Momenteel zijn er 716 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Heidi
7-7-2012
|
12-5-2011 10:49:17
ga gewoon voor je eerste optie ! Afrika, ook al is dat dan 6 maand later :)
Misschien kan je na de trouw een weekje all-in naar Spanje voor 500 euro en dan nadien met de winterstop jullie echte huwelijksreis maken naar Afrika !!
|
|
Selena
18-6-2011
|
12-5-2011 10:50:19
Hey Nathalie In de Malediven ga je je zeker niet amuseren voor 2 weken lang! Na 3 dagen heb je alles al gezien en er is bijna niets te doen ( ik spreek uit ervaring ;) ). Australie en Zuid Afrika zijn in wintertijd als jij trouwt. Rondreis in Amerika lijkt me SUPER, ongeacht als je even in de auto zit, ik heb veeel goede reaties van zo'n reis gehad! Wij gaan naar Mexico ( in juni). Mijn vriendin is er vorig jaar op huwelijksreis geweest. En het weer was super ( als het daar regent is het voor 10 min en dan weer zon!) De Riu hotels zijn bekend voor het catering ( waar geen mensen ziek van worden). Andalusie lijkt me ook heel leuk, klinkt super maar net niet goed genoeg voor een huwelijksreis denk ik :). Al de rest is iets specialer dan het laatste... Als ik u was zou ik voor een rondreis kiezen in de States of Mexico. :D Veel succes!!!
|
|
Jos
11-6-2011
|
12-5-2011 10:58:08
Met dat budget kan je landen als Spanje natuurlijk ook wel op een heel andere manier bezoeken dan de meeste mensen doen. Een all-in voor 500€ is in de verste verten niet te vergelijken met een rondrit door zuid-Spanje, dat overigens echt indrukwekkend mooi is. Enorm veel schitterende steden (Granada! Sevilla!!! Cordoba, Ronda, Cadiz, Jerez...), mooie omgeving, veel sfeer en lekker eten.
Ik zou dan trouwens ook kiezen voor drie weken of een maand, zodat je alles rustig kan ontdekken en verschillende dingen kan afwisselen. Wij hebben daar in Zuid-Spanje bijvoorbeeld ook eens een 'Jeep safari' gedaan en dat was erg leuk. Ok, het is 'maar' Spanje, maar wel op een manier dat je het anders mss nooit zou zijn en..waarom zou dichtbij niet goed kunnen zijn? Je hoeft heus geen 5000km te reizen om prachtige dingen te zien.
De VS is natuurlijk ook de moeite, maar het nadeel is idd de afstanden ter plaatse. In Europa is 150km rijden 'veel', in de VS is dat peanuts. Als je in Europa 1000km rijdt, zit je wsl al in een ander land :p.
Trouwens, waarom geen 'Europareis'? Niks belet je om Spanje bv te combineren met Italië ofzo, via een tussenvlucht. In de VS is het de normaalste zaak van de wereld om verschillende staten te doen, waarom dat bv in Europa eens niet doen? Super origineel, wsl kleinere afstanden en er is méér dan genoeg te beleven.
|
|
Samira
2-9-2011
|
12-5-2011 10:59:40
Hey Nathalie,
Ik zou zeggen, volg je intuitie. Als jullie Zuid Spanje een ideale bestemming vinden, gewoon doen.
Zuid spanje is ook prachtig, ik heb er zeker mijn hart aan verloren.
Alle reizen die jullie overwegen klinken fantastisch. Wat jullie misschien ook eventueel kunnen overwegen is Zuid oost Azie (Thailand, Bali)Een cruise is misschien ook iets? Eventueel een week cultuur en dan een week strand?
Met het budget dat jullie voor ogen hebben, zijn er zeker mogelijkheden genoeg.
Een tip: kijk es op de site van de blauwe vogel. Dat is een reisbureau dat rondreizen organiseert voor kleine groepen (als je een rondreis zou zien zitten he)
In elk geval: waar jullie ook gaan, jullie zijn met zijn tweetjes.
