Terug naar overzicht
onze burgemeester zal de plechtigheid leiden en wil ons voor de dag nog eens zien om af te spreken wat hij mag en kan zeggen.Zodat het ook een persoonlijke viering is. Nadien krijgen we de gelegenheid om bij te praten bij een drankje (kleine receptie)Ann20/5/2006
Wij trouwen ook in gent, ook enkel voor de wet en gaan die extra minuten dan ook benutten. Maar wat en hoe, daar heb ik nu eens nog geen idee van :-) Voor ons is het ook nog meer dan een jaar wachten, dus ja...
KHebben jullie nu al de trouw voor de wet kunnen vastleggen?? Ik heb nl geïnformeerd en dat kan maar max. 1 jaar op voorhand (dag op dag). Wat erg vervelend is omdat ik een welbepaalde datum wil vastleggen (liefst nu al zelfs), maar dat mag nog niet.
Lieve,Verleden jaar heb ik een ceremonie gedaan waarbij ook alleen voor de wet getrouwd werd. Op het stadhuis kregen we onbeperkte tijd en het was een ceremonie van 35 minuten.Wat je zo al kan doen om deze 10 minuten optevullen hangt van jullie mogelijkheid af. Vrienden kunnen een tekstje voorlezen, laat misschien jullie lievelingsliedje spelen of is er iemand van familie of vrienden die een instrument bespeeld ?Er is zoveel mogelijk. Ik heb ook al een ceremonie gedaan voor een homokoppel. De wet was kort en formeel maar we zijn dan naar de feestzaal gegaan en IK zelf heb daar een ceremonie gedaan van ongeveer 45 minuten.Veel succes op uw dag.Viviane SalembierGediplomeerd Ceremoniemeester-feestorganisator.www.ceremonie-dynastie.com
Neen Patricia, ik zit met hetzelfde probleem als jij: feestzaal en fotograaf liggen vast, maar voor de wet moeten we nog wachten tot 1 jaar op voorhand. Stom he. Maak me er soms wat ongerust in... Heb jij al geïnformeerd bij de mensen zelf, want ik heb enkel op de site van stad Gent gekeken...Groetjes!
Hallo,Wij zijn vorige zomer getrouwd enkel voor de wet en hebben er een persoonlijke viering van gemaakt. We hebben gebruik gemaakt van muziek, bij binnenkomen, de ringen en buitengaan. Mijn zus heeft een tekst voorgelezen en we hebben voor elkaar ook een tekst voorgelezen. Er zijn in de zaal heel wat traantjes gevloeid. Je kan de teksten lezen en foto's bekijken op onze site www.kenny-evi.com ik hoop dat je er iets aan hebt groetjes evi
Ik heb reeds naar het stadhuis gebeld bij die dienst en die mevrouw was vrij kort.Ze zei tis dag op dag één jaar max. op voorhand en das voor iedereen t zelfde.Voila, en da wast. Vond haar nie vriendelijk. Kan wel snappen da ze da e beetje zo moeten doen omdat mensen anders jaaaren op voorhand al moeten e datum vastleggen, mr anders kan je bij zalen en zo mss niet meer terecht, dus ik zit er ook wel mee in ze.