Nu Online
Momenteel zijn er 188 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

opdracht vrijgezellen

13-5-2011 17:21:49
Net een drukke week openluchtklasse achter de rug... kom ik thuis... vind ik een brief van mijn 'vrijgezellige vriendinnetjes'. Ik moet voor volgende week een speech over elk van hen schrijven.

Wie heeft er tips om te schrijven of het voor te stellen?
Hoe pak ik dit best aan?

Ik vind het best wel moeilijk om hieraan te beginnen...

Alvast mercikes

Elke
9-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 753

kim
7-7-2012
 Meld misbruik13-5-2011 19:34:49

Kdenk dat niemand je daar echt bij kan helpen.

Kzou gewoon een soort speech geven waarin je hen bedankt voor alles wat ze al voor je gedaan hebben ofzo. Voor elke vriendin zal dit wel iets anders opleveren wss.

Succes ermee! :-)

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik14-5-2011 6:55:35

Ik denk dat ik Kim hierin ga volgen.
Een speech is toch altijd iets persoonlijk en aangezien wij jouw vriendinnen niet kennen kunnen we je hier echt niet bij helpen.

Je kan hen bedenken (zoals Kim al zei), je kan annekdote aanhalen, dingen die je nooit of te nimmer zal vergeten, jullie eerste ontmoeting, of het meteen dikke vriendschap was, ...

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik14-5-2011 8:28:00

Als je niet weet wat schrijven, is het mss een optie om te openen met te zeggen dat Moeder Natuur je niet direct met het talent heeft bedacht om speeches te schrijven (!) dus dat het wat korter zal uitvallen dan het wss zou moeten. Daarna kan je aanvatten met "Hoe en waar het allemaal begon..." en tot wat de ontmoeting met die persoon is uitgegroeid om daarna een heel persoonlijke paragraaf in te lassen waarin je alle redenen opsomt waarom je die persoon zo graag mag en wat haar zo belangrijk maakt voor jou. Om af te ronden voeg je er 1 of 2 grappige anekdotes aan toe en je hebt een geslaagde speech : beknopt, luchtig en met de nodige dosis humor maar waarin het belangrijkste is gezegd. Je zal zien, uiteindelijk is het niet wàt je wil zeggen dat moeilijk is maar hoe je het wil zeggen. Alvast veel suskses gewenst !

Isabelle
15-10-2011
 Meld misbruik14-5-2011 11:05:35

ofwel iedereen met een dier vergelijken, bv X is als een kat die graag in het zonnetje ligt.. :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...