Nu Online
Momenteel zijn er 272 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tafelafroeping

14-5-2011 22:00:57
Hallo allemaal,

Met nog 20 dagen op de teller zijn we momenteel bezig met het oplijsten van de avondgasten. De mensen van de catering hebben gevraagd een alfabetische lijst op te stellen van alle genodigden (voor naamafroeping - tafelschikking).

Hoe spreken jullie de "jonge gasten" aan?

Wij dachten:
* Mej. Sofie De Smet of Dhr. Jan Cool (als single)
* Dhr. Foubert en Mej. Scheerlinck (als jong koppel)

Wat doen jullie met twintigers die nog single zijn? Spreken jullie de vrouwen aan met Mej. of Mevr.?
Is het gebruikelijk om hierbij ook de voornaam te vermelden?

Alvast bedankt,

Groetjes

anne
4-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 1273

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik14-5-2011 22:39:44

Wij roepen per tafel af, en door elkaar, niet volgens alfabet.

En zo persoonlijk mogelijk, zonder mevr enz....

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-5-2011 11:34:07

Mej. en Jhr (jongeheer). Bij singles zou ik ook de voornaam laten afroepen, want ik kan me wel voorstellen dat er bij een familie wel meerdere singles zijn met dezelfde achternaam...

Bij de tafelafroeping riep men bij ons enkel de tafelnaam af: héél gemakkelijk, want met één woord werden meteen 10 personen aangesproken! Ook kon er dan geen verwarring zijn met steeds weerkerende achternamen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...