Nu Online
Momenteel zijn er 301 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouw betalen

15-5-2011 11:12:30
Hallo,

Misschien een vraag waar niet iedereen wil op antwoorden, maar ik vraag me af, wie betaalt zijn eigen trouw en bij wie de ouders?

Ik zie zo mensen die 100-den gasten vragen en een trouw met alles erop en eraan doen. Betalen zij dit zelf of niet?

Wij moeten dus alles zelf betalen. Mijn ouders zullen als trouwcadeau wel geld geven, aangezien we al 13 jaar samen zijn en dus geen uitzet of dergelijke meer kunnen gebruiken.

Wij doen een feest in beperkte kring, maar toch kost alles bij elkaar toch veel. Ik vind het zo eng dat ik daar dan voor aan mijn spaarcentjes moeten zitten, dat ik er soms verdrietig van word. Is dit nu stom?

Pff, dit moest er even af.

groetjes

Cathy
16-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 36 | Gelezen: 1732

frida
6-2-2010
 Meld misbruik15-5-2011 11:21:08

Hey, wij hebben ook zelf onze trouw betaald......

Ann
21-7-2012
 Meld misbruik15-5-2011 11:22:58

Onze trouw wordt een stukje door de ouders betaald en een stuk door onszelf.
Van mijn schoonouders krijgen we een heel mooi bedrag,van mijn ouders zal dat wss iets minder zijn. Maar we zijn erg tevreden dat we dat krijgen. Moesten we het allemaal zelf moeten betalen,zouden we wss ook wel wat minder doen.

Elke
9-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 11:24:51

Hey Cathy...

Ook hier zullen heel wat spaarcentjes sneuvelen!
Wij hebben 30 suite gasten, 100 receptiegasten en 140 avondgasten... een hele hoop dus!

Wat we van onze ouders krijgen, is met 54 dagen op te teller, nog niet helemaal duidelijk. Mijn ouders zullen de wijn sponseren en de tenten waarin het feest zal plaatsvinden. Van de ouders van mijn verloofde weten we nog helemaal niets... mijn kleed is gesponserd dus dat is ook al een mooie cadeau .

Nu ik dit zo schrijf, besef ik dat het toch eens tijd wordt om onze oortjes te luister te leggen. Wij hebben er in elk geval voor gezorgd dat we het feest uit eigen zak kunnen betalen, alles wat we krijgen is wel mooi meegenomen.

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-5-2011 11:28:08

Wij hadden +/- 100 gasten op het avondfeest, 25 extra voor het dansfeest en een receptie voor +/- 60 personen. Wij betaalden alles zelf. Onze ouders hebben wel een flinke cadeau gegeven, maar wij wisten op voorhand niet hoeveel of zo. Wij gingen daar ook helemaal niet van uit en zeiden hen op voorhand ook dat we alles zelf zouden betalen. Wij hebben trouwens ook van anderen héél mooie cadeaus gekregen, waar we ook niet van uit gingen (bv. tante en nonkel 350 euro voor hun tweetjes, andere tante en nonkel die niet eens aanwezig waren op ons feest 250 euro,...). Uiteindelijk hadden wij een nul-operatie en was alles terugbetaald (ook kledij, fotograaf,...), maar dat was zeker niet de bedoeling!

Kim
2-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 11:32:33

hallo,

wij betalen ook alles zelf, enkel mijn kleedje heb ik van mijn grootmoeder gekregen.
We kijken gewoon uit, beetje low-budget maar toch mooi en naar onze smaak.
Je kan een feest zo duur maken als je zelf wil hé.
Wij proberen te besparen op kleine dingen, zoals onze uitnodigingen, menukaartjes, fotograag, we nemen geen videograaf maar filmen zelf (alé onze familie en vrienden), enkel op de ringen hebben we niet bespaart want die draag je toch je hele leven lang normaal gezien hé ;-) ook zal mijn verloofde zijn kostuum huren ipv kopen.

