Nu Online
Momenteel zijn er 262 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tegenslag :(

10-5-2011 19:47:28
Hey allemaal!

Mijn lieve tante is vorige week overleden.
De zin in voorbereiden is helemaal weg nu.
Het 'ergste' moet nog komen.. haar naam schrappen op de voorlopige tafelindeling :(

En dan nog iets waar ik zot van wordt.. mensen die zichtzelf uitnodigen voor ons trouwfeest.
" Wanneer trouwen jullie?"
" Volgend jaar in juli..."
" Ah, das goed, dan neem ik wel verlof! "

Hoe reageer je op zo'n antwoorden?
Zeggen van: 'Jamaar, jij/jullie worden niet uitgenodigd' vind ik dan zo onbeleefd om te antwoorden.
Heb al gedacht om te antwoorden 'onze feestzaal is niet zo groot, dus alleen onze familie en beste vrienden worden gevraagd'...

Pfff dat de zin in voorbereiden maar snel terugkomt! :-)

kim
7-7-2012
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 974

Emily
26-5-2012
 Meld misbruik10-5-2011 20:07:37

Hei Kim,

ik kan nooit iets goed zeggen op zo'n moment maar ik leef met je mee! Neem rustig je tijd om het te verwerken, das het voordeel van zoveel voorbereidingstijd te hebben, je kan het een paar weken laten rusten. Daarna zal de zin wel terugkomen! Sowieso dat je tante dat ook zou willen, dat je van deze periode geniet.

Wat het zichzelf uitnodigen betreft: ik heb ook al een paar keer te horen gekregen: weet je al een datum? Ik zeg dan de datum maar zeg er meteen bij dat we het klein houden en dat ik mij op mijn dag niet verplicht wil voelen mensen uit te nodigen. Das dan niet rechtstreeks tegen hun (want ze zullen het niet doorhebben denk ik) maar zo heb ik het toch al eens gezegd. Niet aantrekken dus is de boodschap. Met een beetje chance zijn ze op vakantie als je trouwt ;-)

Veel sterkte!!

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik10-5-2011 20:25:41

ik zeg ook dat we een intiem trouwfeest houden :) en voor de rest zwijg ik hehe
we moeten ons niet verplicht voelen om een groot feest te geven hé...
k vind het zelf ook heel irritant als ze zichzelf uitnodigen

veel sterkte...

Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik10-5-2011 20:28:32

Innige deelneming :-( Kan ik me voorstellen, dat de zin in het voorbereiden effe weg is... Veel sterkte, in alle geval.

Ik ken dat, veel mensen nodigen zichzelf uit, hebben wij al gemerkt. Wij zijn toch al een paar keer geplooid en we hebben al een aantal mensen toegevoegd (eigenlijk een beetje tegen onze zin)...Maarzoals bvb dit weekend, kregen we een uitnodiging voor het feest van vrienden van vrienden...We kennen ze wel, maar nu ook weer niet zó goed. Maar nu voelen we ons dus een beetje verplicht hen ook uit te nodigen. Niet gemakkelijk allemaal. Maar nu zitten we aan een mooi rond getal (220 pers voor het avondfeest) dus nu stoppen we echt ;-)

Els
10-9-2011
 Meld misbruik10-5-2011 21:20:01

Innige deelneming Kim!

Tsja, wij hebben dit ook al meegemaakt mensen die zichzelf uitnodigen.
Ik ben meestal snel duidelijk en zeg dat ze niet mogen komen omdat het toch een dure aangelegenheid is en we niet iedereen kunnen vragen die we kennen... Meestal begrijpen ze dit wel :)

Veel succes nog!

Astrid
9-7-2011
 Meld misbruik10-5-2011 21:42:39

Veel sterkte!
Ikzelf heb het laatste jaar ook 2 nonkels van mijn gastenlijst moeten schrappen. Echt vies, ik kan soms nog altijd niet begrijpen dat ze er echt niet gaan zijn... Neem je tijd en laat deze tegenval toch niet al je vreugde en voorbereidingsplezier wegnemen!

Wat die personen betreft die zichzelf uitnodigen: idd, 't is een intiem trouwfeest... Zeg je niets verkeerd mee he ;)

Sterkte!!

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik10-5-2011 21:48:13

mijn deelneming Kim.
ik kan me inbeelden dat de goesting even weg is, maar je tante zal ongetwijfeld willen dat je er een topfeest van maakt.

wij hebben ook een lieve tante in de hemel, ze was de eerste die wist dat we gingen trouwen, nog voor onze ouders, omdat we persé wilden dat ze het wist toen ze heenging.
We voorzien een momentje tijdens onze dag waarin we iedereen willen laten merken dat ze er in onze gedachten absoluut bij is.

