Terug naar overzicht
Hey Deborah... Ik weet niet om hoeveel collega's het precies gaat. Ik werk in het onderwijs en heb er een 30-tal. Omdat ik geen onderscheid wil maken, nodig ik hen allemaal uit op de receptie. Wel zonder partner omwille van het aantal. Enkele collega's waar ik nauw mee samenwerk in de klas, komen naast de receptie ook naar het avondfeest. Ik zou ze uitnodigen. Receptie of avondfeest zou ik laten afhangen van het aantal en/of je band met je collega's... Veel succes met keuze...
Wij hebben vooral gekeken naar de leeftijd van de mensen. Mensen die iets ouder zijn, hebben we op de receptie uitgenodigd omdat ze waarschijnlijk liever babbelen en ook mijn collega`s vraag ik voor de receptie. Mede omdat ik mijn collega`s (nog) niet zo goed ken. Denk dat je moet proberen uitmaken of je hen een `meerwaarde` vindt op je avondfeest of niet. Anders zou ik hen vragen op de receptie.
Wij nodigen collega's uit op de receptie. Het diner is enkel voor onze familie en het dansfeest voor vrienden. Eerst dachten we collega's op dansfeest te vragen maar dan kwam er veel te veel volk in één keer bij (vonden wij) Qua vrienden vragen we ook enkel echte goeie vrienden en bij collega's zijn er toch enkele mensen bij waar je iets minder contact mee hebt maar die je 'moet' vragen. Dan vonden we het niet gepast om vrienden en collega's op één lijn te zetten. Daarom doen we een receptie voor collega's, buren en enkele goeie vrienden van mijn ouders.
Ik denk dat je dat mss een beetje moet laten afhangen van wat de gewoonte is op je werk. Als ieder koppel altijd de collega's uitnodigt voor het avondfeest, dan denk ik dat je dat best ook doet. Als het altijd receptie is, dan enkel receptie :)En als dat varieert, kan je kiezen haha!