En je trouwt maar een keer, dan heb je nog tijd genoeg om terug te sparen!!
Veel succes met alles ;-)

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 11:32:59

Wij betalen ook alles zelf, behalve mijn kleed is een cadeau van mijn ouders en mijn vriend zijn pak een cadeau van zijn mama. Wij hebben 5 jaar ingewoond bij mijn ouders om ons droomhuis te kunnen bouwen. We hebben thuis nooit iets moeten afgeven, ons huis is nu bijna af en er zijn nog genoeg centjes om te trouwen en dan nog iets mooi over te houden. Ik verwacht dan ook niet dat mijn ouders nog de helft van mijn trouw ofzo zouden betalen. Ik weet dat we wel een mooi cadeau zullen krijgen. Maar het feit dat we zo lang bij hen hebben mogen inwonen en zoveel konden sparen vind ik al een heel mooi cadeau op zich.

Claudia
26-5-2012
 Meld misbruik15-5-2011 11:59:24

Wij zullen ongeveer 20 suitegasten hebben en dan 100 tot 150 gasten voor de receptie en avondfeest. Wij betalen alles zelf behalve bruidskledij, die krijgen we van onze ouders. Van onze ouders zullen we ook wel een geldcadeau krijgen aangezien we 3 jaar geleden een huis gekocht hebben en dus geen huisraad meer nodig hebben. We weten wel niet hoeveel en tellen dit dus ook niet mee
Dus hier gaat er ook een groot gedeelte van ons spaargeld op aan de trouw. Net zoals Kim kijken we wel op welke kleine dingen we hier en daar wat kunnen besparen.

Inge
23-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 12:18:09

wij krijgen beiden wat geld van onze ouders. Dit geld zouden we ook gekregen hebben mochten we niet trouwen. Maar nu is het natuurlijk wel mooi meegenomen dat we dat geld voor onze trouw kunnen gebruiken. De rest betalen we zelf.

Sarah
16-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 12:38:04

wij betalen alles zelf... voor een idee te krijgen, over de 25000 euro (niet om te stoefen ofzo, maar ik wil alles erop en eraan en er blijft gewoon maar bijkomen). Onze spaarcentjes zijn er voor onze trouw! wij wonen toch ook al 4 jaar samen en hebben al 1 jaar een eigen huisje, dus vonden het vrij raar om bij onze ouders aan te kloppen hiervoor. Ze helpen wel mee en leggen hier en daar een centje bij (bvb mijn kleed heb ik wel van mijn ouders gekregen, maar zit dan ook niet bij die 25000...)
Heb gewoon een ventje dat goed verdient en wilt dat ik de trouw van mijn dromen beleef...
eigenlijk wel muug veel geld voor maar 1e dag, maar ik heb schrik dat ik er anders spijt van zou krijgen als ik er op bespaar...

Evi
6-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 12:59:30

Wij betalen ook alles zelf. Enkel mijn kleed heb ik van mijn ouders gekregen. Wij hebben een receptie voor 70 mensen en een avondfeest voor 280 mensen. Wij krijgen natuurlijk wel een mooie cent als cadeau van de schoonouders...

Evi
25-8-2012
 Meld misbruik15-5-2011 13:12:17

Mijn ouders betalen vervoer (bus) volledig, alsook mijn trouwjurk+accesoires.
Voor de receptie en het avondfeest houden we het op ong. 80 pers. Mijn ouders betalen iets meer dan de helft.
Bloemen/kerk/stadhuis/uitnodigingen enzo, hebben zij ook voorgesteld om de helft te sponseren. Maar gaan dit niet aannemen, aangezien we vinden dat ze al zoveel geven.
Fotograaf en trouwringen betalen we volledig zelf.
Schoonouders betalen niets.
Het is wel leuk als je wat hulp krijgt, dan hoef je je over de financiële kant toch een stuk minder zorgen te maken. Als je alles zelf betaalt, zou ik het proberen heel budgetvriendelijk te houden. Lukt wel als je het wat bescheiden houdt.

lies
2-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 13:42:55

Bij ons betalen mijn ouders het avondfeest voor mijn kant van de familie en zijn ouders zijn kant van de familie. Een mooie bedrag uitgespaard dus...
Hoewel dat er toch nog héél veel bijkomt hé. Onze vrienden en collega's, kledij, bloemen, foto -en videograaf, decoratie,... Maar het zal natuurlijk onze dag worden zoals wij hem dromen! Wow, krijg alweer kriebels!
Ons feest zal alles samen (incl cadeau ouders) toch richting €20 000 gaan, maar daar beslist iedereen natuurlijk zelf over. Niemand moet elkanders rekening maken hé!

