Nu Online
Momenteel zijn er 171 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Probleem met "nonkel"

9-5-2011 9:08:25
Hallo bruidjes,

Ik zit hier een beetje met de handen in het haar...

Mijn verloofde en ik hebben reeds een tijdje geleden al een voorlopige gastenlijst opgemaakt en zouden voor het eten rond de 35 personen zitten. Nu is het echter zo dat we enkel de mensen die ons het dichtst aan het hart liggen hiervoor willen uitnodigen (de rest komt erbij tijdens het dessertenbuffet). Het moet nu net lukken dat mijn mama dit weekend de lijst met gasten gezien heeft en opgemerkt heeft dat ik haar broer niet bij het eten vraag. Reden hiervoor is omdat mijn mama en haar broer jaaaarenlang in conflict gelegen hebben met elkaar... Een tijdje geleden heeft hij nl ook recht in mijn gezicht gezegt dat hij van mij niets moet weten...

Nu komen mijn ouders af dat ik eigenlijk moreel verplicht ben om ook hem te vragen. Ik ben nl niet de enige die hem liever niet op het eten ziet (mijn tante, de zus van mijn mama) is hem ook liever kwijt dan rijk.

Hebben jullie hier soms ervaring mee? Enig idee hoe ik dit duidelijk kan maken dat ik hem er echt niet bij wil?
Ik vrees een beetje dat mijn ouders hem gewoon zullen uitnodigen om erbij te komen tijdens het eten...

Bride-to-be met een beetje stress...

Niki
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 966

Jolien
26-8-2011
 Meld misbruik9-5-2011 9:35:23

Hallo,

ik zat met hetzelfde probleem. Mijn mama wou haar broer er liever ook niet bij, het was mijn pa die mij verplichtte om hem uit te nodigen, omdat het toch familie is.
Ik heb mijn ouders duidelijk gemaakt dat het gaat om onze dag en niet om die van hen.
Heb dit natuurlijk wel op een mooie manier verwoord.
succes!

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik9-5-2011 10:12:55

idd het is jullie keuze en jullie dag.
Wij hebben ook een paar beslissingen genomen waar zij niet in te vinden waren maar het zijn de onze en niet die van hen.

succes!

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik9-5-2011 10:23:49

Da vinde wij der ook van, tis onze dag en niet die van een ander! :-)
Maar makkelijk is het zeker ni...

Alvast bedankt!

Groetjes

Rebecca
26-5-2012
 Meld misbruik9-5-2011 10:24:12

Liever iemand niet uitnodigen dan lange lippen van mensen die jullie wel graag hebben op jullie dag!

ruth
5-8-2011
 Meld misbruik9-5-2011 11:18:23

Wij hebben ook soms de lijn moeten trekken, maar algemeen hebben we toch ons best gedaan om de mensen 'in groepjes' uit te nodigen. Dus als er één neef komt, dan komen ze allemaal, als er één broer komt, dan komen die allemaal en ook bij vrienden hebben we toch geprobeerd om niemand uit groepjes uit te sluiten
.
We hebben dan wel af en toe idd opgesplitst van eten en dessert, omdat ons eten ook maar met een beperkte kring is en ik vind dat dat wel te rechtvaardigen is, hoor. Helemaal niet uitnodigen is soms een beetje hard, maar ze naar een ander plekje verschuiven kan best, lijkt me

Maar het is idd JULLIE keuze =) per slot van rekening zijn jullie het die trouwen, eh?

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik9-5-2011 11:36:30

@ Ruth;

Bij mij gaat het er gewoon om dat iemand die mij duidelijk zegt dat hij mij niet kan verdragen ook niet tijdens het eten op ons huwelijk aanwezig moet zijn. Eigenlijk zouden ze al blij moeten zijn dat we ze toch vragen voor het dessertenbuffet want in het begin was het alleen de bedoeling om hen te vragen op de receptie.

