TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Filipa
23-7-2011
|
13-5-2011 9:55:34
Hoi Charlotte, Hmm ik begrijp jouw dilemma heel goed. Bij ons hebben ze dan ook nog heel veel tijd, maar niemand laat iets weten. De meeste mensen gaan ervan uit dat "als ze niets zeggen, dat betekent dat ze gewoon komen", terwijl wij expliciet geschreven hebben "Gelieve te bevestigen ... ". Ik denk dat als de mensen bij ons de 1ste juli nog niets hebben laten weten, we ze eens gaan bellen. Als we na een week nog mensen over hebben die we niet te pakken krijgen / niet reageren op e-mail of brief of wat dan ook, gaan we ze gewoon als afwezig noteren en niet meerekenen in het aantal personen die we aan de feestzaal moeten doorgeven. Ik denk soms dat ik ook een beetje te "hevig" ben in die beslissing, maar aan de andere kant wil ik ook niet moeten betalen voor 20 man die achteraf niet komen opdagen. Succes ermee nog! Groetjes, Filipa
|
|
Kelly
4-6-2011
|
13-5-2011 9:55:38
Ik heb naar iedereen nog een mailtje gestuurd en degene die dan niet hebben geantwoord heb ik als afwezig genoteerd. Ik had het ook wel gezegd tegen ouders/schoonouders/getuigen van wie we nog niets hadden gehoord en eigenlijk hebben zij er mee voor gezorgd dat ik bijna iedereen nog gehoord heb (5 man niet, dus afwezig gezet).
Die mensen die ver wonen: hangt wat af van welke band je ermee hebt he.. Persoonlijk zou ik daar geen moeite meer voor doen, maar ja, degene die bij ons ver wonen, wilden we er eigenlijk eerst niet bij
|
|
Sanne
9-7-2011
|
13-5-2011 10:00:46
Bij ons hebben ze nog tot het einde van de maand om te bevestigen, maar ik ben hier toch ook al over aan het nadenken. Van de broers en zussen van mijn schoonouders bijvoorbeeld, hebben we nog van niemand iets gehoord, maar volgens mijn schoonmoeder zullen de meeste wel komen... Als je zeker weet dat ze die mail lezen, vind ik wel dat je het kan maken om te noteren dat ze niet komen. Anders kan je ze kansen blijven geven... Ik zou wel proberen iedereen nog eens te bereiken, dus van de mensen waar je geen e-mailadres of telefoonnummer van hebt, toch proberen om daar achter te komen. Want de kans bestaat ook dat ze de uitnodiging gewoon niet gekregen hebben...
Succes ermee!
|
|
Fredie
26-6-2010
|
13-5-2011 10:38:03
Het is niet aan jullie om achter mensen aan te hollen die, laten we gewoon rechtuit zijn, te onbeleefd zijn om te antwoorden want dat is het uiteindelijk. Als je schrijft dat er moet bevestigd worden, dan doe je dat als genodigde, vind ik. Wat kost het om een mailtje of sms te zenden in een tijd waarin slechts mensen van de 3e leeftijd daar niet over beschikken (en dus wat meer tijd mogen krijgen) ? Waarom kunnen gasten wèl bevestigen als het over een vakantiewoning / vlucht boeken gaat ? Ze zeggen toch ook niet tegen de reisagent : "U kon er toch wel van uit gaan dat wij die woning absoluut wilden huren voor die periode !" Dus voor ons blijft het onbeleefdheid. Wij hadden zelf heelwat buitenlandse gasten ; die hebben allemaal per mail bevestigd binnen de week na ontvangst ! En de personen die niet binnen de datum geantwoord hadden, die veel dichterbij wonen, hebben een droge mail van mijn man gekregen met daarin : als we maandag e.k. nog niets weten, gaan we er van uit dat u niet komt ! En plots kregen we op een zondagmorgen zowaar antwoord !.. Zo zie je maar. Mensen waar je geen mailadres of gsm nr van hebt, desnoods naartoe rijden want mss zit de post er voor iets tussen !
|
|
julie
28-5-2011
|
13-5-2011 10:48:23
Bij ons moesten de mensen voor 1 mei reageren... hadden de uitnodiging rond 30 maart ontvangen... tijd genoeg dus.
Voor het avondfeest liep alles vlot binnen. Van de 166 genodigden kunnen er maar 2 niet komen!
Voor de receptie helemaal iets anders. Een 10-tal koppels die niets laten weten. Ik heb het aan 2 koppels nog eens gevraagd deze week en ze kunnen niet komen.
Ik dacht ook om iedereen nog eens te bellen, maar ik laat het zo... Als ze de moeite niet nemen om te reageren, geen respect hebben dus voor ons huwelijk dan noteer ik ze als niet aanwezig.
Als ze dan toch opduiken op de receptie is dat geen drama.
Als het mensen zijn voor het avondfeest kan je niet anders dan ze bellen. Ik zou alleen maar stress hebben als ik ze plots zie opdagen en dat ik geen kaartje en plaatsen voor hen voorzien had...
|
|
Selena
18-6-2011
|
13-5-2011 11:33:52
Hey! Onze 'gasten' hebben tot deze zondag! ik ben benieuwd hoe het gaat gaan met de bevestigingen deze week! Ik denk dat als er gasten zijn die ervoor nog niet bevestigd hebben een mailtje/smsje zullen krijgen met de melding dat we het zeker moeten weten... Je kan niet achter iedereen gaan aanlopen, ik zou ze inderdaad als 'afwezig 'noteren. Het komt dichterbij eh!!! Succes!
|
|
Leontine
3-6-2011
|
13-5-2011 11:37:27
Ik had op de sluitingsdatum nog een melding gemaakt op mijn facebook van: vandaag sluitingsdag, maar nog niet alle reacties binnen @ komen ze nu wel of niet???
EN: binnen 3 uur 8 berichtjes met verwittigingen en later nog eens een aantal mails...
Nu missen we er nog 5, maar da's voor het feest zonder zitplaatsen en dergelijke. Ik wilde de catering toch wat ruimer bestellen, dus of ik nu voor 140 man of voor 150 man bestel...
Toch blijft het niet netjes en als ik ze zal zien denk ik dat ik toch wel een opmerking zal maken van: Ah, toch gekomen? Ja, we hadden geen bevestiging weet je....
|
|
Véronique
31-7-2009
|
13-5-2011 18:50:39
Als je een mailtje stuurt, stuur er dan een leesbevestiging bij: als ze dan niks laten weten, idd: afwezig!
En anders: bellen, dan ben je zeker! Dit gaat toch niet over tientallen telefoontjes, hé? En dat bespaart je meteen heel wat stress moesten ze toch opduiken.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|