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik15-5-2011 13:54:34

Wij betalen ook alles zelf. Ik krijg van mijn ouders mijn kleed en toebehoren en kledij voor ons zoontje. Mijn schoonouders geven 2000 euro cadeau.
Onze trouw zal in totaal rond de 16000 euro gaan kosten.We hebben 80 pers voor avondfeest en 180 pers voor dansfeest. Dus uiteindelijk betalen we zelf een klein 11000 euro. Veel geld voor één dag, mag er nie aan denken wat we er voor de rest mee zouden kunnen doen, maar ja, trouwen daar droom ik al van klein meisje van...

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik15-5-2011 14:22:11

Idem hier wij betalen ook alles zelf inclusief kledij , reis, feest, met andere woorden werkelijk alles.Ons huwelijk zal rond de 20 K€ draaien , zonder de reis.Met reis 30K
En ik denk soms ook wel amai daar heb ik met gemak een antieke kast voor in de gang, een dressing etc etc.
Anderzijds we hebben een jaartje geleden ons stekje gekocht, buiten een kast in de gang en een dressing is er absoluut geen werk meer aan. Mijn schoonvader heeft er 3 weken non stop in gewerkt zonder 1 euro te vragen, en dat is eigenlijk ook een schone cadeau.

Kort samengevat ons feest
Receptie van een 130 man , maar een diner van 30 man. Wij hebben voor een intieme sfeer gekozen voor s avonds.

Maar het gaat de dag en de reis van ons dromen zijnEn uiteindelijk maak je je eigen rekening zelf

birgit
2-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 15:04:41

Bij ons betalen de ouders elk hun eigen familiekant qua eten.Voor de rest betalen wij alles zelf.

Leen
28-5-2011
 Meld misbruik15-5-2011 15:32:33

Mijn ouders hebben mijn trouwkleed betaald en daarbovenop krijgen we nog 2500 euro cadeau! Hier zijn ondertussen ook vele spaarcentjes gesneuveld (de cadeau krijgen we pas op het trouwfeest).

Of we iets krijgen (en wat dit dan mag zijn) van Wouter zijn mama en van zijn papa (gescheiden) daar hebben we het raden naar...

Mijn ouders worden op het avondfeest alvast uitgebreid door mij bedankt. Moesten we op voorhand nog te weten komen dat de ouders van Wouter ook zo'n cent geven, dan worden deze natuurlijk even hard en openlijk bedankt als mijn ouders!

Evelien
4-5-2012
 Meld misbruik15-5-2011 15:45:33

Bij ons wordt alles door onszelf gefinancierd. We hebben wel een heel bescheiden huwelijk gepland met maximum 35 personen. Mijn ouders hebben ondertussen toegezegd om mijn kleed te betalen en mijn beste vriendin (tevens mijn getuige) wil per se de fotograaf betalen. Dus dat zijn toch al twee kosten waar ik niet mee moet inzitten.
We vermoeden wel dat we van de andere gasten ook iets zullen krijgen, maar daarvoor moeten we nog een beetje geduld hebben.

Laura
30-6-2012
 Meld misbruik15-5-2011 16:39:22

Wij betalen ook alles zelf behalve mijn kleed, daar heb ik mijn huwelijkssparen van de voorzorg voor, dit hebben mijn ouders altijd voor mij gedaan. We hebben een avondfeest van ongeveer 100 personen. We hopen toe te komen met 12000 euro. We kunnen wel op verschillende dingen besparen. Zo is mijn broertje een oude auto aant opmalen en mogen wij die gebruiken. Mijn vriendin haar zus gaat onze uitdodigingen maken, mama haar neef gaat onze foto's maken, hij doet dat voor hobby maar maakt echt prachtige foto's. Een collega haar dochter komt op onze ceremonie zingen dus dit kost ook veel minder dan een groepje of zangeres in te huren. Wat wij ook doen is al verschillende dingen op voorhand kopen. Het kost uiteindelijk wel even veel maar je voelt het minder hard, zo hebben wij onze ringen en ons huwelijkskaars al. Wat vooral belangrijk is, is dat je iets doet dat je zelf graag wilt! Succes ermee.