Ivm neven en nichten; degene die nog thuis wonen (dat is er 1tje) die komen gewoon mee tijdens het eten. De rest (ongeveer 6 personen) die komen bij het dessertenbuffet.
Enkel mijn neef en de neef van mijn verloofde zullen aanwezig zijn tijdens het eten omdat we hun kindjes gebruiken als bruidskindjes... Dat is dan ook weer onmogelijk om die uit te sluiten (we hebben er ook een énorm goeie band mee)

Achja, we zien wel wat er uit de bus komt! Wij moeten er in ieder geval van genieten! ;-)

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik9-5-2011 12:33:06

Hey Niki,
Ik haat het dat mensen zeggen dat je "moreel verplicht" bent of "omdat het zo hoort". Oké je moet trachten om een beetje de kerk in het midden te houden maar er zijn uitzonderingen hé. Als hij dat inderdaad tegen je gezegd heeft, zou ik hem gewoon niet uitnodigen voor het eten. Hij zal zelf wel weten waarom....
Bij ons was het zo dat ik bij mijn tantes en nonkels bij hun kinderen op het avondfeest was. Wij zijn getrouwd en enkel met dicht familie (de suite) eerst gaan eten op restaurant en daarna een trouwfuif. Op het etentje was slechts 1 tante en haar man erbij omdat zij de make-up deed en hij de foto's trok. De anderen waren er niet bij.
Ik dacht eerst dat mijn ouders er moeilijk over zouden doen (weet je wel: je bent bij hun kinderen ook naar het volledige feest mogen gaan enzo)... maar dat was niet het geval ze redeneerden "jullie moeten alles zelf betalen, dus jullie beslissen, het is jullie feest". En zo is het ook...
groetjes

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik9-5-2011 13:46:30

Hey Niki!
Dat is geen leuke situatie...!
Heb je al tegen je ouders verteld wat hij tegen jou zei?
Als mijn moeder/vader zoiets zou horen, zouden ze die persoon al gelijk niet meer uitnodigen hoor!! Ik zou ook beter iemand NIET uitnodigen dat iemand die mss de hele boel gaat verzieken/verpesten en de sfeer een heel stuk naar beneden haalt!
Het is jullie dag en niet de bedoeling dat je mensen in de gaten moet houden / tussen mensen in moet komen / je verveeld moet voelen met de situatie / ...
Groetjes en nog veel succes! -X-

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik9-5-2011 13:49:00

Ik heb ook een deel familie NIET uitgenodigd: alle zussen en broer van mijn mama, die hebben met dood van grootouders degoutant gedaan en ik wil zo'n serpenten niet bij mijn trouw!

Ook heb ik 1 broer vn mijn pa niet uitgenodigd. Vroeger (heel vroeger) heeft hij eens ruzie gestookt tussen mijn papa en zijn ouders, ook andere broers/schoonbroers hebben daar al conflicten mee gehad. Nu verleden is verleden, dus toen mijn zoontje werd geboren heb ik hen een geboortekaartje gestuurd en heb zelfs geen kaartje of mailtje gekregen met proficiat. Ja hallo, als ze op zoiets niet willen reageren (wat nog belangrijker is dan mijn huwelijk) vond ik niet dat ik ze nog moest uitnodigen. Heb wel hun kinderen uitgenodigd, maar die hebben ook niets laten weten. Dat is natuurlijk te verwachten.....

Gewoon doen wat jij wilt dus!

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik9-5-2011 13:51:45

Hoi Bruidje,

Het probleem is dat mijn ouders vinden dat ik da maar gewoon moet vergeten. "Tis wel uwe nonkel hé!" Da krijg ik dan als antwoord. Ik "ken" die nog maar 3 jaar ofzo en heb er altijd slecht van gehoord, dit en dat. Dan kan ik ni zo maar in 1 2 3 een knopje omdraaien en inneens super positief doen tegen hem. Mijn zus kan hij wel verdragen (omda ze zo beïnvloedbaar is) en ik ben iemand die voor haar mening uitkomt. Ik weet ook dat ALS die ZOU komen op het eten mijn ma rond zijn vinger gaat draaien en dan ga ik mezelf enorm ergeren, niet de bedoeling op mijnen eigen trouw hé :-)

Dermee da ik er ook ga voor zorgen voor VASTE plaatsen tijdens het eten/dessertenbuffet da hij der ni zo maar effkes tusse kan komen wringen.

