin in paniek natuurlijk, want in de misboekjes stond wel gedrukt: titel tekst - voorgelezen door Véronique. Gelukkig dacht ze onmiddellijk aan mij, aangezien ik dezelfde naam heb als haar zus. En toen heb ik dus dat tekstje voorgelezen. Zo viel het voor de anderen niet op. Ik vond dat helemaal niet erg, hoor! Integendeel! ;-)

monica
26-8-2011
 Meld misbruik4-5-2011 18:35:25

Als jouw vriend een getuige wil, gewoon vragen.
Een neen heb je en een ja kan je krijgen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...