Nu Online
Momenteel zijn er 727 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tweede huwelijksfeest

8-5-2011 11:27:41
Hey iedereen, graag had ik jullie mening is gehoord. Wij trouwen op 10 september met de feest voor vrienden en familie. Maar mijn mama zou graag een tweede feestje organiseren op een andere datum voor verre familie en hun werkrelaties. Dit is nodig omdat wij niet werken met een aparte receptie en anders zouden die mensen ook komen voor heel de feest wat niet de bedoeling is.

Nu is het zeer moeilijk om een tweede datum te vinden. Twee dagen na de trouw vertrekken wij namelijk voor 3 weken op huwelijksreis. Dus het eerste voorstel was het tweede weekend van oktober, nu ziet mijn mama dat niet zitten omdat een verre neef van mij die ook zou uitgenodigd worden de week ervoor trouwt en ze vind dat te kort op elkaar. Een week later ziet ze ook niet zitten omdat zij dan in volle drukte zitten in hun zaak (ze zijn zelfstandigen in speelgoed voor scholen, en sinterklaas komt er dan aan).

Dus nieuw voorstel van ons, zaterdag 10 december, is sinterklaas achter de rug, en zijn we exact 3 maanden getrouwd... Nu vind ze dat zeer laat en haar andere redenen om te weigeren zijn dat het dan al winter is, kan dus niet meer buiten, moet een menu worden aan tafel terwijl ze een barbecue in gedachten had...

Zij zou het liefst het feest laten doorgaan eind augustus, een paar weken voor de trouw. Nu zie ik dat niet echt zitten. Geeft mij een heel raar gevoel, mensen die je komen geluk wensen voor iets wat nog moet komen... Andere reden die ik heb opgegeven, t zou ook leuk zijn dat ik nog eens mijn kleedje kan aandoen, wat ervoor niet mogelijk is (wou het geheim houden voor mijn aanstaande). Nu heeft zij dit gecounterd met te zeggen, dat ik niet te ouderwets moet zijn, een feestje ervoor zou niets afdoen aan de reden, en ze wilt mij gerust een tweede kleedje kopen...

Elke keer zegt ze wel te aanvaarden dat ik het er niet voor wil doen, maar ze komt er steeds op terug, of ik nog niet van gedacht ben veranderd... Wat zouden jullie doen?

Help!!! Nelly

Nelly
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 949

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik8-5-2011 13:32:08

ik zou doen wat ik wil, het is tenslotte je eigen dag (of 2 dagen)

A.
23-7-2011
 Meld misbruik8-5-2011 14:18:56

Gewoon doen wat jij wil!!!
Als jij dit niet ziet zitten gewoon voet bij stuk houden.. zie je dit wel zitten dan zelf een datum bepalen. (mijn gedachte is altijd: wie kan en wil zal zeker aanwezig zijn)

Succes!! Soms is het vrij moeilijk (eigen ouders of schoonouders!!)

Joke
26-8-2011
 Meld misbruik8-5-2011 16:14:02

Wij zitten in het zelfde schuitje.We hebben een feest zonder receptie. Schoonouders hebben veel vrienden en collega's waarvoor ze een feest willen. We hebben er al ongelofelijk veel onenigheid over gehad. Zeker niet fijn! Nu hebben wij als compromis gekozen voor ons eigen feest plus op een andere dag een grote receptie, door hen te organiseren. En ja, die receptie valt de dag voor ons feest ... Ik ben niet van plan om mijn 'echt' kleed al aan te doen op de receptie. Ik zal mij wel iets anders simpels kopen en wil er geen commentaar op horen. Voor ons is dit de enige optie om de lieve vrede op de beste manier te bewaren. Wellicht voor jullie ook. Maar he, jouw mama biedt dan nog es aan om nog een kleedje voor je te kopen! Zou ik geen neen op zeggen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-5-2011 18:24:46

Ik zou het ook niet voor de huwelijksdatum doen! Je zegt zelf: dit voelt héél vreemd aan! Mensen die je komen feliciteren voor iets wat nog moet komen...
December vind ik dan ook precies 'vijgen na Pasen'... Niet?
Ik zou opteren voor oktober, ook al is het dan de week erna dat ander trouwfeest... Dat geeft toch niet? Kan mij moeilijk voorstellen dat zij 's avonds nog iets speciaals zullen doen voor dat feest...

