Terug naar overzicht
Wij zijn naar zowel de Waerboom als het Gravenhof gaan kijken maar uiteindelijk is onze keuze gevallen op het Kasteel van Ruisbroek. (Over het Brouwershof kan ik niets vertellen). Hierbij onze voor-en nadelen van beide locaties: De Waerboom: + mooie locatie + hoge kwaliteit van het eten + vlot bereikbaar - weinig flexibiliteit: bvb wij willen eten in een kleine groep omwille van de gezelligheid (+/- 50pers.) dan mogen we maximum 100 personen op het avondfeest hebben. Als je meer mensen op het avondfeest wil moet je ook met meerdere mensen eten... - prijs: zeker als je het aantal mensen voor het avondfeest wil opdrijven. - meerdere feesten gaan door op dezelfde moment (eventuele geluidshinder van andere zalen), je hebt wel verschillende ingangen waardoor je andere feestgangers niet tegenkomt, geldt ook voor sanitair. - omgeving is minder mooi om foto's te trekken Het Gravenhof: + Zeer bekwame maître d'hotel, hij kent zijn vak en geeft een overvloed aan waardevolle informatie + Duidelijke en open communicatie over mogelijkheden en prijzen + Grote flexibiliteit + Zeer mooie omgeving voor foto's te trekken - Interieur stelt in realiteit teleur, overal vast tapijt, soms vlekken - Verschillende feesten gaan door op dezelfde moment: je hebt slechts 1 ingang en mogelijk ook geluidhinder van andere feesten - Minder vlot bereikbaar Indien je graag onze voor en nadelen van het kasteel van Ruisbroek had gehad, laat gerust weten, al trouwen wij daar zelf maar eerst volgend jaar en zijn onze ervaringen dus nog vrij beperkt. Groetjes, Stefanie
hallo Stephanie, Ik ga helemaal akkoord met al uw punten, maar ben juist gaan zien voor het kasteel van ruisbroek, en zo te zien is er al een huur van 1750 euros. Ik vind dat toch wel veel geld neen? het ziet er wel prachtig uit!
Vandaar dat wij geopteerd hebben om een zondag het feest te geven (de maandag erop is het Pinkstermaandag dus heeft toch iedereen vrijaf). Nu dan betaal je wel nog steeds 900euro enkel voor je zaal maar in combinatie met de receptie, eten, dranken, ... was het kasteel van Ruisbroek voor ons goedkoper dan Gravenhof. Je voorziet gewoon zelf je champagne/schuimwijn en die kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wenst. En je hebt het domein helemaal voor jullie alleen, heel de dag. Wij gaan dan ook onze ceremonie daar doen (hopelijk in de tuin), dineren en het avondfeest. Waardoor je vervoer weer voordeliger uitkomt aangezien je niet heel die dag ligt rond te rijden. Als je met Restauration Nouvelle wil werken hou er dan wel rekening mee dat je bij al hun prijzen nog btw moet tellen. Groetjes,
Wow amai stefanie jij hebt wel over alles nagedacht hé... Hopelijk vind ik ook zo'n oplossing...woensdag gaan we is in de waerboom zien. Dan zien we wel wat ze ons voorleggen :-)