Nu Online
Momenteel zijn er 205 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even iets anders...

13-5-2011 12:40:25
Hoi bruidjes,

Hebben jullie ook het gevoel dat sinds je verloofd bent iedereen alleen nog over kinderen bezig kan zijn?
Heb het altijd van me afgelachen maar gisteren nogal een hevige discussie met m'n vriend gehad! Pffff...

Wel bij elk familiefeestje of bij elke ontmoeting van familie krijgen we steeds de "vraag"... en wanneer gaan jullie er eens aan beginnen?! Meestal lach ik dit weg met het antwoord: kan toch moeilijk met een dikke buik voor het altaar staan of tja, dan zit ik met een nog groter probleem want m'n jurk past dan niet meer, dat zou zonde zijn!

Echter is m'n schoonzusje vorig jaar bevallen van een meisje en is m'n vriend peter geworden. Het hele voortraject (9 maanden) was hij over bezorgd, moest alles weten, fotokes,.. je kent dat: een zeer fiere peter! Als ik hem bezig zie met dat kindje smelt ik gewoon weg en moet ik eerlijk toegeven dat ik het niet erg zou vinden mocht het bij ons ook zo ver zijn.

Alleen viel dit antwoord gisteren bij m'n vriend int verkeerde keelgat. Wou graag mijn mening horen over "onze kindjes". Wanneer ik in gedachten had enzo... Dus was mijn eerlijk antwoord: tja, eerst trouwen en vanaf dan mag het komen van mij
Maarja, kreeg ik meteen een tegen reactie: iedereen is hierover bezig, zal nog wel een hele tijd duren, elke keer dat ik iemand daar nu nog over bezig hoor zal het een maand langer duren, ben daar absoluut nog niet klaar voor,......

Nu ja, dat klaar zijn.. volgens mij weet geen enkele man dit op voorhand! Ofja, heb ik tot nu toe nog geen enkele man horen zeggen.. ben daar nu eens echt klaar voor, laat maar komen!!

Hebben jullie thuis ook zo'n ventje zitten die zo reageert? Of heb ik gewoon een vriend met een moeilijk karakter
Hoe reageren jullie op zoiets?!

Had zelf een heel andere reactie van hem in gedachten vooral omdat hij constant zo bezig is met z'n kleine poppemie.
Dusja, pfffff... was alles behalve een leuke conversatie en deed me toch wel een beetje zeer gisteren!!

Groetjes

A.
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1000

marjan
16-7-2011
 Meld misbruik13-5-2011 12:56:16

ik hoor precies mezelf bezig..Ik vind het ook spijtig dat ik de laatste 2 jaar altijd heb moeten horen 'en wanneer gaan jullie trouwen?' ..nu dat gaat gebeuren is dat precies al afgevinkt en hoor ik niets anders dan 'en wanneer gaan jullie aan kindjes beginnen'..Ik word er helemaal zot van!

En dat is een compleet normale reactie van uw verloofde ze, ik denk dat er maar een heel klein percentage mannen is die daar op voorhand 100 % klaar voor is...maar eens het er is, smelten ze helemaal weg ze, heb ik al vaak gezien in mijn omgeving....

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik13-5-2011 13:05:45

Oh A.,
Dat is zo herkenbaar! We zijn nog niet eens getrouwd of ze zijn al aan het vragen voor de kindjes!
En ze beseffen nog niet eens hoeveel druk dat op een vrouw zet... ja want stel dat je een heel sterke kinderwens hebt, maar je blijft proberen en het lukt niet meteen? Soms kan het nog een goed paar maanden/jaren duren voor dat het lukt!
Bij ons heeft mijn schoonzus al twee schatten van kinderen gekregen, ik ben helemaal dol op hen. Mijn vriend is dan ook peter geworden van het laatst geborene :-)
Ik en mijn vriend zijn allebei al aan het denken dat we gaan beginnen proberen na de trouw. Want voor de trouw wil ik niet, dan kan ik op mijn eigen feest niet eens een glaasje drinken of misschien ben ik wel misselijk op mijn grote dag zeg Hij zegt dat hij er volledig klaar voor is, maar we zullen wel zien eh, als het kindje midden in de nacht aandacht vraagt, of hij dan zo stoer gaat zijn

Probeer het van je af te lachen en doe gewoon jullie zin!

