Nu Online
Momenteel zijn er 209 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ceremoniemeester : Wat allemaal vragen/zeggen?

5-5-2011 21:49:11
Dag bruidjes,

volgende week woensdag hebben we onze 1e afspraak met onze ceremoniemeester.
Nu vroeg ik me af wat ik allemaal moet vragen/zeggen, eventueel meenemen?
Ervaringsdeskundigen onder jullie?

thx

XXX

lies
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1077

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik5-5-2011 21:56:42

Hei Lies, je hebt er dan toch nog 1 gevonden! welke heb je gekozen?
Ik zou al zeker je dagindeling meenemen en als je met een suite werkt, zeggen wie er allemaal in de suite zit. Ik zou ook polsen naar zijn aanpak, pakt hij het formeel aan of eerder informeel,losser. En dan de nuchtere in mij: zie dat je een contract hebt, kijk de kosten na (dat er geen verdoken kosten kunnen opduiken) en wat als hij last minute moet afzeggen.
Das zo hetgeen waar ik nu aan denk!

Ineke
18-6-2011
 Meld misbruik5-5-2011 21:57:28

Hey Lies

Bij welke heb je een afspraak gemaakt? Laat hem maar praten. De onze heeft vooral verteld over de binnenkomt van de suite in de kerk en wat hij allemaal doet (ringen bijhouden, misboekjes uitdelen, erehaag vormen aan de kerk, gasten plaats toewijzen: kortom alles in goede banen leiden).

PS: Het was inderdaad super daarjuist

lies
2-7-2011
 Meld misbruik5-5-2011 22:06:03

Na heel wat zoeken bleek er bij ons mama en papa in het dorp een zekere Eric Vandereyt te wonen die dit regelmatig doet. Hij heeft ook zo'n typisch deftig ceremoniemeester voorkomen ;-)
Ik heb er dus echt wel alle vertrouwen in!

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik5-5-2011 22:17:13

Wij hebben Eric ook al besproken voor volgend jaar

groetjes

Claudia en Koen

Marijke
10-9-2011
 Meld misbruik5-5-2011 22:32:04

Marijke
10-9-2011
 Meld misbruik5-5-2011 22:35:36

Lies, je zal misschien al heel veel vast liggen hebben... maar die mannen weten heel veel, zo gaat hij voor ons voor witte duiven zorgen. Eventueel indien nodig rode loper, enz...
Ook paraplu's heeft hij bij, naald en draad voor bij eventuele accidenten,... allé ja zo wat alles voor "in het geval dat". Heb je ceremoniewagens? Vraag eventueel of hij zelf gaat rijden? Enz. Maar waarschijnlijk gaat hij ook heel veel vertellen!

Groetjes

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik6-5-2011 8:59:00

@ Claudia: dedju neenee, das maar ene grapje, maar we kijken wel uit naar een ceremoniemeester, precies best niet meer te lang wachten.... Mooie datum gekozen ;)

Katleen
24-9-2011
 Meld misbruik6-5-2011 9:31:36

Bij ons was het ook zo dat vooral hij zelf het woord deed en in de loop van het gesprek allerlei vragen stelde. Hij zal vooral je dagindeling willen weten en dat is dan normaal gezien de leidraad van het gesprek. Hij zal waarschijnlijk vragen wat je allemaal al hebt vastliggen en voorstellen doen voor de dingen die je nog niet hebt. Wij hebben vooral ook veel handige tips gekregen, zo van "let daarop", "hou daar rekening mee", "vergeet dat niet", enz.

We waren na afloop héél erg gerustgesteld dat hij zoveel dingen mee in het oog zal houden. Leuk gevoel was dat!

Wat je misschien wel op voorhand moet weten, is vanaf wanneer tot wanneer je van zijn diensten gebruik wil maken. Sommige mensen willen hun ceremoniemeester ook voor hun receptie of (deel van) het avondfeest en dan is het waarschijnlijk goed dat je al weet of dat nuttig is voor jullie en wat je dan van de ceremoniemeester verwacht.

Voor de rest: niet te veel voorbereiden, wacht gewoon af tot hij zijn zeg gedaan heeft, de vragen zullen tijdens het gesprek wel komen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...