Terug naar overzicht
misschien een tekst rond de huwelijkskaars?
Wij hebben een alternatieve viering... Dus geen huwelijkskaars...
Hallo, Bij ons leest er ook een kindje van 9 jaar iets voor, maar wel bij de huwelijkskaars, maar ik denk dat je dat tekstje mss ook gewoon kunt lezen... Er waren eens 5 kaarsjes. Ze wilden op het feest graag goede lichtjes zijn. Eén kaarsje viel het tegen altijd in vlam te staan, het doofde al snel zijn lichtje en is toen weggegaan. Er waren toen nog 4 kaarsjes, het was een mooi zicht. Eéntje dacht “Ik ben de beste” maar meteen verdween zijn licht. Daar stonden nog 3 kaarsjes, ze branden helder op, ééntje werd uitgeblazen, hij lette niet goed op. De beide laatste kaarsjes, wat waren ze alleen, ééntje ging van moeheid slapen, toen was er nog maar één. Het laatste kaarsje dat eenzaam bleef branden dacht: als ik mijn lichtje nu een aan een ander geef? Toen heeft het dat ene kaarsje het feest nog juist gered, want hij heeft alle andere kaarsjes opnieuw in vuur en vlam gezet Bij ons zal zijn zus van 6 dan 1 voor 1 een kaarsje uitblazen en daarna terug de kaarsjes aandoen groetjes
Er waren eens 5 kaarsjes. Ze wilden op het feest graag goede lichtjes zijn. Eén kaarsje viel het tegen altijd in vlam te staan, het doofde al snel zijn lichtje en is toen weggegaan.
Er waren toen nog 4 kaarsjes, het was een mooi zicht. Eéntje dacht “Ik ben de beste” maar meteen verdween zijn licht.
Daar stonden nog 3 kaarsjes, ze branden helder op, ééntje werd uitgeblazen, hij lette niet goed op.
De beide laatste kaarsjes, wat waren ze alleen, ééntje ging van moeheid slapen, toen was er nog maar één.
Toon Hermans heeft ook heel mooie, erg eenvoudige gedichtjes. Misschien dat je daar iets kan vinden? :-)
of kan je geen klein tekstje halen uit een tekenfilm (disney) of vb van een liedje (K3-ik wil met je trouwen)
Hallo... Misschien weet je zoontje zelf wel iets te schrijven. Dit is vaak het mooiste. Een kindje leest dit bij ons voor.. Kijk eens aan, daar staan ze dan Zij in een jurk en hij in een pak Een stralende lach op hun gezicht voor eeuwig en altijd samen zijn Pak elkaars hand even vast enKijk elkaar eventjes aan En prijs jezelf gelukkig dat jullie hier samen mogen staan Blijf voor altijd van elkaar houden Vanaf nu zijn jullie samen één Eeuwige trouw en eeuwige liefde Samen, nooit meer alleen!