Succes nog
Groetjes
|
|
Kim
21-5-2011
|
12-5-2011 11:00:11
Andalusië hebben wij vorig jaar gedaan via www.lasperlas.eu . Héél leuk, gezellige B&B's en met de auto van het één naar het ander gereden. Maar inderdaad, met jullie budget zou ik precies toch voor een andere bestemming gaan :)
Wij gaan na onze trouw een weekje naar Turkije, all-in, om toch even weg te zijn. Onze échte huwelijksreis is pas in oktober, dan gaan we naar Mexico. Ik vind dat wel fijn zo eigenlijk, hebben we nog iets om naar uit te kijken :)
|
|
Lieselot
24-9-2011
|
12-5-2011 11:06:07
Ik heb een paar jaar geleden de westkust van amerika gedaan, en ik vond dat écht een aanrader! Was in eerste instantie niet echt superenthousiast om die reis te doen, maar ik ben zooo blij dat ik dat gedaan heb.
Persoonlijk vind ik een reis met de auto, van stad naar stad, superromantisch! Wij gaan hetzelfde doen (met een aanzienlijk kleiner budget :)) in het zuiden van frankrijk...
En het eten in Amerika is, als je zoekt natuurlijk (Trotter is het eerste dat in je valies moet zitten), wel heel lekker...
Maar als Zuid-Afrika jullie droom is, zou ik daar zeker niks mee zitten dat dat een half jaar nadien is!
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
12-5-2011 11:18:14
Hmmm, jullie maken het er niet makkelijker op :)
Als er nog mensen een mening/andere ideeën hebben: shoot!
Ik leg dat dat vanavond voor aan mijn ventje.
Alvast dikke merci voor jullie reacties!
Liefs,
Nathalie
|
|
Sylvia
15-6-2012
|
12-5-2011 11:31:10
Hey Nathalie,
Ik zou in jouw plaats ook kiezen voor een korte vakantie net na het huwelijk en écht wel kiezen voor jullie droomreis in Afrika, maar dan 6 maand later.
|
|
sarah
17-12-2011
|
12-5-2011 11:34:39
Hey Nathalie, wij trekken naar Zuid - Afrika voor drie weken tijdens onze winter . Echter 7000€ is doenbaar maar dan heb je niet veel overschot. Vluchten tijdens het hoogseizoen kosten nl zeer veel . De onze liggen al van februari vast , en is toch een loutere 1250€ pp en dat is dus het goedkoopste tarief. Mijn ventje zit in de software industrie dat door luchtvaartmaatschappijen wordt gebruikt en heeft dus dubbel kunnen controleren. Nu hebben wij overal voor kleinschalige hotels gekozen. Maar het landarrangement met binnenlandse vluchten en logies , maar zeker niet overal half pension kost 4860 € voor ons tweekes. Dus nog eten + benzine Wij beginnen met wijnstreek - Franschhoek Dan Kaapstad - Oudejaarsavond vieren we daar vervolgens vlucht naar Johannesburg Tzaneen Kruger - private lodge Hazyview Swaziland St Lucia en dan richting thuis Als je nog vragen hebt mag je altijd een prive berichtje sturen ! groetjes Sarah
|
|
Ellen
17-9-2011
|
12-5-2011 11:36:48
Amerika zei me ook nooit veel, maar ben uiteindelijk toch gezwicht, zo'n anderhalfjaar geleden en ik ben mit mijn zusje 3 weekjes naar daar gegaan? De beste reis van mijn leven (en ik reis toch wel heel veel)! We zijn begonnen met 5 dagen New York, dan vluchtje naar Miami, waar we weer 5 dagen zijn gebleven en dan zijn we naar LA gevlogen...Daar auto gehuurd en een beetje onze neus gevolgd! Was echt heel leuk, toffe dingen gedaan en niet het gevoel gehad dat we veel in de auto hebben gezeten. We hadden echt spijt dat onze reis erop zat. En qua eten, ok, je hebt er veel Mc Donalds en andere fastfoodzaken, maar je hebt ook hele toffe restaurantjes. Ik heb geen moment gedacht: help!
Mexico is natuurlijk ook super! Een vriend van mij woont daar sinds 8 jaar, dus ben ondertussen al elk jaar op bezoek gegaan. En... Mijn vriend heeft me daar in september ten huwelijk gevraagd ;-) Er is vanalles te beleven (combinatie strand en cultuur), super vriendelijke mensen en het eten vind ik persoonlijk SUPER!
Succes met je keuze! Maar alleszins, waar je ook heen gaat, het zal zowiezo wel fantastisch worden!!
|
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
12-5-2011 11:52:39
De Malediven en Australië zijn eruit gestemd :). Blijven nog in de running: Andalusië, Zuid-Afrika, USA en Mexico.
@ Sarah: Als we voor Zuid-Afrika zouden kiezen zouden we sowieso maar 2 weekjes gaan (winterstop is maar 2 weken). Zouden we dan toekomen met ons budget? Ik wist dat het prijzig was maar zo duur had ik nu ook niet verwacht.
