Nu Online
Momenteel zijn er 734 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis?

15-5-2011 18:28:27
Hoi mede bruidjes en bruidegommen,

Ik zit zo even verveeld met een vraag.
Ik en mijn vriend betalen ons huwelijk zo goed als volledig zelf (lees: ik kreeg mijn jurk betaald door mijn mama, en hij zijn kostuum door zijn mama, en we kregen gezamenlijk van onze ouders zo'n 2000 € tot nu toe, maar daarmee is een huwelijk natuurlijk niet betaald).
We wonen ook al samen, en dus hebben we ook geen huwelijkslijst ofzo opgesteld, omdat we niet echt spullen nodig hebben voor ons huis. Dus hebben we op de uitnodigingen ook gewoon een envelopje gezet.

Nu vraagt iedereen ons constant waar we op huwelijksreis naartoe gaan, terwijl we daar eigenlijk (nog) geen plannen voor hebben gemaakt. We hebben tot nu toe al onze centjes gespaard voor de trouw, en we dachten om als er na de trouw met ons geld alles betaald is en we krijgen een mooi centje als cadeau, misschien gaan we dan wel een week of twee ergens naartoe op reis, maar tot nu toe hebben we dus niks concreets. Als we dit als antwoord geven, kijken ze allemaal kweet niet hoe raar naar ons. Alsof het abnormaal is om niet meteen een reis ik weet niet waarnaartoe te boeken...

Zijn er hier nog bruidjes die (nog) geen plannen hebben om op huwelijksreis te gaan? We moeten toch niet op reis gaan omdat "iedereen op huwelijksreis gaat"?

Groetjes van een gefrustreerde bruid... T_T

Filipa
23-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 22 | Gelezen: 1030

Kim
19-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 18:34:51

Hoi,
Ik vind niet dat je op reis moet gaan en ik vind het heel mooi dat jullie eerst willen kijken hoe het met de centjes uitkomt, dat is toch heel eerlijk. Wij gaan wel op reis, maar meer omdat we elk jaar op vakantie gaan en ik dat heel graag doe, naar de bergen gaan om te wandelen. Oké, normaal gaan we elk jaar naar Oostenrijk, maar dit jaar zal het Tenerife worden, maar ook vooral voor de mooie natuur hoor. Het is dan wel na onze trouw, maar zal toch een gewone vakantie worden. Eerst waren we ook aan het twijfelen, omdat wij de trouw ook bijna volledig zelf betalen en omdat we aan het verbouwen zijn, maar we gaan, omdat ik zo graag ga en niet omdat de rest dat verwacht na een trouw.
Trouwens een mooie last minute als dat erna nog kan is ook zeer leuk, maar thuis zijn in de wittebroods weken en genieten van elkaar dat is ook super.
Groetjes

Sylvie
8-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 18:34:53

Wij gaan alvast ook niet!

Melanie
21-5-2011
 Meld misbruik15-5-2011 18:51:35

Wij wachten ook af tot we zeker zijn dat alles betaald is. Er is altijd keuze genoeg tussen last minutes als het budget het toelaat. Wij betalen ook alles zelf dus lijkt me logisch dat we dit op onze leeftijd niet van een berg kunnen halen :-)

lies
2-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 18:52:56

Hoi Filipa,

de gasten hebben misschien graag een idee waar hun centjes aan besteed zullen worden... vandaar de vraag.

xxx

Jana
17-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 19:05:00

Wij gaan ook niet op huwelijksreis, we doen het ook zoals jou! Eerst kijken hoe het financieel allemaal gaat (we zijn een nieuwbouw aan het zetten en verhuizen in juli, en dan trouwen in september) Misschien dat we volgend jaar dan een mooie reis maken. We hebben een week verlof om te genieten van ons nieuwe huis zonder dat we er eens in moeten werken. Wat wij wel gaan doen is een hele dag naar de wellness om te ontstressen Maar als de mensen vragnen 'en naar waar gaat de huwelijksreis' en we zeggen 'naar onze eigen tuin' dan kijken ze soms ook wel eens raar. Wij hebben op onze uitnodiging ook gezet als cadeautip: 'Ook al zijn we dan een prinsenpaar, ons kasteel is nog lang niet klaar'
Dan weten de mensen ook dat het geld dat ze geven voor afwerking van het huis dient.

