Terug naar overzicht
voor zover ik me herinner stopt het seizoen op veel Griekse eilanden eind september, maw dan gaan veel restaurants en dergelijke vanaf oktober voor enkele maanden dicht. oktober is overal in europa al wat kouder dus voor lekker warm zit je met canarische eilanden in die maand nog het safest denk ik. misschien gewoon eens aan een goed reisburo vragen ? Zij zijn daar altijd wel eerlijk in heb ik gemerkt.
Klopt niet, je kan tot eind oktober naar Griekenland.Dat kan nog heel goed meevallen van temperatuur.Rhodos-stad is heel mooi. Ook Kreta heeft mooie stranden.Wil je ook cultuur opsnuiven is het zelfs een heel aangename maand om Athene te verkennen.Strand ligt daar wel wat verder vanaf maar is toch te doen. Veel succes !
kreta? wij vertrekken over 2 weken voor de 2e keer, we zijn daar ons hart verloren... heel vriendelijke mensen, mooie omgeving, bergen en strand, cultuur, mogelijkheden tot sport, ... En goed weer natuurlijk! :) groetjes
Wij gaan binnen en 3 tal weekjes voor 14 dagen naar Kreta. Liever wilden we naar Athene maar met de huidige perikelen daar (stakingen en betogingen) hebben we onze plannen verschoven naar een van de eilanden. De eilanden worden minder getroffen bij stakingen en dan heb je minder problemen op het vliegveld.
Hey, Ik en mijn man zijn 2 jaar geleden op reis geweest naar de Canarische Eilanden, ik geloof dat het eind augustus tot midden september was. Wij gingen vooral om te wandelen, voor 3 weken en hebben La Palma (Caldeira de Taburiente en Ruta de los Volcanes gedaan), La Gomera (nationaal park Garajonay) en Tenerife (Teide beklommen, te voet, jaja ) gecombineerd. Zijn aanraders wat mij betreft. La Gomera en La Palma zijn rustiger, minder toeristisch en vooral voor wandelaars (zeker La Palma!). Tenerife is ook heel mooi, vooral als je voorbij het echte toeristische wil gaan. Wij hebben 4 dagen in het binneland gelogeerd (in de buurt van Teide; een spa-hotel in Vilaflor) en was super. Laatste nacht sliepen we in badstad in de buurt van luchthaven (Playa las americanas of zoiets) uit praktische overwegingen en wij vonden dat een ramp (niks te zien en té toeristisch - maar ja wij gaan vooral om te wandelen hé ) Moest je voor La Palma opteren en een strandvakantie willen, kies dan wel absoluut de westkant van het eiland (ik geloof dat het Puerto Naos is). Wij lagen aan de oostkant (los cancajos denk ik - uit praktische overwegingen) en daar was het beduidend minder zonnig (geen probleem voor ons want wij gingen om te wandelen). Vorig jaar ben ik met mijn zus op reis geweest naar Mallorca in oktober (eerste 2 weken). Ook heel schoon eiland. Als je rust wil, kies hier dan absoluut voor de noordkant van het eiland (wij sliepen in puerto alcudia, mooi en rustig, nog niet supertoeristisch zoals in het zuiden rond palma de mallorca waar vooral het uitgaansleven zich situeert - tenzij je dat wil uiteraard) Mallorca is al wel een beetje minder warm in oktober. Wij hadden ongeveer tussen de 20 en 24 graden. Viel nog mee maar nu niet direct echt strandweer. Een dag was het zelfs in de voormiddag echt heel de tijd stortregen. Onze huwelijksreis was ook binnen Europa en weer een wandelreis, namelijk Schotland. Schitterend, in september gegaan en keigoed weer. Maar ik vrees dat je daar in oktober nu niet direct veel zon zal hebben en ook stranden daar staan ze niet echt om bekend maar toch een zeer mooie bestemming vind ik. Groetjes, ilse
Al eens aan Sardinië gedacht, heeft een prachtige kustlijn, veel kans op mooi weer en er is ook wat te doen. En het is niet zo overbevolkt als het vasteland in het hoogseizoen. Het is helemaal niet zo ver.. De vlieger op en ginder een auto huren en stuk van het eiland zien. Wij hebben het enkele jaren terug gedaan en ik was echt onder de indruk..!!