Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leuke, hippe ideetjes gezocht voor gastenboek en enveloppendoos

4-5-2011 20:58:40
Dag bruidjes,

hebben jullie leuke ideetjes voor en hip gastenboek en/of enveloppendoos?
Ik ben namelijk op zoek naar een moderne versie, niet te klassiek... Iemand meer inspiratie dan mij ;-)

xxx

lies
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 2233

A.
23-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 21:08:33

www.trouwartikelen.nl
www.trouwen-feestartikelen.nl

Zelf heb ik die ons gastenboek en enveloppendoos via de 2de link besteld!

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 21:23:59

Hai Lies,

Ik weet niet wat je bedoelt met "hippe enveloppendoos", maar ik denk dat het iets helemaal anders is van het doosje dat ik gemaakt heb ( ik denk dat ik ook naar jou een mailtje had gestuurd). Wat bedoel je juist met "hip"?

Misschien vind je hier meer uw gading?
http://www.tutje-en-kiki.be/ENVELOPPENDOOS-HUWELIJK.htm...

Succes eh!
Groetjes
Filipa

elien
22-9-2012
 Meld misbruik4-5-2011 21:51:57

wij hebben voor de babyborrel een ouderwetse maar wel schone soort van vogelkooi gebruikt....in bruikleen van de mensen van de zaal...
vond da wel nog een orgineel iets
mss kan je van dit idee is tofs,hip maken...

ann
2-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 21:54:27

hey Lies,

Wij hebben een simpel gastenboek gekocht bij ava,wel mooi met de buitenkant in een soort ecru stof,motief puzzel met 2 loshangende puzzelstukjes eraan..( ons thema is puzzelstukjes)
Wij maken het speciaal door aan elk koppel een trouwfoto van henzelf te vragen,die ze dan doormailen of aan ons bezorgen zodat we die kunnen scannen...we gaan deze dan afdrukken en allemaal in de gastenboek kleven,zodat elk koppel bij zijn foto een woordje kan schrijven...ze weten niet wat we met de foto van plan zijn...maar toch zijn hun reacties tof...voor velen is het lang geleden dat ze deze zelf nog bovenhaalden :)
alleenstaanden of samenwonenden geven een mooie gewone foto.
het is echt wel tof fotos van 40,50 jaar geleden te zien binnenkomen...heel veel koppels hebben wij ook nooit weten trouwen..echt wel leuk...het is maar een ideetje..

chris
21-5-2011
 Meld misbruik4-5-2011 22:32:56

@ ann : wou super tof idee
ik heb geen gastenboek maar een wensboom : takken in een vaas (mooi versierd natuurlijk) en wenskaartjes ... de gasten schrijven hun wensen op en hangen deze in de takken --> laten kleef ik al deze kaartjes in een mooi boek

groetjes

Greet
15-7-2011
 Meld misbruik4-5-2011 22:33:13

Hoi,

wij hebben wolkie talkies (google maar es): hiermee kunnen de gasten leuke foto's nemen die we dan verzamelen in een album. Voor wie dit niet ziet zitten hebben we een klassiek boek.

Groetjes

Greet

vicky
18-6-2011
 Meld misbruik5-5-2011 10:22:26

Heyla

Ik ga werken met de bierviltjes. Ken je die? Dat zijn dus bierviltjes waarop vragen zijn over het koppel of de trouwdag. De gasten mogen dan zelf kiezen welke vragen ze willen invullen. Je kunt deze bestellen, maar ik ga deze kaartjes zelf maken, zodat ik mijn vragen zelf kan kiezen. Zo heb ik als vragen: wat vind je van het trouwkleed? Beschrijf deze dag in 3 woorden. Noem enkele namen voor toekomstige kinderen voor het koppel. Wat was je 1ste indruk van het koppel?
Volgens mij ga ik hierdoor wel grappige antwoorden krijgen. Want volgens mij zetten ze in een gewoon gastenboek toch altijd dezelfde dingen. Maarja iedereen doet natuurlijk wat die zelf wil.

Veel succes ermee

sandra
14-5-2011
 Meld misbruik5-5-2011 15:58:23

Hey,

Ik heb mijn gastenboek gemaakt via de colruyt. Het is eigenlijk een fotoalbum met een paar persoonlijke tekstjes en foto's van ons. Een deel van de pagina's zijn leeg en daar kunnen mensen in schrijven. Heb het al eens geprobeerd en het lukt met een gewone stylo.
Als voorkant heb ik gekozen voor het ontwerp van mijn uitnodigingen.

