Nu Online
Momenteel zijn er 240 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kousenband verkopen en boeket weggooien

11-5-2011 14:01:21
Hallo,

Ik zou het wel leuk vinden om mijn kousenband te verkopen of eventueel mijn boeket weg te gooien (zodat één van de vrijgezelle/niet getrouwde vrouwen dit opvangt, naar Amerikaanse traditie).

Weet iemand hoe dit voor beide in zijn werk gaat? Van boeket weggooien veronderstel ik dat de niet-getrouwde vrouwen naar voren gevraagd worden waarbij ik mijn boeket weggooi?

Hoe verloopt de verkoop van kousenband?

Wanneer tijdens het avondfeest wordt dit gedaan?

Alvast bedankt voor de uitleg!

ine
3-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1117

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik11-5-2011 14:22:04

Ik verkoop mijn kousenband na het hoofdgerecht.

Het duurt nog even eer het dessertenbuffet is opgesteld, zo heb je geen dood moment ...

Hier gaat het per opbod... En t'laatste wint hé ^^ En mag de kousenband komen afhalen....

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik11-5-2011 14:57:52

Hey Aurelie, ik speel ook met de gedachte om dit te doen, maar dan echt op een ludieke manier (dat Wouter mijn kousenband moet verkopen en dat ... als ze teveel beginnen bieden dat hij dan zegt "Jama, Leen krijgt ge er niet bij eh")
Weet alleen niet goed hoe we dit moeten aanpakken. Zou je me na je trouw een verslagje willen sturen in privébericht van het verloop van de verkoop? Het verslag van de hele dag krijgen we waarschijnlijk wel op het forum te zien!

Ellen
9-7-2011
 Meld misbruik11-5-2011 15:03:44

Ik heb er ook over nagedacht, maar ik doe dit allebei niet.
De kousenband verkopen is in mijn ogen nog eens geld vragen van de mensen terwijl ze net een cadeau gegeven hebben.
Het boeket wil ik laten drogen ofzo. Het lijkt me ook niet leuk voor de vrijgezelle dames dat ze in de schijnwerpers staan als 'vrijgezel'. Ik weet dat mijn beste vriendin het niet zou appreciëren.

Het kan leuke momenten opleveren, maar ik ga werken met een powerpoint voor die dode momenten.

Succes!

Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik11-5-2011 15:07:11

Leen geen probleem!! Doe er mij wel aan denken hé

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik11-5-2011 15:10:09

Hey!
Ik ga ook geen van beiden doen. Ik heb ooit eens een kousenbandveiling gehad op een andere trouw en tegen dat die veiling was (ik denk wel dat het toen na het dessertenbuffet en voor de openingsdans was), zat iedereen al goed in de drank.
Dat maakte dat het nogal een 'platvoerse' aangelegenheid werd, maar dat wordt natuurlijk vooral gemaakt door de gasten he? Maar iedereen was er toen al poepeloere dus ja...

Ik zie het zelf niet zitten om mijn jurk omhoog te doen en bloot te tonen voor mensen die dat niet moeten zien!
Meestal worden sketches, slideshows, ... na het hoofdgerecht gedaan dus een dood moment ga je normaal niet hebben denk ik.

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik11-5-2011 17:16:55

Zo'n band doe je toch om zodat je deze kan tonen?
Het zou zonde zijn hier geld aan te geven als je het niet wilt laten zien!
Wij hebben met onze fotograaf de juiste "poses" voor het showen van de kousenband alvast overlopen!

lies
2-7-2011
 Meld misbruik11-5-2011 17:51:10

Wij zijn oàok volledig voor het bruidsboeket/kousenband verhaal gevallen. Al zullen bij ons beide items gewoon gegooid worden. Bruidsboeket in de vrijgezellen dames en de kousenband "schiet" mijn ventje in de vrijgezellenmannen... Wie hem vangt zal de eerstvolgende zijn om een feestje te geven ;-)
Ikzelf vond dit altijd een fantastisch moment op andere huwelijken en hoewel ik altijd mijn uiterste best heb gedaan, nooit gevangen... net als vroeger op de paardenmolen hahaha, maar je ziet... ik ben ook terecht gekomen.
Ieder doet toch gewoon lekker zijn zin hiermee, neen?

xxx

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik11-5-2011 19:55:42

Heb het ook enkel al meegemaakt zoals Lies vertelt: het boeket wordt naar de vrijgezelle vrouwen gegooid en de kousenband naar de vrijgezelle mannen.
Per opbod verkopen zou ik niet doen, zéker niet als het in jullie familie- en vriendenkring niet de gewoonte is (en dat is blijkbaar het geval, aangezien jullie zelf de 'regels' niet goed weten)! Véél mensen zullen hier niet op voorzien zijn en bijgevolg weinig of geen kleingeld bij hebben. Anderen zullen het een geldklopperij vinden, aangezien iedereen al een mooi cadeau heeft gegeven.
In sommige kringen wordt dat wel gedaan en wordt er rond gegaan met een hoed of mandje waar het bod telkens wordt ingelegd en bij elk bod gaat de jurk een klein beetje omhoog. Dat is dan het 'cadeau' dat de gasten geven (geven dan geen enveloppe). Dan weet je natuurlijk nadien niet meer goed wie welk bedrag heeft gegeven...

kim
7-7-2012
 Meld misbruik13-5-2011 19:54:01

Wij kiezen ook voor het bruidsboeket weg te gooien voor de 'single ladies'.
Kousenband verkopen lees ik hier veel op het forum.. Dat kan leuke reacties opleveren, maar langs de andere kant... Je krijgt dan al geld en cadeau's (aleja.. normaal toch denk ik) en dan nog eens geld vragen voor een kousenband... Mss hebben de meeste niet eens cash geld op zak omdat er naar gewoonte toch niets te betalen valt op een trouwfeest.

Het bruidsboeket weggooien gaan wij voorzien na het dessertenbuffet en voor de openingsdans. Dan zijn de avondgasten ook aanwezig.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...