Nu Online
Momenteel zijn er 533 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gastenboek zelf maken met vraagjes: goed idee?

4-5-2011 14:44:21
Dag bruidjes en bruidegoms

Ik zou ons gastenboek graag zelf maken door in Word een 'invulblad' (met leuke lay-out) te maken en dit ong.100 keer af te printen op ecru, blinkend papier. Ik steek er dan een blad voor met een inleidend woordje. En ik werk af met een zilverkleurig voor- en achterblad. Op het voorblad kleef ik onze uitnodiging. Dit geheel zou ik 'liggend' laten samenbinden zoals een thesis.

De reden voor zo'n zelfgemaakt gastenboek ligt hem vooral in het feit dat ik graag gerichte vragen zou willen stellen aan de gasten, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is.
Volgende vragen had ik bedacht:

- Een persoonlijke boodschap voor het bruidspaar vanwege … (namen vd gasten)

- Welke tips geef je bruid en bruidegom voor een geslaagd huwelijk?

- Jouw speciale wensen voor het bruidspaar: …

- Wat vond je het mooiste moment van deze dag?
Zouden jullie nog andere vragen stellen?

Zouden jullie meer of minder vragen stellen? Of is het goed zo?

Zijn deze vragen hinderlijk? Zouden mensen het eerder vervelend vinden dat er vragen staan i.p.v. een leeg blad? Of is het net makkelijker om inspiratie te vinden? Ik persoonlijk weet nooit goed wat te schrijven op zo'n maagdelijk wit blad. En ik zou blij zijn met zulke vragen. Maar zouden andere mensen het echt storend vinden?

Kan ik de helft van het boek vullen met lege bladzijden en de andere helft met voorgedrukte blaadjes? Of komt dat raar over?

Wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes
Ellen

Ellen
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 1420

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik4-5-2011 15:03:29

Ik heb ook alle mogelijke oplossingen overlopen :)

Ik dacht inderdaad ook eerst aan een blad met een 5-tal vragen op die ingevuld kunnen worden .. Dan maakte iemand de terechte opmerking "maar wat als mensen niet alle vragen invullen?". Dat vond ik dan inderdaad ook maar niets.

Dan dacht ik aan losse kaartjes met de vragen op. Maar ja, hoeveel dan, de ene vraag is misschien wel populairder dan de andere? Ik wou dit ook laten drukken (ben vormgever, hecht er nogal veel belang aan dat alles hetzelfde is) maar dit koste dan weer vrij veel omdat het verschillende versies waren.

Uiteindelijk heb ik nu toch een leeg gastenboek laten maken, mooi in de stijl van onze uitnodiging met ringen, en we zetten daar een fotokader bij met een gedicht en er onder "enkele leuke vragen ter inspiratie".

Ineke
18-6-2011
 Meld misbruik4-5-2011 15:13:49

Wij doen het ook zoals Kim: we zetten ook een kadertje bij ons gastenboek en daar staan ook vraagjes in gedrukt met daarvoor een korte inleiding

Caro
1-10-2011
 Meld misbruik4-5-2011 15:14:00

Dag Ellen

Wij spelen ook met dat idee. Ik vind het zelf ook altijd moeilijk om iets in een gastenboek te schrijven. Zo'n vraagjes maken het ook wat leuker en persoonlijker vind ik.

Ik zou niet het hele boek met vragen voorzien. Misschien kan je een vraag stellen om de twee pagina's. Zij die weinig inspiratie hebben zullen graag een vraagje invullen. Anderen zullen wel iets schrijven op een leeg plekje. Ik zou het ook zo aankondigen op de inleidende pagina. Bijvoorbeeld dat ze op één of meer vragen mogen antwoorden maar dat ze ook vrij zijn om een persoonlijke wens neer te schrijven.

Andere vragen die ik o.a. hier al op het forum heb gelezen, zijn:

Hoeveel kindjes zullen ze krijgen?
Hoe zullen die heten? Tips voor namen?
Wie is de baas thuis?
Wat vind je van het kleed van de bruid?
Heb je al gedanst met de bruid vanavond?

Veel succes en plezier nog met de voorbereidingen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...