suzy
6-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 19:12:09

hoi wij gaan ook niet op reis, maar dan wel omwille van een andere reden, maar als het jullie niet uitkomt moet je het toch gewoon niet doen...

renske
12-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 19:59:05

wij gaan ook niet op huwelijksreis wij hebben ook niet de centjes wij vragen ook een envelopje voor ons huis goed te kunnen bouwen ook al hebben we onze lening bijna goedgekeurd maar alle centjes helpen hé. wij gaan in september een weekje naar de zee(westende) naar de caravan van mijn toekomstige schoonouders dus we bezien dat maar als huwelijksreis en gaan dan ook nog enkele foto's daar trekken dus onze trouwkledij terug aandoen :-)

Kim
2-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 20:03:41

Wij gaan wsl ook niet op reis hoor, we betalen ook alles zelf (of toch bijna alles)
We trouwen begin september en zullen mss kijken hoe het met de last minutes zit. Soms kan je dan iets goedkoper ergens naartoe.

Katrijn
22-7-2011
 Meld misbruik15-5-2011 20:12:16

Dag meid!

Bij ons het is NET hetzelfde! We gaan ook achteraf pas beslissen waar de reis heen gaat (is afhankelijk van het budget betalen ook alles zelf). En ik word er gek van dat iedereen vraagt waar die reis heen gaat en zeker de blikken en reacties als je zegt dat je nog niets hebt vastgelegd! Dus je weet dat je niet alleen bent! :o) We trouwen trouwens bijna op dezelfde dag, begint de spanning bij jou ook zo toe te nemen?

groetjes,

Katrijn

eline
20-5-2011
 Meld misbruik15-5-2011 20:14:28

hey hey

wij gaan ook niet echt op huwelijksreis hoor

de week erna gaan we 4 dagen naar de ardennen en in de zomervakantie naar Toscanië

wij zeggen dat dat onze huwelijksreis wordt :)

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik15-5-2011 21:15:35

hoi wij gaan ook niet echt op huwelijksreis. Na de trouw willen we wel een weekendje weggaan onder ons 2tjes. En dan gaan we in juli samen met ons dochtertje naar Italië, mijn familie woont daar en we doen dit om de paar jaartjes. Dusja...het zal een gewone vakantie zijn. Niets van aantrekken! Jullie moeten doen wat voor jullie het beste lijkt...x

Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik15-5-2011 21:25:06

Wij kunnen door werkomstandigheden pas in januari op reis gaan dus een echte honeymoon na de trouw zit er niet in.
Waarschijnlijk gaan we wel een weekje italie of zuid frankrijk doen meteen na de trouw maar de echte honeymoon is dus pas voor 2012.

monica
26-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 22:01:51

Wij gaan ook niet op huwelijksreis, gaan wel paar dagen na de trouw weg (kado van mijn zus) maar weet nog niet waar naar toe?
Als ze mij die vraag stellen antwoord ik dat wij een maand voor de trouw al op vakantie gaan en als er nog centjes van de trouw overblijven (vermits wij ook alles zelf betalen) wij misschien effe samen met onze kids weggaan. Hadden wij een ezeltje in de tuin staan die geld s..... dan wist ik wel waar naar toe hihi
Mama zei ook dat er toch mensen willen weten wat je met het geld gaat doen wat je krijgt omdat er een briefomslag opstaat als kadotip...

