Nu Online
Momenteel zijn er 182 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ouders - de druppel

13-5-2011 0:38:51
pffff, het moet er even uit.
Vandaag een méga ambras met mijn moeder gehad.
Ik zei haar eerder deze week dat ik de jurk die we samen gezien hadden wel leuk vond maar een andere gezien had die ik echt helemaal WOW vond en daar haar ik dan aan toegevoegd 'maar die kost natuurlijk wel meer'.
Waarop ze zei dat ze wel gedacht had dat die eerste te goedkoop naar mijn gedacht ging zijn.
Ik had zoiets van : ???///...+++???????
Ze noemde me een snob, ik had terwijl ik daar stond in mijn esprit broekje van 3j geleden en mijn topje van H&M van 10 euro echt no idea waar dat vandaan kwam tot bleek dat ik 4j geleden eens de prijs van een For all Mankind jeans tegen haar gezegd had en dat is dus blijven hangen !!
soit, van het een kwam het ander, namelijk een mega ambras en het einde van het liedje was een zeer giftig toegegooide : ga maar naar Antwerpen en blijf daar, je kijkt toch maar neer op ons hier.
even kort samenvatten :
- ik ben meer dan 10j geleden in a'pen gaan wonen, 150km van mijn geboortestreek.
- wij betalen onze trouw volledig zelf en toch MOET ik van hen nichten en neven die mij nul komma nul interesseren en ik in geen 10 j gezien heb uitnodigen 'omdat het zo hoort'
- er wordt constant gezegd dat wij met onze trouw voor miserie in de familie zorgen omdat we altijd zo tegendraads zijn (ik dan dus vooral, mijn aanstaande durven ze niet veel over zeggen)
- we weten zelf niet waar het tegendraadse precies zit, we organiseren gewoon een feest met alles erop en eraan, betalen zelfs de hotels voor de gasten die van ver komen en vragen iedereen die we volgens hen moeten vragen, ook al willen wij die niet perse erbij
- ze hebben volgens eigen zeggen ook spijt dat we niet gewoon met ons 2 in het buitenland getrouwd zijn en daarmee uit
- mijn broer (de grote lieveling thuis) komt NIET naar de trouw omdat zijn winkel open is. Daar wordt heel begripvol over gedaan, wat het zoontje doet is immers altijd goed, want hij zou teveel geld verliezen als hij zou sluiten.
- dat ik die dag veel geld betaal voor mensen die mij niet interesseren zal hen worst wezen, zolang het broertje maar geen geld verliest die dag.
- er is van de kant van mijn aanstaande nul komma nul inmenging, we doen wat we willen en no problem, bij mijn ouders is àlles wat we zeggen reden tot ergernis en is er alleen maar gezaag over die trouw watn neef x dit en nicht y dat en tante z nog iets anders.

dus ik heb daarnet de deur figuurlijk dichtgegooid. Ik heb mijn spullen gepakt en ben effectief naar a'pen vertrokken, want ik ben het kots-en kotsbeu.
Het middagfeest met de familie heb ik geschrapt, iedereen wordt nu 's avonds gevraagd, ook al wil dat zeggen dat bvb mijn grootouders daardoor niét naar mijn trouw zullen komen (te oud en waren blij dat wij zo attent waren hen 's middags te vragen maar ook daarvan zegt mijn moeder dat we dat alleen doen omdat we haar familie er 's avonds niet bij willen)

ik weet het echt niet meer, het enige wat ik wel weet id dat de lol er voor mij compleet uit is, iedereen is altijd blij als we zeggen dat we gaan trouwen en hen erbij willen, mijn ouders zeggen constant dat ik op hen neerkijk, op hen spuw, hen te min vind etc etc. Ze zijn de enige die op àlles al commentaar gegeven hebben, echt àlles. Die OVERAL moeilijk over doen, en me verplichten allerlei mensen te vragen die ik niet wil vragen.