Stefanie
9-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 17:15:18

Ook wij staan zelf in voor de financiering van ons huwelijk.
In de veronderstelling dat we toch niet gingen trouwen hebben we een paar jaar terug een mooi bedrag gekregen van mijn schoonouders om te investeren in onzen bouw.

Nu, zovele jaren later, zijn de plannen er toch met als gevolg dat alles uit eigen zak moet komen.
We houden het ook low budget. Mijn ma maakt mijn huwelijksjurk, Tom huurt een kostuum en heeft schoenen gekocht die in de winkel stonden en al es gepast waren = %'je korting.
Het feest vindt plaats in de tuin van mijn schoonbroer wat ook wat centen bespaard en daarmee huren we dan een mooie tent.
Het uitgebreide middagfeest houden we beperkt door enkel de ouders, (schoon)broers, (schoon)zussen en bijhorende kinderen + getuigen uit te nodigen.
's Avonds zijn de vrienden, collega's e.a. uitgenodigd voor een korte receptie. Daarna is er een dansfeest met voor wie wenst frietjes met een snack. Dit kost per persoon echt niet veel (peanuts in vergelijking met uitgebreide menu's).
Een gastenboek heb ik zelf in elkaar gebokst (fotoboek met ruimte om te schrijven.).
Ook de bedanking voor volwassenen/kinderen wordt iets eenvoudigs en vrij goedkoop. (ook iets dat zelf gemaakt wordt)
De trouwringen zijn van zilver en zeer basis (mijn "verloofde" is geen ringdrager en ik prefereer toch zilver boven goud dus dit komt goed uit)
Een huwelijksboeket : daar bestaat nog twijfel over. Misschien de houten roosjes, die ook niet zo duur zijn.
De fotograaf is de man van mijn getuige die dit met plezier gratis doet.
De muziekinstallatie kunnen we gebruiken van een kameraad terwijl een andere vriend komt draaien op het feest 's avonds.

Het is vooral belangrijk dat je je oor te luisteren legt bij mensen. Er zijn altijd wel zaken of diensten die je goedkoper kan krijgen als je mensen aanspreekt.

Succes alvast

Peter
14-7-2012
 Meld misbruik15-5-2011 18:57:18

Wij krijgen sponsering van onze ouders, een € 4000. De rest betalen we zelf. De receptie wordt gedaan door collega's, de suite moet met eigen wagen rijden,... en door hier en daar wat creatief te zijn is ons huwelijk op 10.000 begroot. Dit voor een dinner voor 50 personen en daarna een dessertbuffet voor 120 personen. Meer willen we er echt niet aan geven, want een huisje later vinden we ook wel belangrijk. Op sommige dingen hebben we niet toegegeven, ik wil bijvoorbeeld perse een witte limo die dag. Nu valt het mij ook wel op dat 2 mannen die trouwen precies een stuk goedkoper is, geen kleed, visagiste, dure kapster... Maar een mooi huwlijk voor die prijs is normaal goed te doen, al moet je soms keuzes maken...

Cathy
16-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 18:59:16

Hey dames,

Bedankt voor jullie reacties. Ben al blij dat wij niet de enigen zijn die op bepaalde zaken besparen.

Mijn kleed is wel eentje van de bruidswinkel en onze ringen zijn zilver (wij zijn beiden geen ringdragers) en mijn halsketting en oorbelletjes ook. Ik laat wel mijn haar en make-up doen.
We doen een tuinfeest voor beperkte groep, met buffet (wij huren wel tenten, je weet hier nooit met het weer) en een DJ. Mijn verloofde is in een fotoclub en daarvan gaat iemand foto's nemen, we mogen dan geven wat we willen aan die persoon.
Ons vervoer, daar zorgt iedereen zelf voor en als we geluk hebben mogen we meerijden in de splinternieuwe cabrio van een vriendin.