Dus misschien moet je ook zoiets doen ?

wat dat zelf uitnodigen betreft : wij zeggen tegen iedereen dat we het feest vrij intiem willen houden en alleen mensen waarmee we het laatste jaar diverse keren aan tafel gezeten hebben uit willen nodigen. Is trouwens ook de waarheid. Dus dan weten de mensen zelf wel of ze al dan niet gevraagd zullen worden ;o)

monica
26-8-2011
 Meld misbruik10-5-2011 21:54:34

Innige deelneming meid, verwerk eers je verlies en dan gaat je zin voor de voorbereidingen wel terugkomen.
Sterkte

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik11-5-2011 8:07:42

Hey Kim,
in de eerste plaats innige deelneming, neem rustig de tijd voor het te verwerken.
Je hebt nog meer als tijd genoeg om te plannen.

Wij hebben ook een intiem trouwfeest en dat is inderdaad het eerste wat ik zeg als ze hun eigen inviteren. En niet te veel over het huwelijk spreken als er mensen in de buurt zijn, die je niet wilt uitnodigen.

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik11-5-2011 8:21:07

veel sterkte aan jou gewenst!! En idd een goede tip van sarah.. ik ben altijd heel vaag over het huwelijk of begin over een ander onderwerp als er mensen bij staan die niet uitgenodigd zijn... veel succes nog

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik11-5-2011 8:59:20

Oh meid, ik vind het zo erg! Khoop dat je veel steun hebt van je familie en je ventje!

Voor de ik-nodig-mezelf-uit-mensen, hebben wij telkens gezegd: "mensen die zichzelf uitnodigen, worden zeker niet uitgenodigt" en daar hebben wij ons aan gehouden!
Mensen kunnen nogal grof zijn!
Toen wij bekendmaakten dat we gingen trouwen... op facebook als 'engaged', hebben we veel berichtjes gekregen... velen waren een proficiat, maar er zaten er tussen die gewoon een mailtje stuurden om te laten weten dat ze verwachten dat ze uitgenodigt gingen zijn. Die mensen zullen er niet bij zijn!
We hebben ook heel vaak gezegd dat we het klein wouden houden... sommige begrijpen dat, anderen niet... maar trek je dat allemaal niet aan!
Wij hebben deze maand onze uitnodigingen verstuurd en ik heb al eens horen vliegen dat er een paar "gekwetst" zijn dat ze er niet mogen bijzijn... "ach das hun probleem" moet je denken!

Veel sterkte!

Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik11-5-2011 11:07:41

Allereerst: Innige deelneming.

Zelf heb ik 2 maand gelden een vriend moeten afgeven nadat hij een auto-ongeval niet overleefde. Zelf heb ik heb hem nog enkele weken op de gastenlijst laten staan. Het leek net iets minder definitief als zijn naam nog op de lijst stond vermeld.

Wij hebben tijdens de kerkdienst een stukje voorzien om zo in gedachten hem toch te betrekken zonder de sfeer te veel te dempen.

Heidi
7-7-2012
 Meld misbruik11-5-2011 14:28:02

Veel sterkte in deze moeilijke periode !

Ik hoor ook dikwijls lacherige opmerkingen van "hé, dat lust ik graag" of "mag ik die dan meenemen" ... ik antwoord dan gewoon "ik weet helemaal niet of jij mag komen, ik ben wel degene die het allemaal moet betalen hoor!" dan zijn er maar heel weinig die er nog verder op ingaan :) Eerlijkheid duurt het langst !

ellen
14-4-2012
 Meld misbruik11-5-2011 15:42:51

Hey,

Innige deelneming en veel sterkte... !!! Is niet gemakkelijk om iemand te verliezen....!

Alvast Veel liefs en groetjes doorgestuurd van Ellen

kim
7-7-2012
 Meld misbruik11-5-2011 15:48:35

Allemaal bedankt voor de lieve berichtjes!

Virginie
3-9-2011
 Meld misbruik11-5-2011 17:46:14

Ook van mij veel sterkte - en ik vind het wel leuk om hier te lezen dat er nog meer mensen zijn met een "intieme" trouwfeest
Wij komen à 135 invités en er gaan er mss nog afvallen na versturen invitaties, maar daar maak ik me geen zorgen om.
als ik hier soms op forum lees is het: "om ter meest"...

200à250 man...vind dat nogal overdreven...

kim
7-7-2012
 Meld misbruik12-5-2011 16:32:30

Idd Virginie,
bij ons is het zelf ook niet al te groots.
Op den duur kan je vrienden van vrienden enz beginnen uitnodigen hé.
Wij zitten aan een 120 pers. waarvan er toch ook zullen afvallen na het versturen van de invitaties.
En als je met 200 personen op de foto moet... ;-) Dan zijn mijn lachspieren verstijfd, haha! :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...