Wij trouwden op een vrijdag en hadden op zondag onze huwelijksreceptie voor collega's en verdere kennissen. Dit was ideaal: in hetzelfde weekend, een rustdag ertussen én je kleedje 2x kunnen aandoen...

Marijke
10-9-2011
 Meld misbruik8-5-2011 19:12:13

Dag Nelly,

Het is jullie trouw! Dus je moet zeker iets kiezen dat jou ligt! Ervoor zou ik ook zeker niets doen... 10 december vind ik wel een orginele datum, je zou dan je foto's ook al hebben enzo. Lijkt me leuk. En wat dacht je van zondag 11 september? Zo in de late namiddag?
Starten om 16u, zodat de BBQ goed op tijd kan beginnen en dan kunnen jullie van het feest vertrekken (zoals bij een amerikaans huwelijk).

Alvast nog veel succes met de voorbereidingen!

ps: leuke datum :o)

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik9-5-2011 8:37:17

Hoi!

Wij hebben ook twee feesten!
Ons eerste feest is op 25 juni 2011 -- Dat is ook wanneer we voor de wet ern kerk trouwen.
Wij trouwen dan in een feestzaal, met onze vrienden en collega's en andere die we erbij willen!
Ons tweede feest gaat door op 16 juli 2011 ... 3 weken na datum!
Dat is voor de enorme familie van mijn ouders, hun vrienden en al die andere mensen die zij moeten uitnodigigen omdat ze op de trouw van hun zoon/dochter waren uitgenodigt.

Waarom 3 weken na datum? Omdat mijn toekomstige in den bouw werkt, bouwverlof begint bij hem op 15 juli, we vertrekken de 21ste op huwelijksreis... de datum was dus vlug gekozen!

We gingen dit eerst niet doen, maar zoals je weet, mama's kunnen overtuigend zijn!
Weet je wat ik zou doen? Ik zou haar zeggen dat ze al beslist heeft dat er een tweede feest komt, dat ze er haar dus moet bij neerleggen dat je die ene datum kiest, dat er wel altijd iets mis zal zijn met andere datums.
Als ik van jou was, ik zou dat allemaal niet te ver van elkaar leggen! Ik vind drie weken al lang, dus 3 maand...

Weet je wat het leukste is aan een tweede feest: Je kleedje twee keer aandoen! Er zijn niet veel mensen die dat kunnen zeggen! Dus hamer erop dat je je tweede feest niet wilt hebben voor je getrouwd bent!!

Succes!!

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik9-5-2011 9:12:33

Wij doen het twee dagen achter elkaar. Wij trouwen vrijdag met avondvullend diner (naaste familie en vrienden), zaterdag groot feest (zelfde mensen van vrijdag, kennissen + alle mensen die mijn aanstaande kent vanuit zijn eigen zaak), zondag vertrekken op huwelijksreis.
Misschien ook een optie voor jullie: zondagachtermiddag beginnen met je tweede feest, zodat je bent uitgeslapen van je eerste en je moeder verder alles laten organiseren (twee dagen kapper en make-up, foto's, versieringen en dergelijke.).

Mara
17-6-2011
 Meld misbruik9-5-2011 9:13:27

1 tip...

Doe wat voor jullie het prettigste voelt..
Niet doen wat anderen willen, vinden of denken!!
Het is jullie dag, feest en niemand heeft het recht te bepalen hoe dit in elkaar gestoken wordt. Je mama zou dit moeten respecteren!!

Succes

Katrin
18-6-2011
 Meld misbruik9-5-2011 21:31:40

Ik denk eerlijk gezegd dat je hoofd niet staat naar een 'ander' feest dat met je huwelijk te maken heeft enkele dagen of een week voor de trouw.
Maar jullie moeten vooral doen wat jullie het beste of aangenaamste vinden.
Mijn mama heeft ook al veel ideetjes gegeven en in sommigen kunnen wij ons vinden, vinden we zelfs heel goed, maar anderen blijven niet meer dan ideetjes.

Het is jullie dagje, dat moet je in je achterhoofd houden!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...