Zou ik nu zo grof durven zijn van hen gewoon een faire part te sturen en dan aan tafel te zetten met die nichten./neven die ik er liever niet bij wil ?

een compleet geflipte
brenda

Brenda
10-9-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 904

Stephanie

Meld misbruik13-5-2011 0:45:42

wat een lastige situatie....eens diep ademhalen, en u er zo weinig mogelijk van aantrekken. Denk eens goed na wat jullie zelf willen, hoe jullie de dag er willen laten uitzien, en als compromis kan je dan die familie uitnodigen op een feest zoals jullie het zien. Een trouw brengt veel verwachtingen mee, je ouders hebbe zich waarschijnlijk al een beeld gevormd van hoe zij het zouden doen, en hebben soms wat tijd nodig om in te zien dat het jullie dag is. Probeer het toch uit te praten met je ouderss, als jullie beiden zijn afgekoeld. Het gaat leuker zijn om op goede voet met elkaar die dag door te brengen. success!!

A.
23-7-2011
 Meld misbruik13-5-2011 7:36:45

Ik dacht dat het bij ons soms erg was.. maar als ik dit lees denk ik Oh My God!!!!
Wat een toestand en dat allemaal doordat dochterlief gaat trouwen. Ze moesten potverdikke trots zijn dat jullie dit doen. En volgens mij ook blij zijn aangezien je zoveel mensen MOET uitnodigen en dat ook nog doet. Meid 1 goeie raad, zoals stephanie al zei.. trek er je zo weinig mogelijk van aan. Doe gewoon wat jullie willen en de rest.. laat ze zeggen en doen (ook al zijn het ouders). Laat het even bezinken en dan zou ik toch de moed pakken om het te gaan uitpraten en neem je aanstaande desnoods mee.. die kan misschien iedereen kalmeren?!

Mijn baas zegt altijd: wie betaald, bepaald!! En ik moet zeggen, telkens als ik een conflict heb of denk van "sjeezes man" dan denk ik aan dit zinnetje en het helpt echt hoor.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik13-5-2011 8:51:49

Tja leuk is dat allemaal niet ( dan nog zacht uitgedrukt) maar het is jullie trouw dus beslist jullie toch wie er aanwezig zal zijn.
Persoonlijk vind ik ook familie uitnodigingen die je bij niet ziet waarom zou je dat doen!!!!!!!!!! Voor de ogen van iemand anders....

Veel sterkte

Sofie

Meld misbruik13-5-2011 8:59:57

Diep in en uit ademen, en vooral deze week er niet echt meer iets aan doen. Laat het bezinken, tot je er min of meer rustig over kan denken. Ik weet hoe het is als de stoom uit je oren komt na dat soort momenten, heb ook een moeder die mij met twee woorden de kast op kan krijgen (hoewel het niet zo erg is als wat jij nu beschrijft).

In je verhaal lijkt het alsof het vooral je mama is die die opmerkingen maakt. Hoe zit het met je papa? Denkt die er ook zo over? Ik gebruik zelf mijn papa als "buffer", als mijn mama onredelijk geweest is over de trouw praat ik daar met hem over en hij remt dan de boel wat af... Is zoiets bij jullie denkbaar? Of eventueel iemand anders in de familie die je wat raad kan geven en je mama wat "tot rust" kan brengen?

Moest je het zo niet kunnen oplossen: denk dan eens rustig na over hoe je je dag wil. Heb je sowieso geen zin om je te moeten opwinden in je ouders, dan kan je hen aan een andere tafel zetten. Maar behandel beide ouderparen dan wel hetzelfde en zet jezelf dan aan een tafel met getuigen en vrienden en niet bij de ouders van je partner.
Dat je je druk maakt in de afwezigheid van je broer is heel normaal en begrijpelijk! Maar weet dat mensen daar ook het hunne over denken.

En inderdaad: wie betaalt, bepaalt! Ik zou gewoon de financiën van de trouw niet meer transparant maken naar je ouders toe. Het is jullie feest, jullie beslissen. Ga dus gewoon lekker met een vriendin shoppen voor dat trouwkleed.

Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik13-5-2011 9:01:05

Hoi,

wat klote zeg... ben ik even blij met mij ouders...
Ik ga een hoopje neven en nichten die ik al zo lang niet gezien heb ook echt niet uitnodigen hoor, en mijn vriend heeft heel veel van zijn famillie ook al in eeuwen niet gezien en die worden dus ook niet genodigd. Hier doen onze ouders helemaal niet moeilijk over. Ze zijn zelfs van mening dat we enkel moeten nodigen wie we er echt bijwillen en zeker geen geld teveel moeten gaan uitgeven, want we zullen de centjes later ook goed kunnen gebruiken.

We trouwen in thema gothic-victorian, iets wat in de famillie zoiezo ook al wat vreemd zal zijn aangezien ik enkel nog maar tradituionele huwelijken gezien heb, maar zelfs dat vinden onze ouders allemaal de max.

Ik denk dat sommige ouders inderdaad eens moeten gaan inzien dat het JULLIE DAG is en niet die van hen!

Groetjes,
Celesta

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik13-5-2011 9:36:13

bedankt voor de reacties. ik heb er nu een nachtje over geslapen en ga er zoals Sofie voorstelt deze week niet meer met hen over praten want ze (vooral mijn moeder inderdaad maar mijn vader kan er ook wat van) zien altijd alleen hun eigen gelijk en dat resulteert deze week ongetwijfeld alleen in verdere ambras.
Volgende week viert mijn nichtje haar communie dus dan zie ik hen sowieso en tegen dan zal het stof al wat gaan liggen zijn.
Wat die nichten/neven betreft : mijn ouders zitten elke zondag met alle broers en zussen samen op de apero bij mijn grootouders. En ze willen niet dat er daar ruzie ontstaat omdat de ene zijn kinderen wel gevraagd worden en de andere niet vandaar de dwingende eis om iédereen te vragen.

Mijn aanstaande is een bijzonder beminnelijk iemand maar nu is hij toch ook echt in zijn wiek geschoten, normaal is hij inderdaad de buffer tussen ons die iedereen voor rede vatbaar maakt maar nu heeft hij ook zoiets van : let it go en wil hij het ook niet meteen gaan rechtbreien.

komt tijd komt raad zullen we maar zeggen

bedankt allemaal
xx

Selena
18-6-2011
 Meld misbruik13-5-2011 11:13:59

Hey Brenda

Amai wat is dat allemaal eh!
Als allereerste wil ik u zeggen dat je je niet moet verlagen tot hun... Hoe ze ook doen wat ze ook zeggen, jij weet beter! Om familie leden uit te nodigen die je al jaren niet meer hebt gezien is aan u. ( Zoals de dames hierboven zeggen: jij betaalt dus jij bent baas). Wat anderen (lees ouders) ook zeggen die keuze ligt helemaal bij u.
Dat je je familie dinner hebt afgezegd vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee, je grootouders zijn je ouders niet zij hebben er helemaal niets mee te maken. Zij bewonderen u wel ongeacht wat je mama zegt over dit event.
Laat het allemaal wat tot rust komen, uiteindelijk ga je heel blij zijn als je ouders er kunnen zijn zonder discussies en ruzies. Je zult stralen die dag en genieten van alles.
Overal zijn er wel problemen, hier zijn die ook het is maar hoe hard je je ervan aan trekt en tot je hart laat komen. Iedereen die niet komt (broer) of iedereen die commentaar heeft (ouders) hebben ongelijk en dat zullen ze die dag ook nog gaan zien!!

Kop op! Alles komt goed!
Succes

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik13-5-2011 19:59:35

Hey Brenda,
ik denk dat het inderdaad het beste is dat het allemaal bij alle partijen beetje bezinkt.
Want in de heet van de strijd worden er soms zaken gezegd waar we later spijt van hebben.
Echter dat van uw broer vind ik zelfs 'onbeschoft'. Maar dit zal de meeste gasten nazinderen, en zal heel wat wenkbrauwen doen fronsen.
Maar zoals Selena zegt denk ik dat het beste is dat je de diner houdt, omdat je grootouders hierzo naar uitzien.
Als jullie maar achter jullie dag staan dat is het belangrijkste!

An
9-9-2011
 Meld misbruik13-5-2011 22:00:01

Ik stuur je een virtuele energieboost want, of je het nu wil of niet, zo'n situaties vreten toch gewoon aan je he!

Tanja
30-7-2010
 Meld misbruik5-6-2011 21:05:31

Als je alles zelf betaalt, dan vind ik dat je ook zelf mag beslissen wat je doet en wie je uitnodigt. Waarom zou je geld spenderen aan mensen die je nauwelijks kent omdat je ma wil dat die komen? Je moeder zelf heeft blijkbaar nul komma nul respect voor jou. Doe gewoon wat volgens jou goed voelt. Het is jouw dag en jij moet je er 100% goed bij voelen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...