Nu Online
Momenteel zijn er 651 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verlovingsring vs trouwring

14-5-2011 22:06:39
Doe je je verlovingsring (die ik nu al een tijdje rechts draag om te wennen) uit op je huwelijksdag of laat je die aan?
Alle aandacht moet toch naar de trouwring gaan?

Kendra
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 1195

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik14-5-2011 22:30:36

Ik hou hem aan .. Draag mijn verlovingsring links en 'k draag hem elke dag dus ook op de trouwdag en alle dagen daarna :)

Penny
20-7-2011
 Meld misbruik14-5-2011 23:26:14

Ik hou mijn verlovingsring ook aan, is het begin van het avontuur eigenlijk hé.

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik15-5-2011 8:21:30

Zoals mij gister verteld is, is het moment van verloving eigenlijk al wat trouwen en is je verlovingsring, dus eigenlijk ook al trouwring!
Ik kan niet meer zonder mijn verlovingsring, dan voel ik mij niet compleet, dan mist er iets!

Ik ben alleen nog aan het twijfelen hoe we onze trouwring gaan dragen...
Moesten we beslissen om onze trouwring links te dragen, dan wissel ik mijn verlovingsring vlak voor we de viering binnengaan (omdat ik deze altijd aanheb is mijn huid onder de ring heel erg wit en de rest mooi gebruind.. )
In het andere geval, geen probleem, dan ziet niemand dat ik "een ring aanheb" onder mijn verlovingsring!

Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik15-5-2011 8:33:38

Haha , ik ben deze nu ook al even rechts aan het dragen om te wennen. Links, de kant van mijn hart, heb ik plaats gemaakt voor wat komt op 01/06!

Die dag hou ik mijn verlovingsring ook aan. Dit is het begin van... en heel belangrijk voor me.

Els
5-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 9:07:04

Idem als Charlotte...

men verlovingsring rechts, die houd ik aan,

aan de kant van men hart komt de trouwring...

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 9:19:16

Ik ook.. Ik draag mijn verlovingsring van het begin al aan de rechterhand omdat ze dat in mijn land doen. Mijn verlovingsring ga ik dan ook aanhouden, de dag zelf en voor altijd daarna. Aan de linkerhand zal mijn trouwring komen...

Groetjes,
Filipa

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik15-5-2011 9:35:31

Ik heb mijn ring uitgedaan toen ik mijn jurk aantrok. Ik heb hem sindsdien ook niet meer aangedaan.. Ik was het gewoon deze rechts te dragen en daar zit nu mijn trouwring. In een relatie zitten verschillende stadia die plaatsmaken voor elkaar; wel zo zie ik het ook met de ringen. Mijn verlovingsring heb ik bijna 2.5jaar mogen dragen en maakt nu met veel plezier mijn vinger vrij voor een nieuwe sprong in onze relatie. Maar dat is iets dat je natuurlijk zelf kiest.

Mijn verlovingsring ligt nu veilig opgeborgen voor één van de kinderen later. Als zij trouwen en ze willen hem gebruiken, ligt hij voor hen klaar..

Wendy
9-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 11:14:50

Ik doe mijn verlovingsring ook uit. Ik draag die op de plaats waar mijn trouwring komt om al te wennen; want ik droeg hiervoor jaren geen ring.
Ik ga zelfs geen oorbellen, armband of halsketting aandoen om zo het belangrijkste juweeltje van de dag, op mij na dan ;), in de verf te zetten.

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik15-5-2011 13:01:48

Ik draag mijn verlovingsring links en ga hem op mijn trouwdag niet aandoen: daar komt mijn trouwring! Nadien plan ik wel om hem te blijven dragen, aan mijn rechterhand dan.

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik15-5-2011 13:19:16

Ik draag mijn verlovingsring links en hou hem aan met onze trouwdag, onze trouwringen gaan we rechts dragen (blijkbaar iets typisch voor prov Antwerpen...)

Ik weet enkel nog niet wat ik moet doen NA onze trouwdag... ik draag nu rechts aan middenvinger een ring die ik heb gekregen van mijn verloofde bij geboorte van ons zoontje... Zou ik hem daarna mee aan doen of zou mijn trouwring dan niet meer tot zijn recht komen? Maar die ring betekent ook veel voor me. heel moeilijk dus...

vicky
10-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 14:43:52

ik ga mijn verlovingsring ook dragen op de dag van ons huwelijk

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik15-5-2011 17:12:33

Ik ga hem ook dragen : rechts verlovingsring, links trouwring.
Hij is ook veel te duur en te mooi om hem gewoon maar jaren op te bergen! :-))))

Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik15-5-2011 20:32:53

Denk dat ik hem ook gewoon ga aandoen de dag zelf :)

Ann
29-6-2012
 Meld misbruik15-5-2011 21:04:16

Ik draag mijn verlovingsring bewust al links met de gedachte om de trouwring hierop aan te laten 'sluiten', voor mijn aanstaande zal dit hetzelfde zijn. 29 juni is het voor ons nog 1 jaar voor dé dag en dan krijgt hij van mij een verlovingsring, die ik nu zelf aan het maken ben! (doe opleiding goudsmid in avondonderwijs erbij;-) ).

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik16-5-2011 8:53:59

mn verlovingring wordt op mijn trouwring geplaatst. zo wordt het 1 ring!

Eva
31-10-2011
 Meld misbruik16-5-2011 17:05:25

ik draag mijn verlovings ring aan mijn rechter middenvinger (speciaal op die maat laten bestellen) en dat kan mijn trouwing er mooi naast prijken. Ben nog aan het twijfelen of ik al mijn ringen uit doe voor de trouw en enkel mijn trouw ring draag of drie ringen die heel veel voor mij betekenen aan houd (de andere twee doe ik zeker al uit) en heb ik van mijn ouders gekregen toen ik 16 was (de eerste ring die ik ooit heb gedragen) het is de ring vanuit LOTR en andere is dan een ring die ik voormijzelf heb gekocht en de derde zou dan mijn verlosings ring zijn. normaal doe ik die nooit uit (voel mijn naakt zonder die drie ringen) misschien voor die ene dag toch wel zodat op de foto's alleen die wonderschonen trouwring te zien is

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...