Weet je, ik hoef niet per sé sponsering van de ouders, maar het zou wel leuk zijn te weten op wat we kunnen rekenen. Niet om dan meer te kunnen uitgeven, maar gewoon om ons hiervoor geen zorgen hoeven te maken.

Nog 2 maandjes en het is zover, ik kijk er zo naar uit hé.

Liefs

eline
20-5-2011
 Meld misbruik15-5-2011 20:09:30

Onze dag kost in totaal 20.000 euro waarvan we 12.000 euro zelf hadden bijeengespaard speciaal voor die dag. De rest hadden we al gekregen van onze ouders toen we gingen samenwonen maar we hebben het gespaard voor ons feest.

Veel geld voor die dag maar we zullen er een zeer mooie herinnering aan overhouden. Gé leeft maar 1 keer hé :)

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik15-5-2011 21:15:04

Onze trouw zal zo'n 22 000 euro kosten. Mijn mama zal mijn bruidjsurk met alles erop en eraan (juwelen, lingerie, schoenen) voor haar rekening nemen, alsook de bloemen en de receptie 's middags. We besparen wel al een deel doordat mijn tante fotografe is en mijn mama bloemiste is in haar vrije tijd en zij dus de bloemen zal verzorgen. Wij betalen dus ongeveer rond de 15 à 16 000 euro zelf.

In het begin kwamen we op een 27 000 euro waarvan we alles zelf gingen betalen, maar we zijn recent gaan samenwonen en om de kosten nog wat te drukken hebben we hier en daar toch wat bespaard. Desalniettemin zal onze trouwdag er echt prachtig uitzien met alles erop en eraan :-)

Groetjes

Anika
9-4-2011
 Meld misbruik15-5-2011 21:17:07

Wij hebben alles zelf betaald, op zijn kostuum en de helft van mijn kleed na.
Onze trouw heeft ons 8000 euro 'gekost'. Wij hadden een grote receptie met iedereen die we er bij wilde hebben (ongeveer 90 mensen) en dan een diner met 30 personen (gezinnen, grootouders, dichte vrienden en getuigen). zonder avondfeest, maar wel uitgebreid aan tafel... Dat was voor ons de perfecte formule (kwam dat nog eens goed uit met ons budget ;) )

Achteraf hebben we natuurlijk wel mooie cadeau's gekregen van onze ouders/grootouders,... Maar wij wilden hier bewust niet op rekenen. Op die manier kan iedereen geven wat hij of zij kan en wil geven. en is het niet 'iedere ouder een deel van de trouw'. wij bekijken de cadeau's ook niet als het terugbetalen van de trouw, maar als een gezamenlijke start voor ons als bruidspaar...

cindy
17-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 21:25:37

wij betalen ook alles zelf.

25 suite gasten
+- 100 receptie gasten
+- 220 avond gasten

onze teller staat inmiddels op ongeveer 31.000 euro (niet alleen feestzaal hoor, maar met alles erbij)

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 22:16:06

ook hier wordt alles zelf betaald : het feest, de kledij, etc.
Wij hebben 's middags een 3 gangen lunch voor 35 personen en 's avonds een diner voor 100 personen.
We doen geen aparte receptie, iedereen wordt sowieso gevraagd voor het volledige avondfeest.

Volgens de budgettering die ik nu heb zitten we tussen de 23.000 en 25.000 euro omdat we voor een redelijk dure catering gaan.
Ik probeer er niet te veel aan te denken want is enorme som om op 1 dag uit te geven.
Er komt wel iéts terug aangezien we geen lijst leggen maar een reknr geven maar bon, ik trouw maar 1 keer he (allez, dat is toch de bedoeling !!)

