Terug naar overzicht
Ik zou zeggen: wees blij dat ze je inlichten... In de meeste stadhuizen moet je daar allemaal zelf achter gaan vragen of weet je max. een week op voorhand iets... Zo bleek de schepen van burgerlijke stand op onze huwelijksdag met verlof te zijn. We kregen enkele dagen voor ons huwelijk een kaartje van hem in onze brievenbus dat er 'iemand anders' onze wettelijke plechtigheid zou doen... Wie, daar hadden we het raden naar... En dat hebben we pas op onze huwelijksdag zelf mogen ontdekken...
Hoeveel heb je dan moeten betalen??? Bij ons is het gemeentehuis gratis, wij moeten enkel 12,5 euro voor ons trouwboekje. Ik hoop wel dat je tegenslagen stilletjes aan stoppen... je perfecte dag voorbereiden brengt al genoeg stress mee! Veel geluk nog! Charlotte www.simonandcharlotte.com
Bij ons zullen ze waarschijnlijk net niet meer aan het werk zijn rond het stadhuis. Wij hadden het volledig bedrag 100 euro praal + 15 euro trouwboekje al betaald en ze hebben ons een brief gestuurd met de vraag wat ons rekeningnummer was, omdat ze vonden dat wij geen praal moesten betalen als er misschien nog werkzaamheden bezig waren. Eerst verschoot ik wel even, maar ik vind dit wel een correcte manier van handelen. Het hangt natuurlijk van gemeente tot gemeente af (Bij ons is het Lokeren, Oost-Vlaanderen) Groetjes, Charlotte
hey Véronique Blij zijn kan ik dit niet echt noemen...als ik zie wat de anderen moeten betalen, Charlotte betaalt maar 100€ en de andere Charlotte maar iets van een 12€ wij betalen dus meer dan 500€ voor onze trouw. groetjes