Het is nog wel eventjes weg, maar toch maak ik me er zorgen om. Ik wil mijn mama nl ook geen "pijn" doen, maar ze zal het toch moeten begrijpen da hij mijne "maat" ni is. Uiteindelijk betalen we ook alles zelf dusja :-)

Groetjes

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik9-5-2011 13:54:19

Hoi Kelly,

Wat een rotstreek seg, dan kan ik mij da goe voorstelle da je ze daar ni bij wil hebben!
Mijn papa heeft enorme ruzie met zijn broer en is ook al enkele jaren geleden dat we hem nog gezien/gehoord hebben. Die vraag ik gewoon op de receptie (zelfs mijn grootvader ligt met mijn nonkel (zijn zoon) in de knoop) Als ik dan moet kiezen tussen of mijn nonkel op het feest of mijn grootvader (dooppeter) is de keuze snel gemaakt.

Pff waarom kunne/moete mense toch soms zo moeilijk doen! :-)

Groetjes

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik9-5-2011 16:18:43

wij zitten hier ook met zo'n gevalletje eigenlijk de zus van mijn moeder en mijn grootmoeder ookal een jarenlang conflict dat een tijdje geleden precies was uitgeklaard maar door een of ander omstandigheid is dit conflict terug ontstaan en eerst was het de bedoeling dat we hen ook gingen vragen op ons huwelijksfeest maar heb mijn verstand laten spreken en besloten van hen niet te vragen om ruzie's te vermijden op ons huwelijksfeest het moet een leuke gebeurtenis blijven he

monica
26-8-2011
 Meld misbruik9-5-2011 23:30:37

Als iemand in mijn gezicht zou zeggen dat die niks met mij te maken wil hebben, dan mag deze ook helemaal niet op mijn trouw komen. En zo is dat bij mij ook het geval idem dito hetzelfde verhaal zoals Kelly en nu kan mijn Familie van mama's kant de pot op . Alléén 1 nichtje mag komen. Uiteindelijk begrijpen mijn ouders mij en jouw mama zou u ook moeten begrijpen. Wie haar kind pijn doet (al is het verbaal) dan zouden ze haar er toch ook mee raken.
Als jouw mama het feest niet betaald dan mag ze zonder uw toestemming ook geen personen uitnodigen al is het haar familie.
Liever 1 scheve blik dan 10 scheve blikken.
Maar het is de beslissing van u en jouw verloofde.

Alvast véél sterkte

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik10-5-2011 12:18:43

Wij hebben zo al een beetje een gastenlijst opgesteld om al een idee te hebben en wij hebben direct gezegd da wij kiezen wie er komt. En het idee van als je dien uitnodigde zede verplicht vr den andere das zever (vind ik persoonlijk) Tis jullie trouw en as je u er ni goe bij voelt da dien mens komt dan komt em ni. Altijd op u strepen staan als het op jullie trouw aankomt.

hopelijk kun je maak je een goede keuze

sabrina
2-6-2012
 Meld misbruik10-5-2011 12:48:29

Hey Niki,

Misschien moet je hem geen uitnodiging sturen voor je feest maar gewoon een 'aankondiging' of een 'kennisgeving' van jullie huwelijk. Op die manier weet hij dat jullie gaan trouwen, ben jij beleeft gweest en op die manier is het wel duidelijk dat jullie hem niet verwachten op het feest. Hou je princiepes aan, iedereen die je nauw aan het hart ligt...

Groetjes

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik10-5-2011 13:16:10

We sturen hem waarschijnlijk gewoon een uitnodiging (aankondiging huwelijk) en daarbij een apart kaartje. Er is zo ook nog iemand langs mijn verloofde zijn kant (de broer van zijn mama) die we absoluut niet willen vragen.

We komen er wel uit!

& verplichtingen, haha ze wensen me zelfs ook nooit een gelukkige verjaardag, proficiat met de verloving, gelukkig nieuwjaar... dusja dat zegt genoeg hé!

Dank u voor de steun allemaal!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...