Groetjes,

Sandra

Davy

Meld misbruik5-5-2011 16:19:59

een leuk alternatief voor een gastenboek is Guestcam
Kijk maar eens op www.guestcam.be

Charlotte
28-5-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:29:48

Wij hebben een oude koffer helemaal wit geverfd en daar leggen we dan speciale stiften bij zodat de mensen iets kunnen schrijven op de koffer (buiten- & binnekant) en later kunnen we die koffer dan gebruiken om onze aandenken van onze dag er in te steken (een uitnodiging, een menukaart, onze geloften, mijn boeket, .... )

Ellen
30-7-2011
 Meld misbruik5-5-2011 16:36:45

In onze uitnodiging staat er een tekenining en verschillende foto's van ons.
Ik heb die tekening gebruikt in mijn gastenboek. Ik heb eigenlijk een fotoboek gemaakt bij het kruidvat en dat is ons gastenboek.
Onze enveloppedoos ga ik ook zelf maken.
Ik heb een pamperdoos en die ga ik bekleden in dezelfde kleuren als onze uitnodiging en met de foto's die erop staan.
Ik vind dat heel persoonlijk, want de dozen die ik al heb gezien zijn allemaal heel klassiek.
Plus dit is ook een goedkopere oplossing.

evelien
11-5-2011
 Meld misbruik5-5-2011 19:28:05

Ik heb in een grote doos een opening gemaakt voor de enveloppen door te steken en dan de doos volledig bekleed met foto's van ons (zowel samen als apart)
Ze is echt geweldig mooi geworden :)

Mieke
30-4-2011
 Meld misbruik5-5-2011 20:10:57

Wij hebben ook zelfgemaakte bierviltjes gedaan met vragen erop en de antwoorden waren echt hi-la-risch!!, daarnaast ging ook een boekje rond van op mijn vrijgezellendag (tips voor een goed huwelijk die ik moest verzamelen) en daar werden nog wensen ingeschreven. Zo hebben we serieuze zaken en grappige dingen samen gehad :)

Enveloppendoos had ik zelf gemaakt, maar die is niet hip, eerder omgekeerd :) Had een kartonnen doos bekleed met voerwol en daarover wilde zijde en een mooie roos van de veritas erop. Nu zitten al mijn herinneringen aan de trouw in die ene doos :( zucht.. Ik vind het toch jammer dat die dag voorbij is.. :)

Groetjes,
Mieke

Jolien
26-8-2011
 Meld misbruik5-5-2011 20:17:30

Hoi Lies,

Wij laten de ezel van Shrek namaken door een kennis van mijn mama om als enveloppendoos te gebruiken. Waarbij de enveloppes langs de achterkant van de ezel worden ingestopt (op z'n mooist gezegd).
Wij dachten aan de uitdrukking: een ezeltje dat geld sch**t
In de ezel zelf zal een bakje zitten waar de enveloppes invallen en we kunnen het er ook gemakkelijk uithalen.

Groetjes
Jolien

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik6-5-2011 17:36:30

Heb je een thema? Dan kan je gewoon een voorwerp zoeken in dat thema en daar de enveloppes indoen. Heb zo al een rode brievenbus, vogelkooi, reiskoffer (geld ging naar de huwelijksreis), klein bakstenen huisje (geld ging naar verbouwingen), een vaas,... gezien! Alles kan!

Sophie
11-2-2012
 Meld misbruik11-5-2011 19:29:21

Hey, die bierviltjes zelf maken, hoe doe je dat dan? Schrijf je op elk viltje zo'n vraag of laat je dat bedrukken? En waar dan?

Nancy
17-12-2011
 Meld misbruik27-5-2011 23:53:35

Hallo,
ik ben naast mijn trouw ook wat aan het meedoen met de wedstrijd van de gouden gids dus kan ik je wel even helpen. De bierviltjes kan je bestellen bij Eventdrukker VOF of via www.hetfeestviltje.be . Een leuk idee voor de enveloppen is ook een oude brievenbus. Als je eventueel een facebook profiel hebt mag je altijd even stemmen voor mijn gouden plan op www.goudengids.be , verder klikken naar Challenge, dies de planners en zoeken op naam: Nancy. Thema "Cosa Nostra ANNO 2011" of de link Copy&Pasten:
http://challenge.goudengids.be/Planner?participantId=12... Je kan daar trouwens ook veel tipjes terugvinden zowel in mijn plan maar zeker ook wel in de anderen hun plan. Ik kan je nog een super idee bezorgen voor een heel tof gastenboek idee maar dan moet je mij even mailen (twinklestar2703@gmail.com) dan kan ik het je mailen. Zou het nog wat geheim willen houden voor het gouden plan. groeten, Nancy

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...