Liefs!
|
|
sarah
17-12-2011
|
12-5-2011 12:08:40
Hey Nathalie, indien je twee weekjes gaat dan ga je zeker toekomen met je budget. Wel rekening houden indien je Kruger wilt doen voor safari en Kaapstad ; je zowiezo met een vliegtuig de afstand zult dienen te overbruggen. Er zijn natuurlijk ook ergens anders safari parken, of een ander programma overwegen waar je meer regio Kruger blijft en de panorama route enzo doet. Keuzes genoeg! Ons programma is helemaal op maat uitgewerkt door het reisbureau en is vaak aangepast geweest omdat we met sommige voorstellen niet eens waren. We hebben bv ieder hotel op tripadvisor opgezocht vooraleer akkoord te geven Wat ik een zeer leuke optie vond bij ons reisbureau ze kunnen eventueel je reis als huwelijkslijst maken, iedere activiteit kan zo gesponsord worden.Deze wordt ook op internet geplaatst. Maar de wederhelft zag dit niet zitten, dus ja ...
|
|
hanne
3-9-2011
|
12-5-2011 12:09:01
En zegt Azië je niets?
Wij hebben ook een mix tussen natuur, cultuur en rust en zijn gegaan voor 2 weken Bali! Normaagezien gingen het 3 weken worden (mix tussen Java en Bali), maar dit ging niet met mijn werk. Wij wisten absoluut niet waar te gaan en waren volledig overtuigd door dit voorstel. Een site waar je wel ideetjes vindt is: www.amazingjourneys.be
Veel succes nog!
Groetjes x
|
|
Ellen
3-9-2011
|
12-5-2011 12:20:42
Ik zou eens opzoeken La Reunion! Echt super prachtig!
Dat is een frans eiland maar ligt naast het eiland Madagascar.
Je hebt daar alles dat je maar kunt dromen, witte stranden, bergen, vulkanen, bossen,...
|
|
Emily
26-5-2012
|
12-5-2011 12:32:28
Nathalie, ik begrijp je probleem vollédig!! Wij hebben hier ene gigantische stapel liggen van boekjes, en we hebben een budget van max 5000 euro per persoon, maar pfff dan geraak je er ook niet uit hoor :-) Mss kan je net als wij eens superveel boekjes aanvragen (Odysseus, Pacific travel,Tika travel,... mijn ventje heeft er al serieuze research voor gedaan ) Waar wij ook aan denken, en mss ook optie voor jullie? Hawaii, Seychellen, Nieuw-Zeeland (als i het daar ook wel winter) gecombineerd met Frans Polynesië (dan heb je het supergoede weer).Wat wij ook overwegen, is even rondtrekken door Amerika (met camper, maar dan wel een beetje luxe), of hotelletje naar hotelletje, en dan nog een weekje heerlijk relaxen in de Caraiben. Ik wil het zeker niet moeilijker maken voor jou hoor, maar gewoon alle opties voorleggen. Ik eet ook SUPERgraag en we vinden het ook alletwee héél belangrijk dat het eten echt top is en veilig :) Enfin, als ik in jouw plaats moest zijn en kiezen tss die bestemmingen, zou ik USA doen. Da's echt suuuuuuuperleuk en echt, je vindt er héle goeie restaurants ook! Veel te zien, mooi weer, een avontuur,.... Bij ons is het een twijfelgeval omdat ik zowat elke staat in USA al gezien heb en voor huwelijksreis is toch ook een vereiste dat we iets doen dat nieuw is voor ons alletwee. Mexico ben ik nog niet geweest, mijn neef woont daar en trouwt daar eind deze maand, maar hij raadt niet aan om daar echt rond te trekken blijkbaar is het daar niet altijd even veilig om op je eentje rond te trekken... Ik wil je zeker geen schrik aanjagen, maar wees op je hoede. Ik veronderstel toch dat je niet in groep zou gaan, vandaar. Moeilijke keuze he!! Hou me zeker op de hoogte wat het geworden is, mss halen wij daar ook inspiratie uit :)
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
12-5-2011 12:32:56
Hoi Nathalie! Ik heb je berichtje met veel interesse gelezen, ik ben nl. een reisagente! :-) Wat ik je alvast kan vertellen :
- Australië = niet doen want je gaat niet in het goede seizoen! Deze bestemming is super, maar dit in onze winter (december-maart!).
