Terug naar overzicht
Hei Tanja, Het allereerste wat ik zou doen en heb gedaan :-) is kijken voor een zaal, een locatie. Dan nadenken wat voor trouw je wilt: enkel voor de wet of ook voor de kerk of een buitenceremonie of....? Als je de laatste optie kiest, kan je dit meenemen in de zoektocht naar zalen: kijken of daar een plaats en mogelijkheid is om daar zo'n ceremonie te doen. Vervolgens: catering (als dit niet in de zaal zit), fotograaf, DJ en ceremoniemeester. Voor die 2 laatste heb je nog wel even tijd hoor denk ik. Voila, dat zijn zo de eerste dingen!En vooral: PROFICIAT en welkom op het forum ;-)
Hey Tanja, proficiat met jullie beslissing! Wat ik als eerste gedaan heb is een "weddingplanner" gezocht. Niet de persoon die je moet betalen, maar gewoon een lijstje, en zo vind je er wel een aantal op het internet. Hier is er al vast ééntje http://www.mijn-trouwfeest.be/Trouw-planner.html Maar je kan ook een magazine (bruid of trouwen) kopen in de krantenwinkel waar je die ook terugvindt. Er staat bij elke periode bij wat je zeker niet mag vergeten, wat wel handig is. Maar wat Emily zegt is dan ook inderdaad het eerste wat er op dat lijstje staat.Alvast veel plezier met de planning gewenst!
hey, wij trouwen volgend jaar in juni, wij hebben al vastliggen, - feestzaal- dj-fotograaf-gemeentehuis-kerk-een deel auto'sveel succes met het plannen xx
bedankt, ik heb blijkbaar nog heel veel te doen.
Proficiat Tania, met jullie plannen! Wij zijn er ook op tijd aan begonnen en dat is echt wel nodig! Dus eerst al eens nakijken hoe jullie huwelijksdag er uit moet gaan zien. Alles er op en er aan, of eerder bescheiden. Dit is een lijst dat ik meteen heb vastgelegd en in deze volgorde: -Feestzaal (en DJ), zo ook de huwelijksdatum) -Ceremoniewagens en via hen ook onze ceremoniemeester -Afspraak ceremoniemeester om al een draaiboek samen te stellen -Uur kerk + afspraak pastoor -Fotograaf En dan denk ik dat ik een 11 maanden op voorhand mijn trouwkleed besteld heb. En ik heb ook meteen opgezocht wanneer de trouwbeurzen plaats vonden. Ik ben in Gent en in Antwerpen geweest, vond ze alletwee heel intressant (modeshows, feestzalen, reisbureau's, ...). Ik ben me ook meteen een aantal bruidsbrochures gaan halen bij de krantenwinkel. (daar zat een planning bij) Heel veel succes! En welkom op het forum, je kan hier echt goede informatie vinden!
Hoi proficiat met jullie verloving!!!! Wij trouwen volgend jaar in juni, en hebben tot nu toe: *Feestzaal (menu moet nog worden besproken) *Ceremoniemeester *Dj *Fotograaf *Vervoer *Kerk (wettelijk huwelijk doen we op een andere dag) *getuigen gevraagd *bruidsmeisjes en -kindjes gevraagd En heb nu ook een hele lijst gemaakt met dingen die nog moeten gebeuren. Maar ik heb wel veel aan deze site! Echt leuke ideetjes dat je hier vindt! Ik zou het hier zeker in het oog houden als je met vragen zit! Alvast veel succes en als je nog iets moet weten, dan geef je maar een seintje hé doeiiii xxx
Proficiat Tania, Wij trouwen ook in mei 2012. Het belangrijkste is de feestzaal. Daar moet je dringend mee beginnen. De rest volgt wel. Zoals hierboven aangehaald is een huwelijksplanner (lijstje) beste wel handig om de timing te volgen.
Proficiat met jullie verloving! Wij hebben een datum gekozen, ik ben gaan kijken of dit mogelijk was op de gemeente en kerk en ben dat direct gaan vastleggen ( gemeente kon wel maar pas vanaf een bepaalde datum reserveren, dus ik die dag direct gebeld zodra het gemeentehuis open was :)). Zaal heeft bij ons langer geduurt, maar wij hebben gekozen voor een zaal te huren en met een traiteur te werken dus. Ik heb alles op 8 maand geregeld gekregen dus het lukt echt wel.
Wij trouwen volgend jaar in juli en wij hebben momenteel al vastliggen: feestzaal gemeentehuis kerk getuigen vervoer voorlopige gastenlijst met adressen opmaak misboekje (zonedr teksten) En normaal tegen volgende week ook de DJ en fotograaf
hallo kapster en make-up zijn geregeld. zaterdag de datum gaan vastleggen en daarna de zaal gaan bekijken
de datum en de zaal liggen ook vast nu op naar het volgende