Claudia
12-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 22:33:26

Hoi,

Wij gaan ook niet op reis, vooral omdat we ook onze trouw zelf betalen en omdat we ons huis aan het opknappen zijn. We gaan wel een nachtje naar een luxe hotel en dat is het. Wat de mensen daarvan denken moeten ze zelf weten hé! We gaan liever over een tweetal jaar op reis als we daar de centjes voor hebben. Ik zou nu ook niet met een gerust hart kunnen vertrekken edenk ik...

evelien
11-5-2011
 Meld misbruik15-5-2011 22:42:13

Hey wij zitten in de verbouwingen en onze centjes gaan daarnaartoe.
We hebben dus geen geld voor huwelijksreis en vieren onze huwelijksnacht en eerste huwelijksweken wel gezellig samen thuis.

inge
5-8-2011
 Meld misbruik15-5-2011 23:47:53

hoi,
nee ik vind dat toch ook niet raar.
wij hebben ook geen plannen voor op reis te gaan :-)
anders moeten we teveel oppassen om op ons beestjes te passen.
gewoon thuis blijven kan toch ook gezellig zijn.
daar hoeft echt geen warm vakantieland aan te pas te komen vind ik.
en iedereen kiest dit toch voor zichzelf of ze op huwelijksreis gaan of niet.
laat ze maar raar kijken, niks van aantrekken ;-)

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik16-5-2011 7:30:22

Hey,
Blijkbaar denkt iedereen (allée toch veel mensen hé) bij een huwelijksreis dat het moet en dan nog liefst direct en naar één of ander exotische bestemmming.
Dit is niet verplicht hoor .
Wij hebben wel een huwelijksreis gedaan maar dat was gewoon onze jaarlijkse reis (niks specialer ofzo) en was pas een maand na onze trouw. Zijn gaan wandelen in Schotland, zaaaaalig en zooooo mooi. Mijn schoonzus haar reactie "toch nie Schotland daar schijnt de zon niet!" (zij is zelf op huwelijksreis geweest naar Mexico) Awel wij hebben 3 weken niks anders dan zon gehad .
Direct na de trouw zijn wij er wel al even een paar dagen tussenuit geweest naar de Ardennen om even te bekomen. Mijn ventje lacht dus altijd dat onze huwelijksreis naar de Ardennen was. So what!
Je maakt voor jezelf uit of je op reis gaat en naar waar en laat ze idd maar raar kijken. Het is jullie keuze!
groetjes

Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik16-5-2011 7:39:34

Amai bedankt mensen voor de steun! Ik voel mij al niet meer zo alleen ;-)

Sofie
28-5-2011
 Meld misbruik16-5-2011 8:29:03

Hoi

Wij wouden eerst een echte huwelijksreis. Wij hadden geboekt voor naar Mauritius te gaan voor 10 dagen. Maar dan waren we 6500 euro kwijt.
Dat vonden we echt te veel. Want we hebben pas gekocht, en betalen onze trouw ook volledig zelf.
Dus hebben we dat geannuleerd.
We gaan gewoon op reis deze zomer. Zoals we elke zomer op reis gaan.
Maar dit keer hebben we er gewoon twee weken van gemaakt. En het is naar Madeira, met voor de twee weken een huurauto.
Dit heeft ons 4000 euro besparing heeft opgeleverd t.o.v Mauritius.

groetjes,

Sofie

liesbeth
6-8-2011
 Meld misbruik16-5-2011 10:18:05

wij gaan ook niet op reis hoor... wij hebben nogal vlug beslist om te trouwen, waardoor we eerst op reis gaan (lag al vast) en daarna pas trouwen :)
als de mensen ons vragen naar een huwelijksreis, dan zeggen wij dat we een pre-huwelijksreis doen :)

groetjes

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik16-5-2011 11:45:15

Hey Filipa!
Ik vind dit helemaal niet raar hoor, je moet je er zeker niet slecht bij voelen!
Wij zijn nu ook volop aan het sparen voor onze trouw & houden het dit jaar ook rustig qua reizen / uitstapjes. Na onze trouw willen we ook graag een huisje/grond kopen.
Zeker niets mee in zitten!!!!

daphne
27-8-2011
 Meld misbruik16-5-2011 13:31:27

Blijkbaar zijn er toch veel uitzonderingen die niet op huwelijksreis gaan. Wij hebben ook niets geboekt. Betalen ook alles zelf, net gebouwd,... dus dromen van een huwelijksreis kan maar verder gaan we niet geraken.

Misschien... inderdaad een last minute ofzo...
Dus zeker niet mee inzitten!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums