Terug naar overzicht
Wat een ingewikkelde situatie... Probeer het allemaal positief te bekijken, je papa zal er bij zijn woehoew! Als ik in jou plaats was koos ik voor het diner 1 grote tafel waarbij ik ze zo ver mogelijk uit mekaar zou zetten. Aan de andere kant van de tafel zijn het toch andere gesprekken hé. Wat het verwelkomen van de mensen betreft kan ik je papa wel volgen. Ik zou er ook voor kiezen om enkel mijn "echte" mama en papa daar te laten staan. De "aangetrouwde stiefouders" moeten dan maar even een staptje achteruit zetten... Maar je moet doen waar JIJZELF je het beste bij voelt! Het draait tenslotte om jou en je kersverse echtgenoot! Succes!
Yep ! Ik ben het volledig eens met Lieselot ; je hebt maar één vader en één moeder en ZIJ zijn dus ook diegenen die gefeliciteerd moeten worden, ook al heb je een betere band met je stiefpapa, je vader blijft je vader... De situatie is al ingewikkeld genoeg om ook dààrover nog een polemiek uit te lokken, denk ik. Hou het eenvoudig : je zet ze zo ver mogelijk uit elkaar aan tafel en bij de ontvangst enkel de "ouders" van het bruidspaar, hoewel ik persoonlijk zou opteren om alléén (dus enkel jij en je man) de gasten te ontvangen, dat zal een hele hoop zorgen minder zijn... Maar dat moet je zelf beslissen natuurlijk. Hoedanook : maak er het beste van !
Hey, mijn ouder zijn al meer dan 30 jaar gescheiden ze gaan elkaar voor het eerst terug zien,ik maakte me in het begin ook wat zorgen want men papa ken ik nog niet zo lang maar ik wil ze er allebei. men ma is alleen en men pa heeft een vriendin. Iedereen zit aan onze tafel maar ik zet wel men ouders niet naast elkaar enkel voor het stadhuis,als ze mij graag zien dan respecteren ze dit;heb er al over gepraat en ze vinden het allebei ok. Ben toch wel benieuwd ze.Maar als het niet lukt dan zal ik men papa weg sturen want de band met men mama is sterker. Denk eigenlijk dat er geen problemen zullen zijn hoor. ale maak je maar niet teveel zorgen want het is jouw dag.Nog 7 dagen op men teller joepie
hier ook hoor. Wat een miserie. Aan tafel zitten ze gewoon samen met hun familie. Wij aan tafel met onze getuigen! En voor 's avonds doen wij alleen de verwelkoming!
Hoi, ken de situatie maar al te goed.Wij hebben gekozen om alleen met onze getuigen aan tafel te zitten en de ouders bij hun familie. Voor de gasten te ontvangen gaan wij alleen aan de deur staan en geen ouders zo is er geen ruzie mogelijk. Mijn vriend zijn ouders snappen dit, gelukkig! Ook voor de foto's s'middags heb ik gezegd dat ik geen wil met mijn moeder en vader. Ze zijn alle 2 al 20 jaar bij iemand anders dus ofwel staan ze er alle 4 bij op ofwel geen met de ouders. Mijn stiefouders hebben evengoed voor mij mee gezorgd dan mijn ouders dus ik betrek hun erbij op de foto's. Mijn vader kan mijn moeder ook niet zien maar voor deze dag zet hij dit wel opzij. Ik moet dit zelfs niet met hen bespreken omdat ik weet dat ze dit zullen doen. Heb 2 kinderen en dat is ook "vlotjes" verlopen in het moederhuis dus zal dit nu ook wel goed verlopen. Je trouwt maar een keer en het zou zonde zijn als zij zich niet zouden gedragen tenslotte het is jouw dag! Wat ik wel voorzie is dat de familie's ver uiteen zitten. Ik zou niet willen dat een zatte nonkel of tante de boel wat verstoort. Zelfs onze openingsdans en de dansen erna zijn de ouders heel hard betrokken en bij mij zullen dat mijn 4 "ouders" zijn. Ze moeten dat maar begrijpen, het is onze dag! Juist zoals bij jouw :-) En niet teveel stress over hebben, je praat ermee en het komt wel goed. Succes!
Mijn vriend zijn ouders zijn ook uit elkaar,en ik ga daarvoor niemand uitsluiten ook voor verwelkoming niet.Beiden hebben mee gezorgd voor mijn ventje want hij was 11 toen ze uit elkaar gingen nu 30. Het voordeel is dat ze hier wel nog tegen elkaar kunnen praten en met elkaar door 1 deur kunnen dusja weet niet wat ik zou doen maar om daarvoor zijn vader uit te sluiten neen denk het niet
is nooit simpel, gescheiden ouders... mijn vader is twee jaar geleden vertrokken bij mijn moeder voor iemand van amper 3 jaar ouder dan ikzelf! ik heb het er vorige week nog eens met hem over gehad en hem dan ook zijn uitnodiging gegeven. Hij vraagt al van het begin om zijn vriendin te leren kennen maar ik noch mijn broer willen dit. Nu heb ik dus enkel hem uitgenodigd op het huwelijk, maar ik zou er niet van verschieten als hij daarom niet zou willen komen. Aan onze tafel zitten dan ook enkel de getuigen en beste vrienden. Onze ouders plaatsen we bij hun familie aan tafel. Ver genoeg uit elkaar :) Ook mijn vriend zijn ouders zijn al jaren uit elkaar en zijn beide hertrouwd, maar toch kunnen ze nog steeds niet overeen komen. Mijn schoonvader kan bij zijn familie zitten, maar mijn schoonmoeder heeft zelfs ruzie met haar eigen vader en broer! Hebben al gezegd dat als ze niet vriendelijk kunnen zijn, we ze een tafeltje voor twee gaan voorzien ;)