Elsie
28-10-2011
 Meld misbruik13-5-2011 13:06:10

Kindjes is inderdaad volgens de meesten de 'logische' stap na het trouwen, dus denk dat het nog veel ter sprake zal komen!
Mijn vriend is 3 jaar jonger dan ik, maar als we het over kindjes hebben, dan zitten we toch op dezelfde golflengte ('t is te zeggen, na de trouw mogen ze gerust komen )
Maar ik denk idd dat veel mannen moeten wennen aan het idee! De eerste grote stap is nog volop bezig (het huwelijk), als het te snel gaat zouden ze al snel schrik krijgen!!

Marijke
10-9-2011
 Meld misbruik13-5-2011 13:36:35

Hier net het tegenovergestelde... Mijn vriend zou niet liever willen dat ik al zwanger ben! Ik ben het juist die de boot wat afhoudt. Ik bekijk ook alles heel realistisch, vooral op financieel vlak dan. We zijn een app. aan het af betalen, nu de kosten van onze trouw. Plus ik zie het ook niet zitten om zwanger te zijn voor den trouw, voor het kleed, maar ook voor de huwelijksreis... maar dat wil niet zeggen dat ik nog geen kinderen wil, soms dan zou ik zeggen: 'weg met die pil' we zien wel, maar soms komt dan die nuchtere ik bij mezelf naar boven van ; "oei, maar wat als"

Dus ja... kibbelen we er nog wat verder over dit onderwerp, vind ik soms ook wel leuk! Maar één ding is zeker, na de trouw is het zeker meer dan welkom. En wat andere mensen betreft, naar gelang de stemming zeg ik dat ook gewoon. We zien wel gewoon, we zijn nog jong en we hebben nog tijd genoeg... we laten het dan aan de natuur over!

tima
8-9-2012
 Meld misbruik13-5-2011 13:49:09

ik heb bijna 2 jaar gewacht tot mijn vriend zelf zei van stop maar met je pil en hij was/ is nog altijd super papa adoreert zijn zoontje gewoon maar toen ik er de eerste keer over begon was het nog een volmondige nee

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik13-5-2011 14:03:34

Hey,
Wij zijn ondertussen al getrouwd en nu krijg je inderdaad overal de vraag "en wanneer komen de kindjes". Ik wordt er zot van precies of da moet nu ....
Mijn man en ik hebben samen beslist dat er voorlopig (nog) geen kindjes komen. We hebben nog tijd en ons volgend project nu is ons appartement inruilen voor een huis en we zullen dan eerst al eens beginnen met een hond .
groetjes

Eva
31-10-2011
 Meld misbruik13-5-2011 14:19:52

Mijn vriend is nu al klaar voor kinderen. Hij is ook al peter van zijn neefje en kan niet wachten tot hij zelf vader is. Het probleem lag eerder bij mij ik wou eerst nog geen kinderen toch zeker niet toen ik hem ontmoete (had toen zelf een andere relatie en daar zag ik het helemal niet mee zitten) Nu dat we al bijna twee jaar samen zijn heb ik iets van ja dit wordt de vader van mijn kindje ik wou zeker eerst getrouwd zijn en denk toch dat voor mijn 30 er een kind zou zijn. Een mooie leeftijd om eraan te beginnen.

ruth
5-8-2011
 Meld misbruik13-5-2011 17:53:02

Raar en grappig tegelijkertijd! hier net hetzelfde en ik die dacht dat we de enigen waren. Het trouwen maakt echt wel dingen los bij mensen, en het lijkt steevast de eerste vraag: ahzow, trouwen? en dan komen de kindjes?

Ik moet zeggen dat het bij mij echt aan het kriebelen is, maar je moet inderdaad meer in rekening nemen dan een verlangen.Eerst getrouwd zijn voor je met het stoppen van de pil begint, lijkt me een logische zet. Jurken en menu's nog gaan aanpassen, daar heb ik geen zin in.
Sinds mijn wederhelft in februari een tumor heeft laten weghalen, zijn die dingen wel meer bij ons gaan spelen. En hij is voor 75% overtuigd. Tot een jaar geleden was dat ook ne 'njet', hoor.
Wij zullen hoogstwaarschijnlijk nog een jaartje wachten na de trouw, en tegen dan gaan we ook op zoek naar een huisje, dus dan mag samen met een nieuwe woonst een nieuwe spruit komen.