monica
26-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 22:27:32

Wij betalen ook alles zelf
30 suite gasten en 155 avond gasten. Ik probeer ook zovéél mogelijk zelf te doen.
Eerlijk gezegd ik zou eens moeten beginnen te tellen zodat ik kan flauwvallen hoeveel het gaat kosten .
Waarschijnlijk krijgen wij ook van onze ouders kado maar daar kan ik nu niet op rekenen hé

tima
8-9-2012
 Meld misbruik16-5-2011 1:26:34

wel eens leuk om al die verschillen te horen maar toch misschien een onbeschaamd vraagje als jullie spreken van het deel dat jullie zelf financieren hebben jullie dan allemaal zon grote spaarrekening ???? of zijn er die dan een deel lenen ofzo ?? ik vraag mij dit al dikwijls af wan t wij hebben gebouwd en een zoontje van 3 en die spaarrekening groeit toch niet zo snel naar €10000 -€20000 . alvast dank voor diegene die willen antwoorden

nathalie
13-5-2011
 Meld misbruik16-5-2011 8:55:13

hey wij zij 12 jaar samen en hebben 3 kids ,wij betalen alles zelf ,wij zijn getrouwd en hadden 200 gasten op ons avondfeest in de cofar ,ik moet zeggen alles is supergoed verlopen ,wij hebben dit heel lang op voorhand beslist wat we gingen doen en hoeveel het ons ging kosten we hebben allebei keihard gewerkt om dit te kunnen doen ,het avondfeest kost ons 12000 euro ,wij hadden ook gevraagd aan onze gasten om geen geschenken te kopen omdat we toch al veel hebben verzameld in die 12 jaar ,dus ik ben daar heel eerlijk in wij moeten nog een kleine 3000 euro opleggen ,de rest van het geld hebben we gekregen in omslagen van de mensen die kwamen naar ons feest .iedereen moet dit voor hun eigen uitmaken hoe ver ze willen gaan daarin .grtjs natje

deborah
28-5-2011
 Meld misbruik16-5-2011 9:43:46

wij betalen onze trouw ook zelf
juist de avondgasten die onze aouders wouden uitnodigen worden door hen betaald.
wij hebben onze kosten ( met nog 11 dagen op de teller) opgeteld en komen op 13000-14000 eur
het feest zelf kost ons 8000-9000 eur (57 dinergasten en 27 avondgasten) . wij hadden in januari een bedrag vanong 10.000 bijeen kunnen sparen ( hebben ong 1.5 jaar geleden beslist om te trouwen en zijn dan beginnen sparen)

fotograaf is een goede kennis dus doet t heel goedkoop, menus en dergelijke heb ik zelf gemaakt en veel naar rue du brabant geweest voor de assesoires.

de ringen (1000), DJ en livemuziek (640eur), mijn kleed en assesoires (1100), zijn kostuum (350), de 3 bruidskindjes (300), (ballon)versiering (100), broodjesmaaltijd smiddag ( 350) betalen we op het moment zelf ( niet van het spaargeld)

het is een groot bedrag en toch hebben we niet van alles het slechtste of het beste genomen

Nu dat we aan het bouwen zijn is het wel heel wat moeilijker om de laaste dingetjes te betalen, maar met de hulp van de familie lukt dat wel, zij geven hun cadeau wat meer op voorhand, waardoor we geen problemen krijgen om de laaste stukjes nog te betalen.
we hadden dit aan niemand gevraagd maar omdat we met de bouw bezig zijn, hebben ze dit spontaan voorgesteld en gedaan en het heeft goed geholpen :)

als ik hier zo de bedragen van sommige hoor, duizel ik toch eventjes hoor! meer dan 15000 zou ik er toch niet aan kunnen geven eerlijk gezegd, ook al is het maar voor 1 keer!
zoals we het nu hebben gaat het toch al dik in orde zijn vind ik.

gr Debo

Deborah
1-7-2011
 Meld misbruik16-5-2011 10:58:52

Van mij betalen mijn ouders de receptie en het anvondfeest van mijn kant van de familie, ze hebben ook de helft van de uitnodigingen betaald, mijn kleed en mijn schoenen.
We hebben er zelf nooit om gevraagd ze hebben het zelf als cadeau voorgesteld. Wat we van zijn ouders krijgen weten we niet. Vervoer, ringen en de 2 fotografen alsook de Dj betalen we zelf.
We hebben 156 gasten zowel voor receptie als avandofeest, iedereen blijft dus.
Indien we alles zelf zouden moeten betalen zouden we ook we nog niet aan 20 000 EUR zitten hoor. Vind dat ook wel teveel voor ons,Ik kan wel heel goed onderhandelen en afdingen natuurlijk :-p even alles op een rijtje:

DJ 400 EUR hebben nog een stuk van zijn prijs kunnen doen /
Ringen 700EUR (bij een groothandel geweest en via een kennis grote korting gekregen)/ Fotografe n°1( foto's op locatie, gemeentehuis en familifoto's): 750 EUR/
Fotografe n°2(avondfeest, zit in haar laatste jaar fotografie): 100EUR /
Vervoer met Cadilac (fotografe 2 is er eigenaar van) 100 EUR/
Zijn kostuum: 300EUR/
Mijn kleed 1550EUR/
Kledij bruidskindje 100EUR/
Avondfeest als iedereen kot 9360EUR/
Uitnodigingen: 325EUR/
Ballonversiering, daar zorgt de zaal voor...

Totaal: 13 685 EUR

Menu's, tafelkaartjes enz worden zelf gemaakt...

We zijn mijn ouders dan ook dankbaar voor de onverwachte sponoring,

Gr
Deborah

Lynn
25-6-2011
 Meld misbruik16-5-2011 11:03:06

Hey,

Ons feest zal in totaal geschat zo'n 30000 euro kosten, met alles erbij, kleren, schoenen, ... tot en met de huwelijksreis.
Mijn trouwkleed heb ik cadeau gekregen van mijn mama en mijn verloofde zijn pak van zijn mama.
Daar buiten betalen mijn ouders onze kant van de familie en mensen die zij persoonlijk nog willen uitnodigen en mijn verloofde zijn ouders betalen zijn kant van de familie en mensen die zij persoonlijk nog willen uitnodigen.
Mijn "schoonouders" zijn zelfstandig en hebben daarom een groot aantal genodigde dus hebben ze ook een deel mee betaald aan de uitnodigingen.

Wij hebben een suite van 28 personen, receptie 220 en avondfeest 200 en dansfeest 30.

Lynn
25-6-2011
 Meld misbruik16-5-2011 11:04:41

Dat is hun "trouwcadeau" en dan nog om terug te komen op de rekening.
Nee dat geld staat niet op onze rekening, maar door het feit dat alles in stukjes, brokjes en parten betaald wordt, moet je toch ook niet 10, 20 of 30000 in een keer op tafel kunnen leggen, ...

tima
8-9-2012
 Meld misbruik16-5-2011 12:48:02

ah bedankt voor de uitleg geeft weer wat hoop :)

tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik16-5-2011 20:13:08

Wij betalen het merendeel zelf, maar hier komen allerlei gunstige factoren bij ;-)
We kregen 4000 cadeau van mijn schoonouders, mijn schoonvader is fotograaf en staat er op dat uitnodigingen, fotoboek, fotograafkosten voor zijn rekening te nemen.
Mijn neef is dj dus die zal dat verzorgen, al 2 ferme kosten die we uitsparen!

Mn mama betaalt mn bruidsjurk en mn schoonmoeder de kledij van mn verloofde.
Bruidskindjes, avondfeest, bloemen en decoratie, accessoires, vervoer, ringen, ... betalen we zelf!

Ons feest zal zo'n 120 mensen tellen, en we hebben een kostenplaatje van 12000 euro voor alles berekend.

Ik werk nog maar sinds september en heb van thuis uit nooit veel mee gekregen, en mn vriend heeft met zn spaarcentjes een auto gekocht 2 jaar geleden, dus we zijn sinds januari van 0 begonnen!

Sofie
12-8-2011
 Meld misbruik31-5-2011 17:21:50

Wij waren van plan om alles zelf te betalen, maar mijn schoonvader heeft erop aangedrongen om 7500€ te voorzien.

Dus hiermee zou het wel geklaard moeten zijn. Mijn moeder zegt dat zij zou betalen wie zij wil dat er komt (maar dat zie ik niet gebeuren), mijn schoonmoeder zou 1200€ geven en mijn vader hoop ik al dat hij genoeg geeft om zijn eten en drank te kunnen betalen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...