- Malediven = prachtige stranden maar voor de rest : niets te zien! Ook hier zit je niet in het goede seizoen, dit is nl. ook onze winter (december-maart). Je kan hier echte stortbuien hebben dus ik zou het zeker niet aanraden.
- Mexico : deze plaats heb ik zelf afgelopen november bezocht en is echt super! Het klopt dat je 'officieel' niet in het goede seizoen gaat (dit is ook weer terug onze winter) maar meestal zijn het in onze zomermaanden slechts een buitje en trekt het nadien terug open. Het slechtste seizoen is april/mei en september/oktober omdat het land dan orkaangevoelig is. We verkopen Mexico vaak als honeymoonbestemming omdat je daar een ideale mix hebt tussen relaxen aan supermooie stranden / vele uitstappen die je kunt maken maar je hebt ook een leuk geanimeerd hotel en een super(vriendelijke!) service. Je zou écht alle pech van de wereld moeten hebben om hier een week of langer regen te hebben... Ik zou deze bestemming dus nog niet ineens afschrijven! Je hebt ook altijd een superuitgebreide all inclusive met alles erop/eraan.
- Zuid-Afrika : wordt vooral geboekt in ons voor- en najaar. Aangezien het zo'n groot land is en je een rondreis zou maken, heb je nooit overal goed weer. In onze zomer kan het op bepaalde plaatsen echt wel fris zijn (15°C) dus hou daar rekening mee als je voor die bestemming kiest (en bij het inpakken van de koffer! :-)).
- Andalusië : lijkt me heel leuk, maar het zal wel warm zijn in hartje zomer! :-)
- Oost-Amerika : in NYC ga je superweer hebben (zoooooo'n leuke stad btw) maar... ook naar Miami ga je beter in de winter. In onze zomer kan je daar écht regen hebben.
Als ik je nog enkele tips mag meegeven met alternatieve bestemmingen :
- Combinatie Kenia/Tanzania met strandvakantie (Zanzibar of Mombasa) : Hier ga je wél in het goede seizoen en heb je leuke combinatie van safari/strand.
- Seychellen : parelwitte stranden (met rotsen), te vergelijken met Malediven. Hier ga je wel in het goede seizoen, maar qua excursies (uitgezonderd de onderwaterwereld) is het ook vrij beperkt. Vnl zon / zee / strand / elkaar / genieten.
- Mauritius : paradijs op aarde, ook met hele mooie stranden! Het is iets minder rustig dan Malediven/Seychellen dus je gaat meer aanbod in excursies hebben. Ik zou wel aanraden om op voorhand een all inclusive te boeken daar eten/drinken op deze exclusieve bestemmingen vaak erg duur is! Wel een hotel aan de west of noordkant nemen, de andere kant heeft teveel wind.
- West-Amerika : heb ik zelf 2j geleden gedaan en is gewoon super!! Je ziet heel veel verschillende dingen (san francisco, nationale parken, las vegas, ...). Hou rekening met vrij lange afstanden in de auto maar saai is het zeker niet! Je kan de rondreis eindigen met enkele dagen strand (bijv. Santa Monica).
- Of eventueel een combinatie New York (4n bijv.) en dan doorvliegen naar Mexico?
- Namibië / Bali / Koh Samui / Maleisië zijn ook goede bestemmingen voor zomerreis.
Als je nog vragen hebt, mag je me atlijd een privéberichtje sturen hoor! Hopelijk zijn jullie er iets mee! xxxx
|
|
Emily
26-5-2012
|
12-5-2011 12:55:07
Amai Bruidje, wat een tips, zalig hmmm, zou ik je in de toekomst ook nog mogen lastigvallen voor tips? Echt super, dank u!
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
12-5-2011 13:07:59
Wow! Superwel bedankt iedereen voor jullie reacties! Wat een informatie en tips allemaal!
Ik ga het vanavond eventjes met mijn ventje bekijken en nadien zal ik één van jullie stalken :)
Supersupermerci!!!
Zoen x
Nathalie
|
|
Kim
11-6-2011
|
12-5-2011 13:12:55
Ik vind ook dat je gerust 6 maanden na de trouw nog op huwelijksreis kunt gaan hoor. Wij gaan zelfs ervoor :) ( lag al vast voor ik wist dat we gingen trouwen ;)), en doen nadien nog een citytrip van drie dagen.