Nog iets om naar uit te kijken, dan:)

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik13-5-2011 18:40:25

Ik word al ziek aan de gedachte alleen al: de gedachte aan die vraag he.
Ben nu eindelijk van het "en wanneer trouwen jullie?"-gezeur af of ze zijn al bezig met de "en wanneer beginnen jullie aan kindjes"-zever.
Ik wil wel kinderen maar bepaal liever zelf wanneer en ik kan ook steeds moeilijker op mijn woorden letten. Toen ik nl. in de "En wanneer ga je trouwen?"-periode zat ben ik es uitgevlogen tegen een reeds getrouwde vriendin die dat toen het hoogste goed vond.
Op dit moment ken ik 14 zwangere vrouwen van wie er zo'n 6-tal uitgenodigd zijn voor het feest. Kun je al raden wat het meest voorkomend gespreksonderwerp is tegenwoordig.
Moeilijk vind ik ook dat iedereen maar lijkt te veronderstellen dat je kinderen wilt, niemand stelt die vraag. Ik wil het wel, maar maak gewoon die bedenking. Net of je een slecht mens bent als je geen kinderen wilt; terwijl ook die keuze respect verdient. Of de veronderstelling dat iedereen kinderen kan krijgen van 1 2 3; is ook niet realistisch.

Draaf een beetje door denk ik; maar het zit me soms hoog. Voel me dan langs alle kanten 'belaagd' en dat vind ik een vreselijk gevoel.

Marijke
9-7-2011
 Meld misbruik13-5-2011 19:28:44

hoi,

ik denk dat zijn reactie heel normaal is. Mijn verloofde is wel klaar voor een kindje, maar ook hij stelt toch graag nog een beetje uit hoor. Ik zou liefst dag van het huwelijk (symbolisch) al willen stoppen met de pil, maar hij wil dat ik pas de pil laat voor wat het is na onze huwelijksreis in september, dus drie maanden later dan wat ik graag zou hebben. Nu, na alle pro's en con's op een rijtje te zetten, kan ik mij heel goed vinden in het "na de huwelijksreis"-idee. Niet misselijk dan, geen slecht gevoel, je mag ook daar aan tafel nog genieten van een glaasje, het vliegen brengt geen problemen mee, je zit al op een boot (cruise) wat als je dan dubbel zo ziek bent (wie weet ook zeeziek hehe) etc etc...

Wij zitten momenteel ook met enkele vriendinnen van mij die zwanger zijn en de vraag komt ook al vaak boven naar ons toe. Alleen niet zo van zijn familie uit (wat ik dan weer jammer vind, alsof dit voor ons niet de volgende stap mag zijn...Nu ja, ze verwachtten het huwelijk ook al niet echt dus misschien moeten zij nog wennen :) ). Maar op zich vind ik de vraag niet zo erg. Ik ben sowieso het meisje dat zei "eerst trouwen, dan kindje", iedereen weet dat van mij...Misschien daarom dat het mij dus niet stoort.

Ik antwoord altijd hetzelfde op de vraag "voor wanneer ist kindje dan": "we beginnen nog niet voor de huwelijksreis, maar als het erna komt, dan is het welkom...Geen haast." :-)

Tina
21-5-2011
 Meld misbruik13-5-2011 20:56:25

Hoi,

Ik snap dat dat echt niet leuk is, dat je steeds die vraag krijgt. Bij ons is het andersom wij hebben samen al 2 kinderen en ik heb nog een zoontje uit een vorige relatie, dus samen een hele bende kids :) Toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriend, was hij erg snel overtuigd om aan kindjes te beginnen. Voor mij was het duidelijk dat ik het niet bij 1 kind wilde houden. En hij wilde ook graag een kindje van zichzelf.

Veel succes nog met je beslissingen,

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik13-5-2011 23:12:41

Heyhey,

Een tijdje geleden was er nog iemand op dit forum die constant die vraag kreeg ;-). Je bent dus zeker niet alleen (bewijzen ook bovenstaande reacties)!

Hier is het echter omgekeerd: bij ons legt niemand die link, ook al zijn er in onze omgeving heel wat vriendinnen/collega's zwanger. Er is 1 koppel dat er wel af en toe tegen ons iets over zegt maar dat is ook enkel omdat wij er zelf al over begonnen zijn. Wij zijn immers tot het besluit gekomen dat we na de trouw graag aan kindjes zouden beginnen. Mijn aanstaande is immers al 33 en zo heel lang moeten we dus ook niet meer wachten ;-). Toch zal het nog niet voor direct zijn want we willen eerst nog een huisje bouwen, hier op ons appartement zie ik dat immers niet zitten met zo een boeleke ;-).

Groetjes!

Thierry

Meld misbruik14-5-2011 11:43:40

Bij de eerstvolgende begrafenis moet je tegen alle nonkels en tantes die zagen over kindjes, zeggen:
- "En, wanneer is het jouw beurt?"

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...