Nu Online
Momenteel zijn er 555 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Speech?

11-5-2011 14:01:10
Hallo bruidjes,

Ik heb misschien een vreemde vraag. Maar in je speech bedank je dan altijd je ouders en koop je er iets voor als je je trouwfeest zelf betaald?

Groetjes Kathleen

Kathleen
12-8-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 912

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik11-5-2011 14:08:50

dag kathleen,

je moet dat zelf beslissen denk ik.
Wij betalen alles zelf en geven eigenlijk aan niemand een geschenk, ook niet getuigen en zo.
àls we al een speech zouden hebben dan zal het eerder een algemene bedanking voor iedereen zijn dat ze er zijn en dat we elkaar heel graag zien en hopen dat het een knallend feest wordt etc etc
ik kan me niet inbeelden dat mijn ouders verwàchten bedankt te worden.

vanessa
2-7-2011
 Meld misbruik11-5-2011 14:43:16

Wij geven onze ouders en onze zussen (ook getuigen) wel een bedankje, maar niet omdat ze ons feest betalen (want dat doen we zelf) of omdat ze onze getuigen zijn, maar wel omdat ze al die jaren zo goed voor ons gezorgd hebben. Ook de zussen bedanken we voor de leuke jaren die we samen beleefd hebben vroeger.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik11-5-2011 14:59:47

Hey, ik heb geen speech gegeven maar tijdens de kerkdienst heb ik mijn vader een klein aandenken gegeven een sierkaars met onze namen en datum er op.
(Zowel mijn moeder als mijn man zijn ouders zijn al gestorven).

Ik denk dat je zelf mag beslissen wat je wilt doen!

groetjes

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik11-5-2011 15:03:54

Mijn mama en papa betalen mijn trouwkleed en geven ons dan nog een serieuze cent erbovenop. Van Wouter zijn mama en papa weten we niet wat we gaan krijgen.
Ik wou en zal mijn ouders bedanken, niet alleen voor het kleed en de cent, maar vooral voor mijn kinder/tiener/puber/... jaren waardoor ze me zo goed hebben gesleurd, voor de goede opvoeding, voor de normen en de waarde die ze me hebben meegegeven, ... Ik bedank hun dan ook met een serieuze cadeau
Wouter zijn ouders zijn gescheiden, hoe en waarom hij hen zal bedanken weet ik niet, maar ze hebben tot nu toe nog niks gezegd over bijdrage, ik vind dus ook niet dat ze daarvoor bedankt moeten worden. Dus, waarschijnlijk zal Wouter hen bedanken voor de opvoeding en geen bedanken doen voor de trouwdag zelf, voor het feest (moesten ze op het feest zelf zeggen dat ze bijleggen kan hij dit nog snel veranderen eh)

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik11-5-2011 15:27:13

Het bedanken van de ouders is normaalgezien voor alles wat ze voor je gedaan hebben, voor je opvoeding, de liefde en kansen die ze je gegeven hebben. Het al dan niet betalen van je trouwfeest staat hier toch los van?
En natuurlijk ben je niet verplicht om cadeaus te geven aan je ouders/getuigen, dat beslis je zelf. Maar een kleine attentie, als appreciatie, doet zeker en vast deugd ;-)

Kathleen
12-8-2011
 Meld misbruik11-5-2011 18:54:52

Hey,

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben me goed geholpen. Ik ga ook iets zeggen op mijn opvoeding enzovoort...
Het doet inderdaad deugd om te horen dat je blij bent met je opvoeding en ouders,...
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...