Amerika lijkt me ook super, en als je op bepaalde plaatsen 2 of drie dagen halt houdt zit je niet continu in de wagen ;). Mijn ventje wilt al lang eens naar Amerika, maar ons budget is op de moment niet zo groot, dus ik ga sparen zodat we voor onze 5de huwelijksverjaardag naar Amerika kunnen gaan.
Mijn vent is ook absoluut niet iemand die langer als een uur kan stilzitten dus rondtrekken in Amerika of Afrika lijken me dan de beste opties.
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
12-5-2011 13:15:28
Oh ja, nog even ter info: mijn verloofde is om één of andere duistere reden niet zot van Azië. Het zegt hem absoluut niks (mij lijkt het wel leuk!) en al zeker niet voor onze huwelijksreis. Dat zal het dus sowieso niet worden maar wie weet overtuig ik hem in de toekomst nog :)
|
|
Bruidje
28-4-2012
|
12-5-2011 13:41:28
@ Emily = geen probleem hoor! :-))))
|
|
mieke
7-7-2012
|
12-5-2011 13:46:45
Waauw, wat een super topic zeg
Ik krijg hier al ferme reiskriebels alhoewel ik vrees dat wij niet zo'n budget zullen hebben:-)
Leuk bruidje om al die informatie!!!!
Lijkt me ook een super job reisagente:-)
veel groetjes en veel reisplangenot Nathalie
|
|
Evelien
2-4-2011
|
12-5-2011 13:56:01
Wij zijn net terug van mexico met mexicoonline.nl Deze organisatie organiseert rondreizen waarbij je alleen rondtrek, maar de hotels en hier en daar een uitstap zijn reeds georganiseerd, verder krijg je een wegbeschrijving mee met héél veel suggesties voor bezienswaardigheden. Echt een aanrader Mexico was heel mooi. De rondreis die wij gedaan hebben was een mooie mix van cultuur, natuur en zwembad/zee. Wij waren er natuurlijk wel voor het regenseizoen. De overkoepelende organisatie is riskjaonline.nl Er gaat zeker wel een lang bijzitten waar het nu mooi weer is en waar je ontspannen en cultuur kan combineren. Veel succes met de zoektocht!
|
|
Sarah
3-9-2011
|
12-5-2011 14:53:10
Hey
Heb je al aan de Amerikaanse westkust (Californië, Nevada, Utah) gedacht? Wij gaan er dit jaar in juni ook naartoe (als pre-huwelijksreis, want de reis is al langer gepland dat de trouw ;))
Je hebt er grote steden (Los Angeles, Las Vegas, San Fransisco), erg mooie en verschillende natuur (Yosemite, Death Valley, Bryce, Zion, Grand Canyon etc...), waar je ook kan raften, paardrijden etc. Een erg afwisselende reis dus!
Stuur maar een verichtje als je onze route wilt
Groetjes,
Sarah
|
|
Jessica
26-5-2012
|
12-5-2011 15:40:13
Hey Nathalie,
Wij trouwen ook in 2012 en hebben nu al besloten om een rondreis te maken in Amerika. We gaan eerst vier dagen naar New York, en vliegen dan verder naar Phoenix, daar gaan we dan met de auto verder. We zullen nationale parken bezoeken, maar we gaan ook langs Las Vegas, LA, SF, ... Op het laatste zullen we wss drie dagen uitrusten in Santa Monica of dergelijk stadje.
Wij hebben ongeveer een budget van 6000 € max en hopen hiermee te komen.
Sarah, ik las hierboven je berichtje, zou je even je route kunnen doorsturen naar mij, dan kunnen we eens vergelijken. Mijn ventje heeft al een route opgesteld, maar is natuurlijk niet zeker of hij alle 'belangrijke' dingen er in heeft steken. Alvast bedankt!
Groetjes
|
|
Eva
31-10-2011
|
12-5-2011 15:54:48
Hey wij trouwen 31/10/2011 en gaan pas in august 2012 op reis kwestie van nog een beetje bij de sparen en omda mijn baas het nooit gaat toelaten dan ik langer dan een week weg ben (ik ga al moetie hebben omdat het juist een zware week wordt hier)
Wijzelf gaan naar Schotland en doen daar een rondreis samen met onze best vrieden ze zijn nu een jaar getrouwd en moete hun huwelijkreis nog altijd doen dus je ziet zelfs als je al getrouwd bent een huwelijkreis kan nog altijd :)
|
|
Lynn
21-4-2012
|
12-5-2011 18:04:39
Hey,
Wij gaan zowiezo naar New York. Waarschijnlijk gaan we hier 5 tot 7 dagen blijven, maar wat de daarna gaan doen weten we nog niet zo goed. We wilden eigenlijk iets waardoor je toch ook nog ontspannen terugkomt van vakantie.
Ik heb gehoord dat je via reisbureaus mensen stukjes van je reis kan laten sponsoren, als alternatief voor een huwelijkslijst. Heeft hier iemand ervaring mee?
Groetjes,
Lynn
|
|
Kristien
25-5-2012
|
12-5-2011 19:19:03
Dag Nathalie,
Ik ben twee jaar geleden in mei/juni naar Zuid-Afrika gereisd met een vriendin, gedurende drie weken hebben we het traject afgelegd dat je beschrijft. Ok, het is geen weer om op het strand te liggen, maar ons stoorde het zeker niet!! De prijzen zijn aan laagseizoen, en we hebben toch geregeld in T-shirt kunnen rondlopen. Er is zoveel te zien in Zuid-Afrika dat je toch weinig tijd hebt om te liggen zonnen, en de prijzen vallen echt heel goed mee, ik denk dat ik (vliegticket niet inbegrepen, ik woonde toen in Burundi en weet niet hoeveel mijn vriendin vanuit België betaald heeft) niet veel meer dan 1000 tot 1500 euro heb uitgegeven voor de hele reis. We hebben drie binnenlandse vluchten genomen en voor de rest auto's gehuurd, en altijd heel ok geslapen. Een keer hadden we zelfs een kamer met jacuzzi (in de kamer) en zicht op zee... Met jouw budget kan je dus best luxueus reizen daar!
Wat eten betreft: ik woon inmiddels zes jaar in Afrika en ben zelden ziek... Het belangrijkste is, als je een gevoelige maag hebt, om geen kraanwater te drinken en dus ook geen ijs te nemen in drankjes, want zelfs in luxueuze hotels wordt hiervoor vaak kraanwater gebruikt; geen rauwe groenten te eten als je niet zeker bent waarmee ze gewassen zijn; en voldoende doorbakken vlees en vis te eten.
Als je meer info wilt, laat gerust een berichtje achter bij mij!
Veel succes met je keuze!!
|
|
ilona
27-8-2010
|
12-5-2011 20:59:38
Hallooooo
Misschien lees je dit al niet meer, aangezien je al zoveel reacties gehad hebt.
maar ik ga toch even iets anders voorstellen.
onze huwelijksreis:
4 dagen new York, en daarna doorgevlogen naar puerto rico om er op cruise te gaan met royal carabean. ik hoor iedereen al denken (net zoals mijn man toen) bah voor oude mensen niks te doen. wij zijn naar aruba, curacoa, dominica, etc gevaren. en echt het was ONGELOFELIJK!!
nniets te doen???? wij hebben niet eens alles gedaan! muurklimmen, golfen, een echt basketveld, zwembaden, fitness, sauna, ijsschaatsen etc (ik kan nog wel even doorgaan)
als ik 1 droomreis kan bestempelen (en mijn man zegt het nu ook) dan is het dit wel
ideale combinatie tussen bezichtigen de hele dag en daarna heeeeerlijk relaxen, met het allerbeste eten a volonté.
kostenplaatje cruise: 450€pp all in behalve drank, vlucht 490€(inclusief NY)
moest je meer info willen, ik wil het altijd geven :-)
|
|
jennifer
1-7-2011
|
12-5-2011 21:26:31
Hey,
Wij zijn vorig jaar naar de Malediven geweest en gaan volgend jaar zeker terug!
Je kan debiliteit tot rust komen! Heel romantisch :)
Wij zaten op olhuveli beach resort op een water villa!
Eten was heerlijk en gevarieerd. Je kan er tenissen en verder is alles in of op t water te doen
Duiken snorkelen met de catamaran varen kanoën maar je kan er ook uitstapjes doen en heerlijk genieten in de Spa! Die is echt super! Voor ons was t een reis om nooit te vergeten daarom dat wij ook terug gaan!
Wij gaan ook niet direct op huwelijksreis :) maar gaan na onze trouw een paar dagen naar spanje :)
Succes met je keuze en als je vragen hebt ;)
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
12-5-2011 22:00:07
Echt fantastisch dat de reacties maar blijven binnenstromen! Al die informatie en al die tips! Zo leuk en zo lief!
Ik heb het er vanavond even over gehad met mijn ventje "and here are the results of the voting": Australië is uitgesloten & Malediven denkt hij inderdaad dat hij daar iets te actief voor is. Na de trouw willen we graag een huisje kopen en aan kindjes beginnen. We zijn het er over eens dat we de eerste jaren waarschijnlijk nooit meer zo'n budget te besteden gaan hebben voor een vakantie dus dat we er van moeten profiteren om een reis te doen die we anders nooit zouden doen. We hebben allebei het gevoel dat we makkelijk nog wel eens in Andalusië en Mexico gaan geraken dus die bestemmingen hebben we ook geschrapt. Blijven dus USA en Zuid-Afrika over.
Voordeel van de USA is dat we onmiddellijk kunnen vertrekken maar nu twijfelen we tussen de oost- en de westkust. Nadeel is wel het vele rijden. Dat zag mijn verloofde ook minder zitten.
Als het Zuid-Afrika zou worden, zouden we onmiddellijk na de trouw een weekje weggaan en dan in december de "echte" huwelijksreis. Mijn ventje is er evenwel niet zo voor te vinden om pas 6 maanden na de trouw te gaan. Ik heb dat onmiddellijk gecounterd door jullie reacties op deze topic onder zijn neusje te schuiven :)
We zijn er nog altijd niet uit hoor maar mijn gevoel geeft aan om toch naar Zuid-Afrika te gaan. Er hangt nl. ook een klein verhaaltje aan vast: de eerste keer dat ik mijn verloofde terugzag (6 maand na onze ontmoeting op een onbewoond eiland), waren we naar een Nederlands reisprogramma aan het kijken en het ging over een olifantenrusthuis in Zuid-Afrika waar de gasten de olifanten mogen helpen verzorgen e.d.m. Je moet weten dat ik iets heb met olifanten; ik vind het ongelofelijk elegante en mooie beesten in al hun logheid. Ik ben vooral helemaal gek van de baby-olifantjes :) Ondanks het feit dat we elkaar nauwelijks kenden zei mijn verloofde toen: "als we ooit trouwen, gaan we op huwelijksreis naar Zuid-Afrika en gaan we dat olifantenrusthuis bezoeken". De romantische ziel in mij zou het dus wel leuk vinden om daar ook daadwerkelijk naartoe te gaan :)
Ik herinnerde hem daar vanavond aan en ik zei ook nog dat we al zo'n mooi verhaal hebben om later te vertellen aan onze kinderen als ze vragen hoe mama & papa elkaar hebben leren kennen dus dat het wel leuk zou zijn om het verhaal helemaal af te maken door ook nog naar Zuid-Afrika te trekken. Hij was wel vertederd moet ik zeggen :)
En wat betreft de tijd die er tussen het huwelijk en de huwelijksreis zit: binnen 20 jaar weten we niet eens meer dat er 6 maand tussen de trouw en de huwelijksreis zat, toch? :)
Dikke knuf aan iedereen die reageerde!
Nathalie
|
|
Rebecca
26-5-2012
|
13-5-2011 10:13:09
Nathalie, wij gaan naar Zuid-Afrika voor huwelijksreis 4 maanden na ons huwelijk (september 2012). We gaan 10 dagen rondreizen door het noordelijk deel (vnl safari en natuur dus). Wij doen alles via www.africatours.be en ben er supercontent van! Ze maken huwelijksreizen op maat en dit is voor ons gebeurd voor 5 000 euro totaal (met ballonvaart, romantische lodges, safari's in 4x4). Vanaf het najaar zullen ze ook huwelijkslijsten online kunnen plaatsen dus da's dan ook meteen onze cadeautip op de uitnodiging! Stuur maar een privé berichtje als je meer info wil of ideeën wil uitwisselen - ik ben slecht in het opvolgen van de berichtjes hier!
|
|
Chris
|
23-5-2011 11:44:35
Hallo, Amai, zoveel berichten. Ik woon en werk als weddingplanner in Altea (Spanje) en was in een vorig leven reisagent. Het klopt wat mijn voorgang(st)ers schrijven en is eens leuk terug in de reiswereld weg te dromen. Ik ben niet zo objectief wat bestemming betreft, Spanje is nl mijn droombestemming, met name Altea in de Costa Blanca. Maar...uit alle andere bestemmingen zou ik de westkust van Amerika kiezen. Van al de reizen die ik ooit deed , en dat waren er als reisagent best veel, vond ik de westkust vd USA het tofst, meest afwisselend qua landschap enz...De ene moment rijd je in een besneeuwd berglandschap, en enkele uren later ben je beland in een woestijn! Wij hadden niks geboekt op voorhand. Een auto gehuurd in Los Angeles airport en gemaakt dat we er weg waren (in het airport hotel werd op de deur vd hotelkamer aangeraden ´s avonds niet buiten te gaan en gewoon een pizza telefonisch te bestellen) Eens buiten LA leerden we een heel ander Amerika kennen dan wat je van TV kent. We reden 7000km op 3 weken en hebben ons geen seconde verveeld. Normaal ben ik diegene die na 5 minuten auto rijden al lig te slapen maar in Amerika was dat niet het geval. Een tip nog, toen wij in de USA waren lagen er in sommige MC Donalds brochures met discount coupons voor hotels. Die brochure hebben we naast onze route gelegd en zo de hotels gekozen. Vervolgens gingen we zo´n hotel binnen, vroegen eerst of er plaats was en toen ze ja zeiden gaven we de coupon die sons tot 70% korting gaf! Zo hebben we in de mooiste hotels geslapen, soms ook mindere als er niks anders was, maar toch scheelde het een pak in ons budget. Las Vegas was tropisch heet en vochtig, zijn we ook gaan lopen. San Diego was onze eindstop. Daartussen hebben we Colorado, Mexican Hat, Bryce Canyon (super en vind ik mooier dan Grand Canyon), San Fransisco gedaan. Echt een aanrader Nathalie!
|
|
mariska
1-7-2011
|
17-7-2011 3:02:22
Hallo nathali, wij zijn op dit moment de rondreis aan het doen in west Amerika. Als je wilt kan je eens op onze reisblog kijken, jochenmariska.waarbenjij.nu daar staat ook een link naar facebook met alvast een aantal foto's. Ook staan er een paar foto's van de trouw op. Wij vinden het helemaal super, mijn vent ligt nu even te slapen omdat Vegas nogal laat geworden was haha. Nou veel succes met je keuze!
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
17-7-2011 8:44:38
Hoi Mariska, Jullie foto's zien er echt SUPER uit! Heel veel plezier nog en geniet van elkaar! xxx Nathalie
|
|
Kelly
13-8-2011
|
19-7-2011 23:51:24
wij dachten eerst combinatie sri lanka (cultuur, natuur) te doen met Malediven. Nu doen we enkel 3 weken Sri Lanka met een 10 daagse privé rondreis. We gaan wel pas in november gaan (voor ons hoefde het niet om volgende maand al te vertrekken). Malediven is niet door gegaan. Voor enkel de witte stranden vind ik het zijn geld niet waard. Deze stranden zijn ook op Sri Lanka dusja ;) idd met voetbal is dat niet altijd gemakkelijk maar mijn ventje laat dit met plezier 3 weken voor wat het is ;)
|
|
Sandra
7-9-2012
|
14-8-2011 13:00:05
Heb je al definitief beslist Nathalie? Toch Zuid-Afrika?? groetjes
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
14-8-2011 13:07:56
Hey Sandra, We zijn er nog steeds niet helemaal uit omdat we allebei heel graag aan kindjes willen beginnen na onze trouw. Als we 6 maanden later naar Zuid-Afrika gaan moeten we malariapillen nemen (zeker omdat we een Safari willen doen in Kruger) en dan mag je niet zwanger zijn. Het is ook niet goed om onmiddellijk bij terugkomst zwanger proberen te geraken. Die pillen moeten eerst beetje uitwerken. Dat betekent dus dat we bijna nog een jaar moeten wachten en dat zien we niet zo goed zitten. (Heb dit allemaal vernomen via mijn collega die ook op huwelijksreis naar Zuid-Afrika geweest is en ook snel aan kindjes wou beginnen). Nog altijd serieuze twijfels dus... Voorlopig denken we 2 weekjes Andalusië onmiddellijk na ons huwelijk en 1 weekje begin oktober Mauritius. Liefs, Nathalie
|
|
bruidje
20-8-2011
|
13-4-2012 17:09:49
Hey Nathalie,
Even geleden (een jaartje) vorig jaar vertelde jij ons over incassa een schitterende B&b in Umbrie.. Die hebben wij genomen voor onze huwelijksreis.. BEDANKT! Het was ZALIG! groetjes!
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
14-4-2012 8:31:23
Hoi bruidje,
Superleuk dat je dit even laat weten! Echt een topadresje hè? Blij dat jullie ervan genoten hebben!
Veel liefs & geniet nog van het getrouwde leven!
Nathalie
|
|
|
|
|
|
|