Terug naar overzicht
De hulp die ik jou alvast kan bieden is deze : reken eens goed uit hoeveel zo'n feesttent + plankenvloer + tafels en stoelen je zal kosten in vergelijking met een feestzaal waar je helemaal niks moet afhalen en terugbrengen, opbouwen & afbreken en waar je nog bediend wordt ook. Wij kwamen zelf ook in de verleiding om een feesttent te huren maar toen we de prijzen zagen, hebben we daar direct van af gezien ! Bovendien hadden we een half jaar later een feest van vrienden in zo'n tent en hebben we aan den lijve ondervonden hoe "leuk" zo'n tent is (zonder plankenvloer is het voor je voeten (kou) echt niet uit te houden en als je schoenen met hakken draagt, is het een hel omdat je in het gras wegzakt). Resultaat : om 23 h is nagenoeg iedereen opgestapt. Om 7 u 's avonds aan het diner zat iedereen met een jas, pull of iets anders aan tegen de kou. En dat was nochtans begin juli 2009 met prachtig weer heel de namiddag (23°). Over de muggen zal ik het niet hebben...Tot zover onze eigen ervaringen met een huwelijk-in-een-feesttent zodat je ook een idee hebt van de minder leuke kanten daaraan.
Idd: als je het om financiële redenen zou doen, raad ik het je ten zeerste af! Een tent huren + plankenvloer en zo is niet goedkoop! Denk ook zeker aan deftig sanitair!!!
Een alternatief is het Meersdael in Moerbeke. Prachtig park met de tent al opgezet én mooi ingericht!Misschien is dat iets voor jullie? Succes! Frederica
Al moet je voor 't Meersdael dan wel NU onmiddellijk bellen want zou al 1,5 jaar volgeboekt zijn (hoorde ik afgelopen weekend van collega-bruid). Ken je geen boeren met een lege akker? Ken iemand die dat gedaan heeft; heerlijk afgelegen (maar toch goed bereikbaar met goede parkeerplaatsen) en mooie tent.
We zijn ons zeker bewust van de meerkost, hebben reeds een offerte ontvangen en het kostenplaatje loopt inderdaad op. Maar waar vind ik anders een mooie locatie met een tuin vrij van traiteur?
Kim, je kan eens proberen jeugdherbergen te contacteren (ik denk bvb aan De Fiertel in Ronse) ; die heeft een eigen zaal voor ca. 100 pers. en is uiteraard vrij van traiteur. Het nadeel : om ze te kunnen gebruiken moet je er logeren (logisch). Maar deze jeugdherberg moet je heel vroeg op voorhand boeken om de zaal vrij te hebben...Misschien zijn er ook campings die een zaal ter beschikking hebben ?Eventueel rederijen ; er zijn boten die je kan "huren" en waar je zelf je traiteur mag kiezen. Ook dààr ben ik naar op zoek gegaan maar helaas, ook niet zo'n goedkope formule. Tenzij je onder je vrienden/kennissen iemand hebt die een boot bezit... En verder zijn er ook wel schouwburgen of dergelijke die bepaalde zalen te huur stellen, vrij van traiteur, maar in Oost-Vlaanderen kan ik je daar niet meteen mee helpen. Wel kan dat bvb. in de Bourlaschouwburg te Antwerpen... En dan ben ik ver uitgepraat, vrees ik. Alvast veel sukses gewenst !